NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Świdnica: Układ stacji wymusza manewry pociągów bezpośrednich

| Kasper Fiszer 05.07.2022 6,1k

Świdnica: Układ stacji wymusza manewry pociągów bezpośrednich
fot. Kasper Fiszer
Pociągi z Wrocławia przez Sobótkę i Świdnicę do Bielawy Zachodniej muszą wykonywać manewry na stacji Świdnica-Miasto. Nie powinno to jednak stanowić dużej komplikacji dla pasażerów – twierdzą Koleje Dolnośląskie.
W połowie czerwca Koleje Dolnośląskie wznowiły obsługę odcinka Wrocław – Świdnica-Miasto przez Sobótkę Zachodnią. Na trasę skierowane zostały pociągi zmierzające do innego dolnośląskiego miasta, które do niedawna było pozbawione połączeń kolejowych – Bielawy. Jak poinformowali nas pasażerowie, podczas jazdy odbywają się nieoczekiwane przez nich manewry na stacji Świdnica Miasto.

Manewry są konieczne, ale wysiadać nie trzeba

Pociąg jadący z kierunku Wrocławia wjeżdża bowiem zwykle na peron nr 1. Odjazd w kierunku Bielawy Zachodniej zaplanowano natomiast z peronu nr 2. Według przesłanej do naszej redakcji relacji z przejazdu zdarzyło się, że pasażerowie kontynuujący podróż zostali poproszeni o opuszczenie składu i przejście na sąsiedni peron w celu oczekiwania na skład, który podstawi się tam po manewrach.

– Układ torowy na stacji Świdnica Miasto wymaga wykonania manewrów w celu kontynuacji jazdy z Wrocławia Głównego do Bielawy – potwierdza Andrzej Padniewski z Biura Prasowego Kolei Dolnośląskich. Zaznacza jednocześnie, że na czas manewrów pasażerowie nie muszą opuszczać pociągu. Utrudnienia wynikające z braku możliwości jazdy z tego samego toru nie powinny więc stanowić dla pasażerów większej przeszkody.

KD: Sprawdzimy doniesienia i wyeliminujemy problem


Nasz rozmówca zapewnił,, że KD ustalą, czy rzeczywiście obsługa opisywanego przez naszego czytelnika kursu poprosiła pasażerów o wyjście na peron i przejście pieszo na sąsiednią platformę. – Już teraz pragnę przeprosić pasażerów za niedogodności – usłyszeliśmy od przedstawiciela przewoźnika. Dodał, że przedsiębiorstwo podejmie kroki, by takie zdarzenia nie powtarzały się w przyszłości.

Uruchomienie połączeń przez Sobótkę ma znaczenie zarówno w codziennym ruchu aglomeracyjnym, jak i w kontekście obsługi ruchu turystycznego w popularny masyw Ślęży. Niedawna reaktywacja wpisuje się w dotychczasową politykę województwa dolnośląskiego, która zaskutkowała szeregiem zmian w siatce przewozowej. Po wieloletniej przerwie pociągi pojawiły się dotychczas na odcinkach do Trzebnicy, Szklarskiej Poręby-Jakuszyc, Lubina czy Bielawy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Świdnica (36)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Świdnica (36)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5