NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Kolejne spalinowe zespoły trakcyjne Pesy w drodze na Białoruś i Sardynię

| Michał Szymajda 01.06.2020 203

Kolejne spalinowe zespoły trakcyjne Pesy w drodze na Białoruś i Sardynię
Fot. Pesa
Kolejne spalinowe zespoły trakcyjne Pesy w drodze na Białoruś i Sardynię
Kolejne spalinowe zespoły trakcyjne Pesy w drodze na Białoruś i Sardynię
W piątek 29 maja do Mińska wyruszył pojazd 760M 004, czwarty z sześciu pojazdów zamówionych przez Kolej Białoruską. Trwają też odbiory spalinowych ART220Tr dla włoskiego państwowego operatora Trenitalia. Nowe pojazdy dla Włochów prawdopodobnie trafią na Sardynię.
Pierwsze sześcioczłonowe pojazdy 760M dla KB zostały dostarczone do Mińska w 2019 roku (o ich wyjątkowości pisaliśmy tutaj). Już w grudniu woziły pasażerów w ramach eksploatacji nadzorowanej. Regularnie obsługują przewozy na linii Mińsk-Witebsk. Pokonują tę trasę w 3 godziny (bez przystanków pośrednich) lub 3 godziny i 16 minut (zatrzymując się na stacjach w Boguszewsku, Orszy, Tołoczynie i Borysowie).

Pojazdy z homologacją nie tylko na Białorusi

Co istotne dla producenta, homologacja, którą otrzymały te pojazdy wydana została na podstawie Regulaminu Technicznego TR TS 001/2011 Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej. Oznacza to, że mogą być sprzedawane w innych krajach m.in. Rosji, Litwie, Uzbekistanie, Kazachstanie czy Mołdawii. Te rynki są zainteresowane wielkopojemnymi pojazdami spalinowymi z uwagi na to, że ich dotychczasowy tabor tego rodzaju, pamięta jeszcze czasy ZSRR.

Realizacja dostaw dla Białoruskiej Czychunki zakończy się pod koniec lata 2020, okres serwisowania pojazdów to 36 miesięcy od daty wprowadzenia do eksploatacji. W tym kontrakcie nie ma opcji.

– Łącznie, po zakończeniu dostaw pojazdów 760M Kolej Białoruska będzie eksploatować 19 pojazdów naszej produkcji 1-, 3- i 6-członowych. Rozmawiamy o dalszej współpracy w zakresie pojazdów spalinowych, ponieważ Kolej Białoruska ma wiele pojazdów spalinowych, których okres eksploatacji dobiega końca. To daje nadzieję na kontynuację współpracy w kolejnych latach – powiedział Maciej Grześkowiak, rzecznik prasowy Pesy.

Odbiory nowych ATR220Tr we Włoszech

We Włoszech rozpoczęły się odbiory końcowe dwóch pierwszych ATR220Tr dostarczonych w ostatnich tygodniach. Trenitalia, narodowy włoski przewoźnik podpisał z Pesa umowę na dostawę dodatkowych 14 pojazdów w marcu 2018 roku, tym samym wykorzystując zapisy z kontraktu z listopada 2013 roku. Do tej pory Pesa dostarczyła do Włoch 85 ATRów (41 pojazdów w starszej wersji ATR220 i 44 pojazdy w nowszej wersji ATR220Tr). Obsługują one regionalne połączenia na terenie całych Włoch, między innymi w rejonie Bari, Bolonii, Florencji, Padwy, Mediolanu czy Pizy.

Docelowo 10 pierwszych trójczłonowych pojazdów ma być dostarczonych na włoską wyspę Sardynia i świadczyć usługi przewozowe zarówno dla mieszkańców wyspy jak i turystów już od tego letniego sezonu. Kolejne pojazdy będą dostarczane sukcesywnie w tym roku. Realizacja całego kontraktu ma się zakończyć w styczniu 2021.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5