Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
24-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-07-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wielkopolska kupuje pociągi. Może ich być nawet 20
Fot. JR
Województwo wielkopolskie ruszyło z długo zapowiadanym przetargiem na tabor kolejowy. Samorząd kupuje 10 lub nawet 20 nowych EZT dla Kolei Wielkopolskich. Będą one zbliżone wielkością do Elfów 2 z PESY.

Województwo wielkopolskie w końcu ruszyło na długo zapowiadane zakupy taborowe i ogłosiło przetarg na 10 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z prawem opcji na kolejnych 10 jednostek. Razem daje to nam aż 20 nowych EZT, które będą znaczącym zastrzykiem taborowym dla Kolei Wielkopolskich, do których ma trafić ten tabor.

I choć przetarg dopiero ruszył i nie mamy jeszcze dokładnej specyfikacji kupowanych pojazdów, to ostatnie zapowiedzi województwa mówiły o tym, że będą to jednostki jednosystemowe, zbliżone pojemnością do użytkowanych już przez KW Elfów 2, o długości 5 członów.

Na razie wiemy tylko, że o wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60%, termin realizacji zamówienia podstawowego - 30% oraz masa eksploatacyjna w stanie gotowości do pracy - 10%.

Przypomnijmy, że region próbował kupić nowe EZT już od ponad dwóch lat, jednak długo nie udawało mu się rozstrzygnąć przetargu na nowe jednostki, a jednocześnie, wraz z upływem czasu, malały też szanse na skorzystanie przy tym zakupie ze środków z KPO. Ostatecznie przetarg unieważniono a Wielkopolska nie wykorzystała przyznanych jej środków z KPO, które trafiły do innych beneficjentów. Zakup 10 lub nawet 20 jednostek będzie więc finansowany z innych środków.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Jakub Rösler 07 lipca 2025

PESA Atribo już w barwach Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Atribo odkupione z Włoch blisko Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Nowe Elfy w lipcu przyszłego roku

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Tabor i technika

Jakie spalinowe zespoły trakcyjne chcą kupić Koleje Wielkopolskie?

Tabor i technika

Zobacz również:

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Tabor i technika

Wielkopolska i Koleje Wielkopolskie myślą o kolejnych "hybrydach"

Jakub Rösler 07 lipca 2025

PESA Atribo już w barwach Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Atribo odkupione z Włoch blisko Kolei Wielkopolskich

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Nowe Elfy w lipcu przyszłego roku

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie. Czy pociągi wodorowe będą potrzebne?

Tabor i technika

Jakie spalinowe zespoły trakcyjne chcą kupić Koleje Wielkopolskie?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5