NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Leo Express rozmawia z KD o połączeniu Wrocław – Pardubice – Praga

| Jakub Madrjas 31.08.2018 4,7k

Leo Express rozmawia z KD o połączeniu Wrocław – Pardubice – Praga
Fot. Tomasz Falkiewicz, sm42.pl
Zaawansowane są rozmowy na temat uruchomienia przez Leo Express połączeń Wrocław – Pardubice i przedłużenia ich do Pragi. Mogą ruszyć w grudniu 2019 roku. Hetman Kraju Pardubickiego może sfinansować połączenia, a Koleje Dolnośląskie są zainteresowane udziałem w nowej ofercie.
Prywatny przewoźnik jest, według informacji "Rynku Kolejowego", faworytem do podpisania umowy z hetmanem Kraju Pardubickiego na dziesięcioletnią obsługę połączeń w regionie na dwóch liniach kolejowych. Jak informuje czeska prasa, hetman prowadzi też rozmowy nad pozostałymi trasami z Ceskymi Drahami; chce też uruchomienia połączeń międzynarodowych do Wrocławia i poinformował, że stawka dofinansowania dla połączeń Pardubice – Wrocław zaproponowana przez Leo Express jest akceptowalna; dlatego też możliwe jest uruchomienie nowego połączenia w grudniu 2019 roku. 

Bezpośredni pociąg do Pragi w weekendy?

– Mogę potwierdzić, że trwają zaawansowane rozmowy z Krajem Pardubickim – mówi "Rynkowi Kolejowemu" szef polskiego oddziału Leo Express Peter Jančovič. Jak dodaje, przewoźnik rozmawia też z Kolejami Dolnośląskimi. – Chcielibyśmy, żeby KD było naszym partnerem po polskiej stronie; zostały już w tej kwestii poczynione pierwsze wspólne ustalenia – wyjawił.

Jak informuje Jančovič, chodzi o bezpośredni pociąg Pardubice – Wrocław z ewentualnym wydłużeniem do Pragi w weekendy – czym zainteresowany ma być marszałek województwa dolnośląskiego. Jančovič zaznacza jednak, że uruchomienie połączeń nie jest jeszcze pewne, ale „jest chęć i po czeskiej, i po polskiej stronie”.

KD mogą wydłużyć swoje trasy w głąb Czech

Koleje Dolnośląskie są na „tak”. – Prowadzimy rozmowy z różnymi przewoźnikami, w tym z Leo Express – potwierdza prezes KD Piotr Rachwalski. Koleje Dolnośląskie dojeżdżają obecnie do pierwszej stacji za czeską granicą – Lichkov. Są zainteresowane przedłużeniem ich do Ustk nad Orlici, Pardubic i ewentualnie Pragi. Problemem – jak zawsze – mogą być pieniądze. – O kształcie oferty ostatecznie decydują organizatorzy transportu z obu stron granicy, czyli marszałek i hetman – przypomina Rachwalski.

Jest też kwestia dostosowania taboru. – To chore, ale do Pardubic jeszcze niedawno jeździły stare, niezmodernizowane jednostki EN57, a nowoczesne Impulsy nie mogą – ubolewa Rachwalski. Pojazdy dopuszczone do ruchu po obu stronach granicy ma za to Leo Express. Warto też przypomnieć, że Leo Express złożył już wnioski o nowe trasy z Pragi do Berlina, Wiednia i Wrocławia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5