NUMER 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat numeru:
Rower na kolei
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Kolejne zakupy PKP Intercity. Szuka dostawcy 46 nowych lokomotyw

| Jakub Madrjas 23.05.2022 10k

Kolejne zakupy PKP Intercity. Szuka dostawcy 46 nowych lokomotyw
Mat. ilustracyjneRys. Newag
PKP Intercity przygotowuje się do kolejnego przetargu taborowego. Spółka właśnie zapytała producentów o warunki wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych. Będzie to tabor w zupełności klasyczny – o prędkości do 160 km/h i z jednym systemem zasilania.
PKP Intercity skierowało do producentów taboru zaproszenie do złożenia informacji (RFI) dotyczącej warunków wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej V=160 km/h. Spółka jednocześnie zastrzega, że zapytanie nie stanowi elementu jakiegokolwiek postępowania o udzielenie zamówienia i nie jest zobligowane do wyboru którejkolwiek oferty.

Jak czytamy w ogłoszeniu, PKP Intercity będzie chciało kupić 46 nowych lokomotyw elektrycznych o następującej ramowej charakterystyce:
  • Prędkość eksploatacyjna: min. V= 160 km/h
  • Dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski dla pojazdu zgodnego z obecnie obowiązującymi TSI;
  • Układ osi Bo’Bo’
  • Budowa pojazdu modułowa;
  • Zasilanie z sieci trakcyjnej 3kV DC;
  • Minimalny okres eksploatacji: 30 lat;
  • Trakcja wielokrotna – minimum 2 pojazdy;
  • Minimalny przebieg pomiędzy przeglądami P1 – 25 000 km;
  • Minimalny czas do wykonania naprawy P4 – 60 miesięcy;
  • Moc ciągła – min. 5 MW;
  • ETCS L2 baseline 3 z STM z radiotelefonem GSM-R;
  • System diagnostyki pokładowej;
  • Przeciwpożarowy system alarmowy;
  • Monitoring CCTV;
  • Prędkościomierz elektroniczny z rejestratorem prawnym;
  • System lokalizacji GPS;
  • System łączności pokład/ziemia;
  • Moduł komunikacyjny GSM/LTE/5G do wymiany danych
Chodzi zatem o tabor absolutnie klasyczny, zbliżony do dostarczonych ostatnio Griffin. W ramach inwestycji taborowych PKP Intercity do 2030 roku chce jednak kupić aż 162 lokomotyw elektrycznych i 16 hybrydowych. Nie posuwa się jednak do przodu ogłoszony prawie rok temu przetarg na wozy wielosystemowe, do którego akces zgłosili m. in. Chińczycy we współpracy z FPS, ani postępowanie na "hybrydy". Spółka zapowiada też zakup taboru hybrydowego, elektryczno-spalinowego, ale to również na razie pieśń przyszłości.

PKP Intercity planuje wprowadzić do ruchu 18 nowych lokomotyw już w 2024 roku, a kolejne w 2025 (18 sztuk) i 2026 (10) roku. Spółka zakłada zamówić utrzymanie pojazdów do pierwszej naprawy P4 włącznie. Na składanie informacji producenci mają tydzień, do 31 maja. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2022
NUMER 07-08/2022
Temat najnowszego raportu jest z jednej strony wakacyjny, a z drugiej – mocno rozgrzewający opinię publiczną – czyli kolej i rower. Jak zwykle, nie brakuje również ciekawych rozmów, tematu integracji komunikacji czy przyszłości technologicznej, takiej jak wodór i ETCS. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5