NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ruch kolejowy po krakowskim węźle powinien być coraz płynniejszy

| Kasper Fiszer, Jakub Madrjas 30.03.2023 2k

Ruch kolejowy po krakowskim węźle powinien być coraz płynniejszy
zdjęcie ilustracyjneFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
W węźle warszawskim doszło do dużych problemów z realizacją rozkładu jazdy po jego marcowej zmianie. W innej sytuacji jest węzeł krakowski, gdzie powoli kończy się największy front robót.
Po wejściu w życie marcowej korekty rozkładu jazdy pociągów w rejonie Warszawy doszło do bardzo dużych utrudnień. W pierwszych dniach roboczych ruch regionalny nie odbywał się płynnie, a opóźnienia dotyczyły praktycznie wszystkich tras. PKP PLK zadecydowały więc o zawieszeniu kilkudziesięciu kursów Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej, argumentując, że przewoźnicy złożyli zbyt wiele wniosków o dostęp do tras w stosunku do realnych możliwości.

W Krakowie powinno być coraz lepiej 

Do naszej redakcji docierały też sygnały od Czytelników o utrudnieniach w innym przebudowywanym węźle – w Krakowie. Opóźnienia miały dotyczyć m.in. połączeń w kierunku Tarnowa. Rzeczywiście ruch realizowany niezgodnie z planem można było śledzić m.in. na łamach Portalu Pasażera. Poślizg sięgał na ogół kilkunastu minut.

Zarządca infrastruktury zapewnia jednak, że nie ma potrzeby sięgania po tak drastyczne środki, jakie zastosowano w Warszawie. Co więcej, zdaniem spółki sytuacja jest opanowana. – Od korekty rozkładu punktualność pociągów regionalnych na obszarze krakowskiego węzła kolejowego jest wysoka – usłyszeliśmy od Piotra Hamarnika z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Podobnego zdania są przewoźnicy kolejowi, z którymi rozmawialiśmy - choć zdarzają się jeszcze pewne opóźnienia w ruchu, to sytuacja ruchowa znacząco poprawiła się po otwarciu drugiego toru przez centrum Krakowa i całej stacji Kraków Płaszów. Opóźniona o co najmniej dwa i pół roku przebudowa krakowskiej średnicy zbliża się ku finałowi - w czerwcu, podczas inauguracji w Małopolsce Igrzysk Europejskich, mają być dostępny docelowy, czterotorowy układ węzła.

Bez większych utrudnień także w Łodzi

Spore prace infrastrukturalne cały czas toczą się tez w łódzkim węźle kolejowym. W marcu na części linii wznowiono funkcjonowanie autobusowej komunikacji zastępczej. Pasażerowie musieli przesiąść się z pociągów do autobusów przede wszystkim na trasie do Łowicza, ale pojedyncze kursy realizowane są po drodze zamiast po torach m.in. na liniach do Kutna – zarówno z Łodzi, jak i ze Skierniewic.

Mimo to ruch odbywa się tu bez większych utrudnień, zgodnie z założeniami rozkładu jazdy. Także w tym wypadku nie należy więc spodziewać się specjalnych redukcji liczby kursów realizowanych na głównych liniach w okresie obowiązywania aktualnego rozkładu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

PKP PLK (6937)
PLK (24)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej na temat:

PKP PLK (6937)
PLK (24)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5