Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Wielkopolskie chcą rozbudować zaplecze. Także pod piętrowe push-pulle

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koleje Wielkopolskie chcą rozbudować zaplecze. Także pod piętrowe push-pulle
Fot. Pesa Bydgoszcz
Koleje Wielkopolskie chcą rozbudować punkt utrzymaniu taboru w Zbąszynku, dlatego też poszukują podmiotu, który wykona kompleksowy plan dla tego zadania. W specyfikacji zamówienia możemy przeczytać, że jeden z wariantów ma umożliwiać serwisowanie składów push-pull, a więc wagonów piętrowych z lokomotywami. Czy po Wielkopolsce będą więc wkrótce kursować tak zestawione pociągi?

Koleje Wielkopolskie ogłosiły przetarg na zaprojektowanie rozbudowy bazy utrzymaniowej w Zbąszynku. Zapowiadali to prezesi spółki w niedawnym wywiadzie na naszych łamach. Jest to główny punkt serwisowy przewoźnika, który niedługo odda do użytku także halę utrzymaniową w Wągrowcu, gdzie będą serwisowane pojazdy spalinowe użytkowane przez spółkę. Zgodnie z założeniami, rozbudowa ma skrócić czas przeglądów, a także umożliwić realizowanie ich na poziomach P1, P2 oraz P3. Tworzone plany mają też zawierać warianty, w których spółka będzie mogła realizować w Zbąszynku naprawy P4 oraz P5. Rozbudowa ma też umożliwić pełen zakres czyszczenia pojazdów.

Czy województwo wielkopolskie kupi Push-pulle?

W dokumentacji wymieniono pojazdy, którymi aktualnie dysponują Koleje Wielkopolskie, a także przewidziano potencjalne warianty rozwoju floty pasażerskiej. Wśród opcji znalazły się 5 i 6-członowe elektryczne zespoły trakcyjne, a także wagony Push-pull z lokomotywami elektrycznymi czteroosiowymi. W związku z powyższym zapytaliśmy dyrektora Departamentu Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego, Roberta Pilarczyka o to, czy władze województwa planują w najbliższym czasie zakup wagonów piętrowych wraz z lokomotywami.

– Na ten moment analizujemy takie rozwiązania, z racji dobrego stosunku długości do pojemności tak zestawionych składów. Pociąg z wagonami piętrowymi ma długość klasycznego zespołu trakcyjnego lub składu wagonowego, a zabiera znacznie większą ilość pasażerów. Z racji tego, że w niektórych lokalizacjach nie da się już wydłużyć peronów, wykorzystanie wagonów piętrowych jest ciekawym rozwiązaniem. Na ten moment są to jednak prace koncepcyjne, a do ewentualnego przetargu jeszcze daleka droga – mówi Robert Pilarczyk.

Pilarczyk dodaje, że w kwestii planów dotyczących zakupu taboru kolejowego, niedługo zostanie ogłoszony przetarg na elektryczne zespoły trakcyjne, których zakup jest dofinansowany z Polskiego Ładu.

Nowa hala z myjnią i aukcja elektroniczna

Plany mają zostać opracowane tak, aby ich potencjalna realizacja mogła się odbywać w kilku etapach, z czego w pierwszym z nich przewoźnik planuje budowę nowej hali, pomiędzy torami od 17 do 21, wraz z automatyczną myjnią dla pociągów. Długość tej hali określono na 250 metrów, a plany muszą też uwzględnić montaż farmy paneli fotowoltaicznych, które docelowo mają w pełni zasilać bazę.

Czas na opracowanie dokumentacji to 90 dni od podpisania umowy. Oferty można składać do 9 lutego, a zamówienie jest podzielone na dwie części. W pierwszej z nich zostaną złożone oferty, a po upływie czasu na ich składanie od razu rozpocznie się, trwająca 15 minut, aukcja elektroniczna z możliwymi dogrywkami. O wyborze w 100% decyduje kryterium ceny.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5