NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Dolnośląskie pojadą w głąb Czech. Impuls gościł w Usti nad Orlici

| Jakub Madrjas 29.01.2018 6,8k

Koleje Dolnośląskie pojadą w głąb Czech. Impuls gościł w Usti nad Orlici
Fot. KD
W ubiegłym tygodniu Koleje Dolnośląskie uruchomiły pociąg specjalny relacji Wrocław Główny – Usti nad Orlici. Stacja jest dużym węzłem przesiadkowym umożliwiającym przesiadki na pociągi do Brna, Pragi czy Ołomuńca.
Z momentem wprowadzenia nowego rozkładu jazdy Koleje Dolnośląskie zastąpiły Przewozy Regionalne na trasie Wrocław – Kłodzko – Międzylesie – Lichkov. Od tego dnia obowiązuje też nowa oferta międzynarodowa przewoźnika. W nowej ofercie zrezygnowano z pobierania opłat za przejazd granicy (tzw. przejściówka), decydując się na zastosowanie normalnej taryfy krajowej od kilometra, także na obszarze Czech. Na bilecie kupionym w kasie KD można dojechać aż do Pragi. Pisaliśmy o tym tutaj.

W grudniu zapowiadaliśmy, że Koleje Dolnośląskie rozpoczną starania o wydanie czeskiej homologacji dla pociągów, dzięki którym pojadą dalej – do Usti nad Orlici lub Pardubic, dzięki czemu ograniczy się liczbę koniecznych przesiadek. Te starania rozpoczęto w minionym tygodniu, uruchomieniem specjalnego pociągu Wrocław Główny – Usti nad Orlici. – To symboliczny początek drogi do uruchomienia bezpośrednich połączeń kolejowych między tymi miastami – tłumaczy "RK" Bartosz Dziwak z Kolei Dolnośląskich.

Zarząd przewoźnika wraz z wicemarszałkiem województwa dolnośląskiego Jerzym Michalakiem spotkał się w Usti nad Orlici z hetmanem kraju pardubickiego i przedstawicielami Ceskich Drah w celu ustalenia założeń współpracy przy realizacji pociągów. – Uruchomienie pociągu było również okazją do przetestowania pojazdu 45WE na czeskiej sieci kolejowej – tłumaczy Dziwak. Pojazd wyposażony jest w wymagane w Czechach urządzenia bezpieczeństwa pociągu i radiołączności (pierwszy raz wjechał tam już w listopadzie), wymaga jednak przeprowadzenia procedury dopuszczenia do ruchu.

Bezpośredni dojazd z Wrocławia do Usti nad Orlici stworzyłby możliwość wygodnych przesiadek do szybkich, czeskich pociągów w kierunku Brna, Pragi, Olomouca i dalej, na Słowację. – Było to pierwsze spotkanie w takim gronie. Kolejne rozmowy w lutym - podsumowuje przedstawiciel KD.

To nie koniec ekspansji przewoźnika w Czechach. Od długiego majowego weekendu pociągi KD połączą Wrocław i Wałbrzych z czeskich Adrszpachem. Piszemy o tym w tym miejscu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5