Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejne zakupy PKP Intercity. Szuka dostawcy 46 nowych lokomotyw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
23-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kolejne zakupy PKP Intercity. Szuka dostawcy 46 nowych lokomotyw
Rys. NewagMat. ilustracyjne
PKP Intercity przygotowuje się do kolejnego przetargu taborowego. Spółka właśnie zapytała producentów o warunki wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych. Będzie to tabor w zupełności klasyczny – o prędkości do 160 km/h i z jednym systemem zasilania.

PKP Intercity skierowało do producentów taboru zaproszenie do złożenia informacji (RFI) dotyczącej warunków wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej V=160 km/h. Spółka jednocześnie zastrzega, że zapytanie nie stanowi elementu jakiegokolwiek postępowania o udzielenie zamówienia i nie jest zobligowane do wyboru którejkolwiek oferty.

Jak czytamy w ogłoszeniu, PKP Intercity będzie chciało kupić 46 nowych lokomotyw elektrycznych o następującej ramowej charakterystyce:
  • Prędkość eksploatacyjna: min. V= 160 km/h
  • Dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski dla pojazdu zgodnego z obecnie obowiązującymi TSI;
  • Układ osi Bo’Bo’
  • Budowa pojazdu modułowa;
  • Zasilanie z sieci trakcyjnej 3kV DC;
  • Minimalny okres eksploatacji: 30 lat;
  • Trakcja wielokrotna – minimum 2 pojazdy;
  • Minimalny przebieg pomiędzy przeglądami P1 – 25 000 km;
  • Minimalny czas do wykonania naprawy P4 – 60 miesięcy;
  • Moc ciągła – min. 5 MW;
  • ETCS L2 baseline 3 z STM z radiotelefonem GSM-R;
  • System diagnostyki pokładowej;
  • Przeciwpożarowy system alarmowy;
  • Monitoring CCTV;
  • Prędkościomierz elektroniczny z rejestratorem prawnym;
  • System lokalizacji GPS;
  • System łączności pokład/ziemia;
  • Moduł komunikacyjny GSM/LTE/5G do wymiany danych
Chodzi zatem o tabor absolutnie klasyczny, zbliżony do dostarczonych ostatnio Griffin. W ramach inwestycji taborowych PKP Intercity do 2030 roku chce jednak kupić aż 162 lokomotyw elektrycznych i 16 hybrydowych. Nie posuwa się jednak do przodu ogłoszony prawie rok temu przetarg na wozy wielosystemowe, do którego akces zgłosili m. in. Chińczycy we współpracy z FPS, ani postępowanie na "hybrydy". Spółka zapowiada też zakup taboru hybrydowego, elektryczno-spalinowego, ale to również na razie pieśń przyszłości.

PKP Intercity planuje wprowadzić do ruchu 18 nowych lokomotyw już w 2024 roku, a kolejne w 2025 (18 sztuk) i 2026 (10) roku. Spółka zakłada zamówić utrzymanie pojazdów do pierwszej naprawy P4 włącznie. Na składanie informacji producenci mają tydzień, do 31 maja. 
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Infrastruktura

Kraków – Tunel: PORR i Trakcja System z umową na szybką inwestycję

Roman Czubiński 13 sierpnia 2025

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij