Partnerzy serwisu:
Kolej

Leo Express: Kraków to dopiero początek

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

– Myślimy o innych dużych miastach, które nie mają dobrych połączeń międzynarodowych. Tu widzimy naszą szansę – mówi Peter Jančovič, dyrektor zarządzający Leo Express. Zaznacza również, że przewoźnik jest pierwszą prywatną firmą realizującą dalekobieżne kursy na polskich torach, a „przecieranie szlaków” nie jest proste.

Rozszerzenie oferty

20 lipca br. odbył się inauguracyjny przejazd pociągu Leo Express z Pragi do Krakowa. Od 20 lipca przewoźnik będzie kursował z Krakowa do Pragi w poniedziałki i soboty, a w drugą stronę z Pragi do Krakowa w piątki i niedziele. Częstotliwość przejazdów ma się jednak zwiększać. – Celem jest realizowanie kursów codziennie. Jednak w dużej mierze to zależy od infrastruktury. Będzie to możliwe dopiero kiedy ograniczenia związane z remontami się skończą. Wtedy będziemy mogli zaoferować jeszcze lepszą jakość naszej oferty – podkreśla Peter Jančovič. – Obecnie stan infrastruktury jest daleki od optimum, ale mimo to zdecydowaliśmy się uruchomić połączenie, które jest bardziej skierowane do turystów, którzy nie liczą każdej minuty i są w stanie tolerować pewne ograniczenia techniczne – dodaje.

Przedstawiciel czeskiego przewoźnika podkreśla, że Kraków to dopiero początek. – Myślimy o innych dużych miastach, które nie mają dobrych połączeń międzynarodowych. Tu widzimy naszą szansę. Trzeba jednak pamiętać, że jesteśmy pierwsi na tym rynku i przecieramy szlaki. Jeśli nam się uda, to będziemy się rozwijać – mówi dyrektor zarządzający Leo Express.

– Wykorzystujemy nasze doświadczenie, które zdobyliśmy w ciągu 6 lat działalności. Chcemy, aby nasze pociągi były jeszcze lepsze i jeszcze wygodniejsze dla pasażerów. Nastawiamy się na jak najbardziej atrakcyjną ofertę, a dla pasażerów bardziej atrakcyjne będą krótsze czasy przejazdu. Więc chcemy jeździć tam, gdzie to połączenie będzie najszybsze. Dziś uruchomiona trasa jest efektem analizy stanu infrastruktury. Wybraliśmy ją po prostu dlatego, że umożliwia realizowanie takich przejazdów – informuje Peter Jančovič.

Nowy poziom transportu

– Główną rzeczą, która wyróżnia ten pociąg to to, że jest to pociąg Leo Express. On przedstawia nasz pomysł, jak powinien wyglądać transport dalekobieżny. Bo przecież nie chodzi tylko o to, żeby przemieścić się z punktu A do punktu B – mówi Jančovič. – Zależy nam, aby pociąg oferował lepsze standardy niż samochód i staramy się zrobić żeby tak było. To czego można uświadczyć w naszym pociągu pasażer nie ma możliwości otrzymać w żadnym samochodzie. Mamy tu 3 klasy: economy, business i premium. Oferujemy catering, gniazdka oraz Wi-Fi – dodaje.

Pierwszy kurs został wykonany jednostką firmy Stadler, która została wyprodukowana w Polsce w zakładzie w Siedlcach. – Jesteśmy z niej bardzo zadowoleni. Nie jesteśmy jednak przywiązani do współpracy z jednym producentem. Otwieramy się na wszystkich, którzy produkują dobrej jakości tabor kolejowy. W tej chwili zamówiliśmy już kolejne pociągi. Tym razem będą one pochodziły od innego producenta, ale duża cześć m.in. jego podzespołów będzie pochodziła z Polski, Czech i Słowacji – zaznacza przedstawiciel Leo Express.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

RegioJet będzie testował chińskiego Siriusa z pasażerami!

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Czerwone światło dla linii z Bartoszyc do Dobrego Miasta

Infrastruktura

Czerwone światło dla linii z Bartoszyc do Dobrego Miasta

Przemysław Farsewicz 19 lutego 2019

Nowe cysterny kolejowe płyną z Polski do Arabii [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

RegioJet będzie testował chińskiego Siriusa z pasażerami!

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Czerwone światło dla linii z Bartoszyc do Dobrego Miasta

Infrastruktura

Czerwone światło dla linii z Bartoszyc do Dobrego Miasta

Przemysław Farsewicz 19 lutego 2019

Nowe cysterny kolejowe płyną z Polski do Arabii [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5