NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Koleje Wielkopolskie: EN57 do muzeum

| Michał Szymajda 28.05.2020 289

Koleje Wielkopolskie: EN57 do muzeum
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Projekt Poznańskiej Kolei Metropolitalnej odniósł na tyle duży sukces, że w stolicy Wielkopolski raz po raz wraca temat możliwości nabycia wagonów piętrowych.
Rok 2019 był dla Kolei Wielkopolskich rokiem sporych wzrostów. Praca eksploatacyjna w rozkładzie jazdy 2018/2019 wyniosła ponad 6,6 mln pociągokilometrów. Przewieziono prawie 12 milionów pasażerów (o milion więcej niż rok wcześniej). Obie liczby są rekordowe

Wiązać to można z wjazdem KW na nowe trasy, rozpoczęciem obsługi połączeń w ramach projektu PKM, a także z wprowadzeniem na tory nowego, pojemniejszego taboru z Pesy.

– Notujemy bardzo duże zainteresowanie ofertą Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Do marca bieżącego roku, czyli do momentu gdy rozpoczęła się w Polsce epidemia, zdarzały się kursy szczytowe, gdy mieliśmy dość duży problem z zaspokojeniem popytu na przewozy. Dochodziło do sytuacji, kiedy brakowało już nawet miejsc stojących – powiedział Marek Nitkowski, wiceprezes Kolei Wielkopolskich, podczas debaty na temat taboru dla kolei samorządowych, 

Pomimo zakupu nowych Elfów2, które są 5-członowe, w pociągach i tak robi się tłoczno. Nitkowski przyznał, że temat zakupu pojazdów piętrowych dla potrzeb obsługi niektórych linii w ramach PKM powraca jak bumerang. Przypomnijmy, że jeszcze 20 lat temu wielkopolskie tory były pełne takiego właśnie taboru.

– Raz po raz pojawia się pytanie o zastosowanie pojazdów wielopodłogowych, możliwie lekkiego, ale dostosowanego do parametrów technicznych linii kolejowych. Perony nie są z gumy i niektórych nie można już wydłużyć, aby wypuszczać na trasy dłuższe pociągi. Myślimy więc o takim rozwiązaniu – powiedział Nitkowski.

Dość stanowczo wypowiedział się natomiast na temat modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57.

– Czas już skończyć z modernizacją tych pojazdów, ich czas już minął. Pasażerowie i obsługa oczekują nowej jakości. A stare pojazdy? Mamy kilka miejsc, gdzie je postawić i powspominać jak to było kiedyś – skwitował członek zarządu Kolei Wielkopolskich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (786)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (786)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5