Partnerzy serwisu:
Biznes

Kolejni prywatni operatorzy kolejowi chcą jeździć w Niderlandach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
15-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kolejni prywatni operatorzy kolejowi chcą jeździć w Niderlandach
Fot. Gisorr650, CC BY-SA 4.0, wikimediaCC BY-SA 4.0
Wygląda na to, że po Francji i Hiszpanii, uwaga prywatnych operatorów skupia się na gęsto zaludnionej Holandii. Szlaki przeciera właśnie nocny European Sleeper, wnioski o kursowanie złożył właśnie Flixbus, To jednak nie koniec.

Liczące prawie 18 milionów mieszkańców Niderlandy, o wielkości dwóch przeciętnych polskich województw, z bogatą siecią kolejową i pociągami pełnymi pasażerów, stają się obiektem zainteresowania przewoźników, którzy chcą rzucić rękawicę państwowemu operatorowi NS. Na razie zezwolenie na kursowanie otrzymał tu wyłącznie European Sleeper, kursując w nocy z Amsterdamu do Berlina i z powrotem, a także Arriva, która wyłącznie dwoma kursami w weekendy dojeżdża do lotniska Schiphol z Maastricht w południowo-wschodniej części kraju. Ale nie poddaje się Flixtrain, który właśnie, z dużym wyprzedzeniem, stara się o dostęp do trasy Rotterdam – Amsterdam – Zagłębie Ruhry (Niemcy). Chciałby zacząć tu jeździć od listopada 2024 roku. Okazuje się, że nie on jeden bije się o dostęp do Niderlandów.

Holenderski urząd konkurencji i rynku (ACM) potwierdził, że do Niderlandów chce wjechać QBuzz – spółka zależna państwowych Kolei Włoskich. Chce komercyjnie kursować z Amsterdamu do Eindhoven, z Amsterdamu przez przejście graniczne Bad Bentheim do Berlina (dla dokładnie takiej samej relacji Koleje Niemieckie kupiły właśnie nowy tabor, a także na trasie Amsterdam – Paryż, gdzie obecnie operuje Eurostar (po przejęciu Thalysa). Spółka Qbuzz w komunikacie podała, że firma zainwestuje w Niderlandach 200 mln euro i zamierza tam jeździć szybkimi zespołami trakcyjnymi ETR 1000. Jeżdżą już one w spółce zależnej Iryo w Hiszpanii, a także we Francji, gdzie Trenitalia dojeżdża do Lyonu i Paryża z Mediolanu pod własną marką. A także, oczywiście, we Włoszech, pod marką Frecciarosa.

Z kolei Arriva Nederland, spółka córka Deutsche Bahn, deklaruje we wniosku, że chce kursować między Groningen (północne Niderlandy) a Paryżem od 2026 roku z postojami m.in. w Almere, Amsterdamie, na lotnisku Schiphol, w Rotterdamie, Antwerpii i Brukseli. Dodatkowo chce uruchamiać jedną parę pociągów Amsterdam – Paryż. Przewoźnik operuje obecnie głównie na północy i wschodzie kraju, w ramach kontraktów na wykonywanie przewozów w regionach.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Otwarty dostęp w praktyce Prezesa UTK

Komentarze

Otwarty dostęp w praktyce Prezesa UTK

Ignacy Góra 13 lipca 2023

Allrail: Gratulujemy UTK szybkiej decyzji o otwartym dostępie dla SKPL

Prawo i polityka

Otwarty dostęp dla PKP IC, nieotwarty dla RegioJet

Biznes

Będzie bezpośredni pociąg Leszno – Warszawa

Pasażer

Będzie bezpośredni pociąg Leszno – Warszawa

Jakub Rösler 07 grudnia 2022

Zobacz również:

Otwarty dostęp w praktyce Prezesa UTK

Komentarze

Otwarty dostęp w praktyce Prezesa UTK

Ignacy Góra 13 lipca 2023

Allrail: Gratulujemy UTK szybkiej decyzji o otwartym dostępie dla SKPL

Prawo i polityka

Otwarty dostęp dla PKP IC, nieotwarty dla RegioJet

Biznes

Będzie bezpośredni pociąg Leszno – Warszawa

Pasażer

Będzie bezpośredni pociąg Leszno – Warszawa

Jakub Rösler 07 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5