NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Leo Express złożył wnioski o nowe trasy z Pragi do Berlina, Wiednia i Wrocławia

| Jakub Madrjas 19.02.2018 4,8k

Leo Express złożył wnioski o nowe trasy z Pragi do Berlina, Wiednia i Wrocławia
Rysunek poglądowyWiz. Leo Express (archiwum)
Na stronie czeskiego urzędu pojawiły się wnioski Leo Express o przydzielenie nowych tras międzynarodowych. Jak dowiedział się "RK", to na razie ogólne plany przewoźnika; najważniejsze wciąż jest dla niego uruchomienie połączeń Praga – Kraków. 
Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře (UPDI) opublikował szereg wniosków złożonych przez spółkę Leo Express Global. Znajdziemy w nim nowe połączenia międzynarodowe z Pragi do szeregu kierunków, w tym: Berlina, Bratysławy i Wiednia przez Brno i przez Ołomuniec, Koszyc oraz Wrocławia. Propozycje uzupełniają czeskie stacje Staré Město i Karwina. Zapisana we wniosku data uruchomienia połączeń to grudzień tego roku.

Szczególnie ciekawe z polskiego punktu widzenia byłoby uruchomienie połączeń Praga – Wrocław. Obecnie najkrótsza podróż na tej trasie, z trzema przesiadkami, trwa ponad pięć godzin. Może się ona znacząco skrócić dzięki planom Kolei Dolnośląskich dotyczących uruchomienia połączeń do Usti nad Orlici.

To tylko pomysły

Jak tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" szef polskiego oddziału Leo Express Peter Jančovič, należy to traktować w kategorii pomysłów. – Dla kolei dosyć specyficzne jest to, że swoje pomysły trzeba urzędowo zgłosić, by móc je później ewentualnie zrealizować – wyjaśnia, podkreślając, że na razie jest zbyt wcześnie, by mówić o konkretach. W dokumentach wpisano jednak termin i to już w grudniu tego roku.

– To nie są oficjalne plany firmy. To tylko terminy ramowe najwcześniejszego teoretycznie możliwego terminu uruchomienia w ramach specyficznej czeskiej urzędowej procedury – wyjaśnia przedstawiciel spółki, dodając, że np. nowe połączenie do Wrocławia trzeba by było zgłosić także do polskiego Urzędu Transportu Kolejowego. Leo Express wszczął taką procedurę – z sukcesem – tylko dla połączeń do Krakowa. Jak podkreśla Jančovič, to uruchomienie tej trasy to wciąż priorytet firmy.

Co z pociągiem Praga – Kraków?

Przedstawiciel Leo Expressu przyznaje, że pociągi Kraków – Praga nie pojadą od korekty rozkładu 11 marca. Nie ma ich w plakatowych rozkładach jazdy. Również zapisany we wniosku do UPDI termin 1 kwietnia nie jest ostateczny. – Chcemy uruchomić połączenia w 1 połowie 2018 roku – kwituje Jančovič, nie podając jednak oficjalnego terminu. Więcej na temat starań Leo Expressu o wejście na polski tory można przeczytać w tym wątku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5