NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Mamiński: Przewozy Regionalne nie będą sprzedawać oddziałów

| Michał Szymajda 29.08.2016 227

Mamiński: Przewozy Regionalne nie będą sprzedawać oddziałów
Krzysztof Mamiński: PR zakończą rok na plusie, nie będzie sprzedaży oddziałówFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
– W firmie jest dobrze. Program restrukturyzacji realizowany jest z sukcesem. Wyniki finansowe pokazują, że kierunek został wybrany dobrze. Na początku roku składałem deklarację dotyczącą tego, że spółka z końcem roku będzie miała dodatnie wyniki na wszystkich rodzajach działalności. Dziś mogę powiedzieć – tak będzie na pewno – powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes PR Krzysztof Mamiński.
Zeszłoroczna decyzja poprzedniego rządu o kapitałowym wejściu Agencji Rozwoju Przemysłu do Przewozów Regionalnych wywołała dyskusję o tym, czy Komisja Europejska zgodzi się na przekazanie spółce funduszy i czy nie uzna jej za niedozwoloną pomoc publiczną. Prezes Przewozów Regionalnych uspokaja, że wszystko jest pod kontrolą.

– Dialog z Komisją Europejską na temat udzielenia pomocy publicznej oczywiście jest prowadzony. Odpowiadamy na wszystkie pytania i wyjaśniamy wszelkie wątpliwości, jeśli takie się ze strony KE pojawiają. W najbliższych dniach planowana jest wizyta w Brukseli, ale raczej związana ze zmianami personalnymi w instytucjach UE badających m.in. naszą restrukturyzację, a także ze zmianą wynikającą z objęcia kurateli nad Agencją Rozwoju Przemysłu przez Ministerstwo Rozwoju, a nie jak dotąd – Ministerstwo Skarbu – mówi Krzysztof Mamiński.

Wydłużenie ważności umów z marszałkami  jest priorytetem

Zdaniem prezesa PR, także Program Dobrowolnych Odejść w spółce prowadzony jest bez większych problemów. Ale zarząd PR podejmuje kroki, by pracy po prostu było więcej.

– Okres, w którym dawaliśmy pracownikom możliwość zgłaszania się do programu już się zakończył. Określona grupa pracowników zadeklarowała swoje odejście w różnych terminach, także w przyszłych miesiącach. PDO, łącznie z naturalnymi odejściami pracowników na emeryturę, jest realizowany i to przed terminami, które sobie założyliśmy. Plany zakładały zmniejszenie pracy przewozowej w następnych latach w kilku województwach. My działamy w tym kierunku, aby do tego nie dopuścić. Nasze zasoby pracownicze muszą być adekwatne do pracy, jaką będziemy musieli wykonać – wyjaśnia Mamiński, dodając, ze zarząd stara się o przedłużanie umów na wykonywanie przewozów z województwami.

– Na Opolszczyźnie mamy podpisaną umowę 5-letnią (jej parafowanie miało miejsce w grudniu 2015 – dop. red)., w wielu innych województwach także działamy na podstawie takich umów, które dają nam szansę na stabilną restrukturyzacje, ale też np. na wymianę taboru. Moją rolą jest rozmową z marszałkami województw i namawianie ich do wydłużania okresów umów. Negocjacje są trudne, ale np. na Dolnym Śląsku jesteśmy blisko tego, by jednoroczną umowę wydłużyć na okres 3 lat. Podobne rozmowy toczymy na Pomorzu Zachodnim, gdzie pozytywny finał rozmów również jest na horyzoncie. Najtrudniejsze dyskusje mamy w Małopolsce i w Łódzkiem. Tam działamy na podstawie dokumentów jednorocznych, co utrudnia nam pracę – ocenia Mamiński.

Sprzedaży oddziałów nie będzie

Poprzedni zarząd PR rozważał nawet sprzedaż zorganizowanej części PR. Dążyli do tego marszałkowie właśnie województw małopolskiego i łódzkiego, którzy na bazie swoich przewoźników i PR chcieli stworzyć silne spółki regionalne. Tego planu nie akceptuje nowy zarząd przewoźnika.

– Zarząd spółki Przewozy Regionalne i jej prezes nie przewidują odsprzedaży jakiejkolwiek zorganizowanej części firmy. To jest oficjalne stanowisko i ono nie ulegnie zmianie – mówi prezes PR i ocenia też ostatnie zmiany kadrowe w regionach.

– Rzeczywiście, w Poznaniu został odwołany dyrektor i to w trybie dyscyplinarnym. Podziękowaliśmy także dyrektor w Łodzi, również w trybie dyscyplinarnym, za działanie na szkodę spółki. W jednej z tych spraw toczy się postępowanie prokuratorskie. Innych poważniejszych zmian nie ma, być może one będą, jednak proszę, by nie wiązać tego z tym, że wchodzi nowy zarząd i wymienia wszystkich. Mamy świadomość tego, że w Przewozach Regionalnych pracują bardzo dobrzy fachowcy i nie widzę powodu by się z nimi rozstawać. Ponadto – wróciła do nas część kolejarzy, znakomitych fachowców, z bardzo dużym doświadczeniem w branży kolejowej – powiedział.

O planach zakupów taborowych Przewozów Regionalnych więcej przeczytasz tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Opole (172)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Opole (172)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5