NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Kolejna próba kupna spalinowych pojazdów przez Koleje Dolnośląskie

| Michał Szymajda 19.06.2020 77

Kolejna próba kupna spalinowych pojazdów przez Koleje Dolnośląskie
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Fiaskiem zakończyła się próba zakupu dwóch spalinowych i dwóch hybrydowych pojazdów przez Koleje Dolnośląskie. Przewoźnik się nie poddaje i ogłasza kolejny przetarg na pojazdy zasilane olejem napędowym.
O ostatnim przetargu na pojazdy spalinowe i hybrydowe pisaliśmy tutaj. W pierwszym przypadku oferta Newagu okazała się zbyt droga dla Kolei Dolnośląskich, a w przetargu na pojazdu spalinowe oferty nie złożył nikt. To już kolejna próba nabycia nowych pojazdów przez KD, z których żadna nie zakończyła się sukcesem. Na razie przewoźnik wstrzymuje się z wyborem oferty także w wypadku zamówienia na elektryczne zespoły trakcyjne. Szansę na dostawę pięciu takich pojazdów ma Pesa, a Koleje Dolnośląskie starają się o kredyt na realizację zamówienia. W porozumieniu z producentami spółka skorzystała z możliwości wydłużeniu terminu związania ofertą o 60 dni. W efekcie dolnośląski przewoźnik ma czas na podjęcie ostatecznej decyzji dotyczącej złożonych ofert do 21 sierpnia.

W najnowszym przetargu KD chce kupić dwa dwuczłonowe zespoły trakcyjne z opcją zakupu w przyszłości do 6 podobnych pojazdów. Specyfikacja techniczna konkursu ofert nie zmieniła się radykalnie w stosunku do poprzedniego zamówienia. Oferty można składać do 23 lipca bieżącego roku. Głównym kryterium przetargu jest cena.

Spółka przygląda się również ofercie złożonej w postępowaniu na zakup dwóch trójczłonowych pojazdów z napędem elektryczno-spalinowym (hybrydowym, HZT). Ich dostawą zainteresowany jest Newag, którego propozycja wynosi 56.334.000,00 zł brutto, co daje 28.167.000,00 zł za jeden pojazd. Koleje Dolnośląskie mają czas na podjęcie decyzji w sprawie tego postępowania do 2 września 2020 r.

O tym, dlaczego Koleje Dolnośląskie zdecydowały się ograniczyć w przetargu liczbę pojazdów hybrydowych oraz "skrócić" spalinowe zespoły trakcyjne piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5