NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Leo Express próbuje reperować budżet sprzedażą siedzeń „na własność”

| Michał Szymajda 25.11.2020 88

Leo Express próbuje reperować budżet sprzedażą siedzeń „na własność”
Fot. Leo Express
Czeski prywatny operator kolejowy Leo Express chce kompensować straty spowodowane mniejszą liczbą sprzedanych biletów w inny sposób. Wpadł na nietypowy pomysł i umożliwił klientom „adopcję” siedzeń w swoich pociągach.
– Tak jak można adoptować zwierzę w ZOO i podjąć się opieki nad nim, tak można w naszym pociągu adoptować fotel pasażerski i pomóc nam w przezwyciężeniu ekonomicznych skutków pandemii – napisał przewoźnik.

Wówczas na siedzeniu pojawi się tabliczka z napisem wskazanym przez kupującego. Leo namawia do adopcji foteli zwłaszcza uczestników programu lojalnościowego. Koszt nadania imienia fotelowi to 5000 Leo Kredytów, które są odpowiednikiem 5000 koron. To w przeliczeniu 850 złotych. Te pieniądze nie będą przeznaczone wyłącznie na nadanie imienia konkretnemu miejscu. Będzie je można wydać na bilety na jeszcze kursujące pociągi operatora, a także np. kupić za nie przekąski na pokładzie. Ponadto Leo zwiększy wartość Leo Kredytów o 30%. Portal zdopravy.cz, który jako pierwszy napisał o akcji, przypomniał, że we Flircie Leo Expressu znajduje się 237 miejsc.

Na tabliczce może być imię i nazwisko, może być też hasło reklamowe czy nazwa firmy. Czy swój napis mogłyby wykonać np. Koleje Czeskie? – W czasach, gdy nie tylko wszyscy ludzie, ale także wszyscy przewoźnicy muszą trzymać się razem, nie przeszkadzamy żadnej firmie w kupnie miejsca, nawet jeśli jest to konieczne do rywalizacji na kolei – napisał Emil Sedlařík, rzecznik prasowy Leo.

Leo nie ma wielu powodów do radości w ostatnich miesiącach. Kryzys mocna uderza w niewielkiego przewoźnika, który musiał ograniczyć siatkę połączeń z uwagi na mniejsze zainteresowanie podróżami, ponadto ma też kłopoty w Niemczech, gdzie wykonywał przewozy dla siatki połączeń Flixtrain. Ostatnio właściciel przewoźnika zwrócił się o przesunięcie terminu spłaty pożyczki na 10 milionów koron, zaciągniętej w 2018 roku. Leo Express oczekuje też na egzekucję kary, która prawdopodobnie będzie nałożona na państwowe Koleje Czeskie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (697)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (697)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5