NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Kolejna awaria na poznańskim węźle. Stacja Poznań Główny była sparaliżowana

| Michał Szymajda 10.09.2020 185

Kolejna awaria na poznańskim węźle. Stacja Poznań Główny była sparaliżowana
Stacja Poznań Głównyfot. M. Szymajda
Po raz kolejny doszło do awarii systemów sterowania na poznańskim węźle kolejowym. Przez kilkadziesiąt minut newralgiczna dla krajowego systemu kolejowego stacja nie przyjmowała i nie wyprawiała pociągów.
Do awarii doszło w czwartkowy poranek. Ponownie chodzi o systemy sterowania, które pojawiły się na stacji Poznań Główny przy okazji modernizacji magistral wychodzących z miasta. Jak informuje portal epoznan.pl, ruch pociągów został na najważniejszej wielkopolskiej stacji całkowicie wstrzymany. Część pociągów tranzytowych zatrzymała się na stacjach i przystankach przed Poznaniem Głównym.

Jak informuje portal epoznan.pl, z awarią PKP PLK uporała się około godziny 9:30. Największego opóźnienia doznał IC Stoczniowiec do Zielonej Góry i IC Gałczyński do Szczecina, które jadą 83 minuty po rozkładowym czasie. Kilkanaście pociągów zanotowało opóźnienia od 60 do 5 minut.

To nie pierwsza awaria systemu sterowania ruchem kolejowym w Poznaniu Głównym. Dwie z nich – pierwsza w 2016, a następna z jesieni 2019 roku, zablokowała ruch na newralgicznej stacji na wiele godzin. Po tych sytuacjach PKP PLK miała powołać specjalną komisję w celu ustalenia przyczyn i zdefiniowania problemów, które toczą tamtejszy srk. Dzisiejsza awaria w Poznaniu była jednak znacznie mniej szkodliwa niż poprzednie.

– Dokładnie analizujemy przyczynę dzisiejszego zdarzenia na stacji Poznań Główny. Po stwierdzeniu usterki systemu sterowania ruchem kolejowym natychmiast wezwany został serwis techniczny. Awarię usunięto po ok. 40 minutach. Od godz. 9:05 przywracany był rozkładowy ruch pociągów. W trakcie prac przy naprawie systemu na bieżąco informowaliśmy podróżnych o aktualnej sytuacji – napisał Radosław Śledziński z biura prasowego PKP PLK.



Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5