NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koniec miejscówek za złotówkę do biletów okresowych w PKP Intercity

| Michał Szymajda 28.09.2021 6,3k

Koniec miejscówek za złotówkę do biletów okresowych w PKP Intercity
Fot. PKP Intercity
Od 27 września miejscówki do biletów okresowych w pociągach PKP Intercity są bezpłatne. Tym samym, w tym zakresie, przewoźnik wraca do zasad sprzedaży biletów sprzed epidemii koronawirusa.
Obowiązek wnoszenia opłat za miejscówkę do biletów okresowych (do biletów jednorazowych wydawano je wciąż bezpłatnie) w pociągach IC, TLK i EIC w wysokości złotówki, wprowadzono latem 2020. Tłumaczono, że ma to pozwolić na uniknięcie tłoku w pociągach i ograniczyć proceder pobierania kilku miejscówek do np. biletu miesięcznego. Z momentem rozluźnienia zasad przewozu i zniesienia ograniczeń dostępności miejsc w pociągach TLK i EIC, a także części IC, zapis stracił sens.

Milion złotych na dodatkowych miejscówkach

Do zmiany doszło w czerwcu a dopiero teraz, bo od 27 września zmieniono regulamin. Od wczoraj znów możliwe jest pobranie bezpłatnej miejscówki w pociągach IC, TLK i EIC. Inaczej jest w pociągach EIP, gdzie np. do biletu weekendowego MAX należy pobrać miejscówkę za 5 (w 2 klasie) lub 10 złotych (1 klasa) w kasie lub przez internet.

- Zgodnie ze zmianą w przepisach taryfowo-regulaminowych od 27 września zostaje zniesiona opłata 1 zł za miejscówkę do biletów odcinkowych i sieciowych kolejowych. Opłata za miejscówki do kolejowych biletów sieciowych wciąż obowiązuje w pociągach kategorii EIP (5 lub 10 zł w zależności od klasy) - napisała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity.

Przy okazji interpelacji skierowanej przez posłankę Paulinę Matysiak, ministerstwo infrastruktury poinformowało, że w związku ze sprzedażą miejscówek za złotówkę, tylko w ciągu 6 miesięcy 2021 roku PKP Intercity zarobiło ponad milion złotych.

W ezetach wciąż obowiązkowe miejscówki

Warto pamiętać, że podróż z miejscówkami dalej jest obowiązkowa w wypadku pociągów IC obsługiwanych przez elektryczne zespoły trakcyjne Dart i Flirt oraz spalinowych zespołów trakcyjnych w ramach pociągów TLK kursujących w Bieszczady (TLK Bieszczady i TLK Wetlina). Podobnie jak w Pendolino, nie jest możliwa podróż w nich na miejscach stojących.

Przypominamy, że w przypadku podróży z popularnym biletem weekendowym posiadanie miejscówki nie jest konieczne tylko w wypadku pociągów TLK, IC oraz EIC (w wypadku posiadania Biletu Weekendowego MAX) zestawionych z wagonów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5