NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

333 godziny opóźnień. Podsumowanie poznańskiego paraliżu

| Martyn Janduła 14.12.2016 646

333 godziny opóźnień. Podsumowanie poznańskiego paraliżu
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Awaria systemu komputerowego odpowiedzialnego za sterowanie ruchem na stacji Poznań Główny (LCS), która miała miejsce 13 grudnia, ponownie sparaliżowała ruch kolejowy. Łączne opóźnienie pociągów w Poznaniu sięgało prawie 20 tys. minut. Koleje Wielkopolskie przepraszają, że pomimo pełnej gotowości, nie mogły realizować nowego rozkładu.
Lokalne Centrum Sterowania Poznań to zintegrowany, komputerowy system odpowiedzialny za sterowanie ruchem pociągów w obrębie stacji Poznań Główny, między innymi odpowiedzialny za sterowanie rozjazdami i semaforami. Zarządcą systemu są PKP Polskie Linie Kolejowe, które również odpowiadają za zapowiedzi na stacjach. Jak podaje regionalny przewoźnik, mimo gotowości do jazdy, pociągi Kolei Wielkopolskich nie miały możliwości wyjazdu lub wjazdu ze i do stacji macierzystej.

Jak informuje przewoźnik, w związku z zaistniałą sytuacją 56 pociągów wyjeżdżających z Poznania doznało opóźnienia na łączną sumę 7860 minut i 62 pociągi przyjeżdżające na łączną sumę 10 312 minut. Z kolei 50 pociągów zostało odwołanych. Koleje Wielkopolskie na ten czas uruchomiły autobusową komunikację zastępczą między Poznaniem Głównym a stacjami: Poznań Wschód, Poznań Górczyn, Luboń k. Poznania, Swarzędz, Murowana Goślina, Bolechowo.

– Wszystkich podróżnych, odbywających podróż w dniu wczorajszym, bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności i problemy – przeprasza przewoźnik.

Kolej w Poznaniu była sparaliżowana przez cztery dni. Najpierw pierwsza awaria srk wstrzymała ruch w sobotę 10 grudnia. Jak poinformowało wtedy PKP PLK, wykonawca (firma Thales) cały czas prowadziła prace w związku z wgrywaniem systemu urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Awaria tego samego typu ponownie wystąpiła we wtorek – 13 grudnia. Dopiero w późnych godzinach wieczornych udało się zapanować nad sytuacją. PKP PLK nie informuje, czy wobec wykonawcy zostaną wyciągnięte jakiekolwiek konsekwencje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Poznań (1128)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Poznań (1128)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5