NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Kolejom Czeskim grożą potężne kary. Nielegalnie konkurowały z Leo Express i RegioJet?

| Michał Szymajda 02.11.2020 101

Kolejom Czeskim grożą potężne kary. Nielegalnie konkurowały z Leo Express i RegioJet?
Fot. ms, rynek-kolejowy
Komisja Europejska doszła do wstępnych wniosków w sprawie dotyczącej drastycznej obniżki cen biletów w 2011 i 2012 roku na trasie Praga – Ostrawa.
Właśnie wtedy pojawiła się tu konkurencja w postaci RegioJetu i Leo Express. ČD niemal z dnia na dzień obniżyło ceny biletów o 30% w stosunku do tego co proponowała konkurencja. Wcześniej bilety u państwowego operatora były droższe.

Komisja Europejska, na prośbę prywatnych przewoźników, badała sprawę od 2016 roku. Obecnie doszła do pierwszych konkluzji.

– Obawiamy się, że czeskie koleje ustaliły agresywną politykę cenową dopiero w obliczu pojawienia się konkurencji, co jest sprzeczne z zasadami rywalizacji o rynek w Unii Europejskiej –
powiedziała Margrethe Vestager, wiceprzewodnicząca KE. Teraz České Dráhy mają czas na wyjaśnienie swojego stanowiska i przekonania Komisji, że jej założenie jest błędne. Jeśli to się nie uda, ČD grozi kara finansowa w wysokości 10% rocznych obrotów.

To sprawa sprzed 10 lat, odziedziczona po poprzednich zarządach Kolei Czeskich. Teraz musimy sobie z nią poradzić najlepiej, jak potrafimy. Pismo w sprawie przedstawienia zarzutów jest krokiem proceduralnym, który skomentujemy po zapoznaniu się z nim. Zaznaczam, że to nie jest decyzja w sprawie, a jedynie informacja o stanowisku Komisji Europejskiej. Będziemy współpracować z Komisją Europejską, naszym celem jest zminimalizowanie ewentualnych konsekwencji dla ČD – powiedział Václav Nebeský, prezes zarządu Kolei Czeskich.

Komentarz do sprawy wydał też wnioskodawca badania sprawa przed obliczem KE – prywatny operator RegioJet.

– Podejście Komisji Europejskiej to zwycięstwo prawa do uczciwej konkurencji poprzez jakość usług. Monopoliści nie mogą szkodzić rozwojowi usług dla klientów na rynku, blokując nowych operatorów poprzez obniżanie cen, zwłaszcza gdy wpływa to na sytuację finansową wszystkich podmiotów – powiedział Aleš Ondrůj, rzecznik prasowy RegioJet.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (715)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (715)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5