NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Kolejne dwa Flirty dołączyły do parku taborowego Kolei Mazowieckich

| inf. pras 30.11.2020 99

Kolejne dwa Flirty dołączyły do parku taborowego Kolei Mazowieckich
fot. KM
Dzisiaj odbyły się odbiory kolejnych, fabrycznie nowych, pięcioczłonowych pojazdów typu Flirt zamówionych przez Koleje Mazowieckie.
Dwa odebrane pojazdy zostały wyprodukowane w ramach drugiego zamówienia na dostawę 12 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi tras na Mazowszu. Sześć pojazdów z pierwszego zamówienia obsługuje trasę Warszawa – Działdowo. Nowe pociągi zostaną wdrożone do eksploatacji od nowej edycji rozkładu jazdy pociągów KM, tj. od 13 grudnia tego roku, i będą woziły pasażerów na trasie Łowicz – Warszawa – Celestynów.

Aktualnie Koleje Mazowieckie posiadają już 15 z 30 zamówionych jednostek. W kolejnych tygodniach planowane jest przekazanie przewoźnikowi pozostałych 3 pojazdów i tym samym nastąpi zakończenie realizacji drugiej umowy wykonawczej. Spółka Stadler Polska rozpoczęła także realizację trzeciej umowy z Kolejami Mazowieckimi na dostawę kolejnych 12 EZT Flirt, które mają zostać przeznaczone do obsługi trasy Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki.

Warto zaznaczyć, że wszystkie pojazdy dla Kolei Mazowieckich powstają w siedleckim zakładzie firmy Stadler na Mazowszu przy zaangażowaniu lokalnych pracowników i udziale lokalnych dostawców. Aby podkreślić ten fakt, składy zostały opatrzone znakiem „Flirt – wyprodukowano na Mazowszu”.

Jak przypominają KM, pojazdy Flirt to elektryczne zespoły trakcyjne najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne, z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi osiągają prędkość 160 km/h. Posiadają wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami ułatwiającą wejście na pokład, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych  i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy Flirt są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (949)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (949)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5