Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Zespoły trakcyjne dla Bułgarii dostarczy jednak Škoda

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
05-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Škoda/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Zespoły trakcyjne dla Bułgarii dostarczy jednak Škoda
fot. Škoda GroupPociąg, który dla Bułgarii zaproponowała Škoda
Grupa Škoda poinformowała w środę, 4 września, że wygrała przetarg na produkcję i dostawę nawet 25 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Te zastąpią najstarsze pociągi, którymi podróżują pasażerowie w tym kraju.

Podstawowy kontrakt obejmuje dostawę 20 czterowagonowych jednostek elektrycznych opartych na znanym typie pojazdów - RegioPanter i obejmuje świadczenie pełnego serwisowania przez 15 lat. Kontrakt obejmuje również opcję na kolejnych 5 pojazdów. Całkowita jego wartość, łącznie z opcją, wynosi ponad pół miliarda euro.

– Jestem zaszczycona, że dzisiaj, wraz z podpisaniem tego kontraktu, podejmujemy ogromny krok w kierunku odnowy bułgarskich kolei. Chciałbym podziękować zespołowi Ministerstwa Transportu i Komunikacji, dzięki któremu ten kontrakt stał się faktem – powiedziała Krasimira Stoyanova, minister transportu i komunikacji Republiki Bułgarii.

Dodała: – Życzę przedstawicielom wykonawcy powodzenia, uczciwości i dotrzymania terminu dostawy. Mam szczerą nadzieję, że już wkrótce powitają nas kolejne kontrakty na nowy tabor i sprzęt finansowane w ramach Narodowego Planu Odbudowy i Zrównoważonego Rozwoju.

Innowacyjność i sprawdzona jakość dla bułgarskich kolei

– Nasze doświadczenie w produkcji jednostek elektrycznych pozwala nam oferować sprawdzone rozwiązanie, które znalazło zastosowanie w kilku krajach europejskich. Prawie 400 naszych nowoczesnych jednostek elektrycznych wkrótce trafi na tory kolejowe w Europie – mówi Petr Novotný, dyrektor generalny i prezes wykonawczy Grupy Škoda.

Zaznacza, że "zdobycie tego zamówienia potwierdza, że produkty Škody mogą konkurować na arenie międzynarodowej, a jednocześnie wzmacniają pozycję firmy w modernizacji europejskiego transportu kolejowego. Bułgaria dołącza do listy krajów, w których pociągi Škody przyczyniają się do atrakcyjności i dostępności podróży koleją".



Nowoczesne jednostki elektryczne Škody oferują wyjątkową wydajność i niezawodność. Pociągi osiągają prędkość maksymalną 160 km/h i są gotowe do eksploatacji na liniach z elektryfikacją 25 kV AC 50 Hz. Pasażerowie skorzystają z ergonomicznych siedzeń, których będzie 300 oraz klimatyzowanych wnętrz i pokładowej łączności Wi-Fi.

Bezpieczeństwo zostanie zwiększone dzięki zaawansowanemu systemowi kamer zewnętrznych i wewnętrznych. Pociągi będą również częściowo niskopodłogowe, aby zapewnić pełną dostępność dla wszystkich pasażerów. Aby zapewnić szybką, bezpieczną i wygodną wymianę pasażerów, pociągi będą miały niskopodłogowe wejścia i drzwi o szerokości 1500 mm. Pojazdy będą również wyposażone w wielofunkcyjne obszary dla osób niepełnosprawnych, wózków dziecięcych lub rowerów.

Jak czytamy w komunikacie, nowe pociągi dla Bułgarii będą również wyposażone w zaawansowaną technologię cyfrową Škody, która zapewni większą niezawodność i bezpieczeństwo pasażerów. W jednostkach znajdzie się również system ETCS poziomu 2, który gwarantuje najwyższe wymagania bezpieczeństwa zgodnie z europejskimi normami.

Modernizacja transportu kolejowego w Bułgarii

Bułgarskie koleje zostaną znacząco zmodernizowane dzięki nowej flocie elektrycznych jednostek. Obecna flota, w skład której wchodzą starsze lokomotywy Škoda i wagony do nich doczepiane, zostanie zastąpiona pojazdami spełniającymi specyfikacje TSI i wszystkie obecne normy europejskie, co przyniesie znaczne oszczędności w kosztach eksploatacji dzięki zaawansowanej technologii i niższemu zużyciu energii.

Dostępne jednostki elektryczne typu RegioPanter to popularny i sprawdzony model produkowany przez Grupę Škoda. Są one eksploatowane w Czechach, na Słowacji i Łotwie, a ostatnio zostały dostarczone do Estonii, gdzie rozpoczęły już eksploatację próbną. Oferują klientom optymalne rozwiązanie w zakresie modernizacji floty w transporcie podmiejskim, regionalnym i międzyregionalnym. Łącznie wyprodukowano lub zamówiono ponad 300 takich jednostek.

Zawirowania z nowymi pociągami dla Bułgarii

W ostatnim czasie, w kwestii zakupów nowych pociągów w Bułgarnii, mieliśmy do czynienia z różnymi sytuacjami. W maju tego roku Bułgarskie Koleje Państwowe unieważniły dwa duże przetargi dotyczące zakupu taboru, na które środki miało pochodzić z KPO. W jednym z nich startowała bydgoska Pesa.

W lipcu Bułgaria wskazała na polskiego Stadlera, jako dostawcę 35 ezetów, w kolejnym przetargu, który ogłoszono. Poinformował o tym Georgij Gwozdejkow, bułgarski minister transportu i komunikacji. Pod koniec wspomnianego miesiąca okazało się, że Stadler nie zrealizuje jednak umowy na budowę piętrowych Kissów i Flirtów. Zdaniem producenta, były zbyt duże ryzyka związane z dostawą tych pojazdów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 23 października 2025

Škoda pokazała mockup przedziału sypialnego dla VR

Pasażer

Škoda pokazała mockup przedziału sypialnego dla VR

Łukasz Malinowski 11 października 2025

Skoda zdobywa Mainz. Dostarczy co najmniej 22 tramwaje

Tabor i technika

Škoda pokazała regionalne pociągi dla RegioJet

Tabor i technika

Koniec krótkiej kariery push-pulli Skody w Niemczech jest blisko

Tabor i technika

Kazachstan: Wabtec i Skoda dostarczą kolejne lokomotywy

Tabor i technika

Zobacz również:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 23 października 2025

Škoda pokazała mockup przedziału sypialnego dla VR

Pasażer

Škoda pokazała mockup przedziału sypialnego dla VR

Łukasz Malinowski 11 października 2025

Skoda zdobywa Mainz. Dostarczy co najmniej 22 tramwaje

Tabor i technika

Škoda pokazała regionalne pociągi dla RegioJet

Tabor i technika

Koniec krótkiej kariery push-pulli Skody w Niemczech jest blisko

Tabor i technika

Kazachstan: Wabtec i Skoda dostarczą kolejne lokomotywy

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij