Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koniec krótkiej kariery push-pulli Skody w Niemczech jest blisko

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koniec krótkiej kariery push-pulli Skody w Niemczech jest blisko
fot. M. Szymajda
Bardzo krótka będzie kariera czeskich zestawów push-pull w Niemczech. Niemal nowe wagony i lokomotywy zjadą z torów między Monachium a Norymbergą najpóźniej w 2028 roku.

Odpowiedzialny za organizację transportu zbiorowego w Bawarii Bayerische Eisenbahngesselschaft (BEG) ogłosił przetarg na obsługę linii Monachium – Norymberga. Wybrany w drodze konkursu ofert przewoźnik ma zacząć kursowanie w grudniu 2028 roku. Do tego czasu na trasie NIM Express będzie kursować DB Regio, które eksploatuje na niej piętrowe zestawy push-pull Skody. NIM Express to regionalny ekspres o podwyższonym standardzie podróży, kursujący między dwoma miastami z niewielką liczbą zatrzymań. Rozpędza się do 190 km/h.

Już teraz wiadomo, że BEG jest rozczarowane czeskim taborem i będzie szukać innych pojazdów. Wagony dręczą usterki. Jako dziennikarze możemy to potwierdzić – nasza próba podróży tym taborem z Norymbergi do Monachium zakończyła się, z uwagi na awarię, w Ingolstadt. Pociągi mają zgodę na kursowanie od końca 2020 roku, wbrew zapisom umowy, która mówiła o ich dostarczeniu i uruchomieniu przez Skodę w grudniu 2016!

BEG oficjalnie powiadomił, że rozpoczął poszukiwanie operatora, który na linii będzie kursować od grudnia 2028 do grudnia 2040 na wspomnianej linii NIM, a także z Monachium do Treuchtlingen i z Norymbergi do Augsburga. Tabor został już zamówiony m.in. w Alstomie, który produkuje już pierwsze częściowo piętrowe zespoły trakcyjne Coradia Max w zakładzie w Chorzowie. Nie wiadomo co po okresie krótkiej eksploatacji stanie się z wagonami i lokomotywami Skody. Być może zostaną zaoferowane do odkupu DB Regio, które obecnie ich używa.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom wyprodukował ostatniego spalinowego Linta

Tabor i technika

Alstom wyprodukował ostatniego spalinowego Linta

Michał Szymajda 27 lutego 2024

Magdeburg żegna się z Tatrami

Zintegrowany transport

Magdeburg żegna się z Tatrami

Przemysław Farsewicz 24 lutego 2024

Kazachstan: Wabtec i Skoda dostarczą kolejne lokomotywy

Tabor i technika

Zobacz również:

Alstom wyprodukował ostatniego spalinowego Linta

Tabor i technika

Alstom wyprodukował ostatniego spalinowego Linta

Michał Szymajda 27 lutego 2024

Magdeburg żegna się z Tatrami

Zintegrowany transport

Magdeburg żegna się z Tatrami

Przemysław Farsewicz 24 lutego 2024

Kazachstan: Wabtec i Skoda dostarczą kolejne lokomotywy

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5