NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Wagony od konsorcjum Škoda – Siemens na czeskich torach w połowie 2021 [zdjęcia]

| Michał Szymajda 23.02.2021 196

Wagony od konsorcjum Škoda – Siemens na czeskich torach w połowie 2021 [zdjęcia]
Fot. Skoda Transportation
Wagony od konsorcjum Škoda – Siemens na czeskich torach w połowie 2021 [zdjęcia]
Wagony od konsorcjum Škoda – Siemens na czeskich torach w połowie 2021 [zdjęcia]
Wagony od konsorcjum Škoda – Siemens na czeskich torach w połowie 2021 [zdjęcia]
Wagony od konsorcjum Škoda – Siemens na czeskich torach w połowie 2021 [zdjęcia]
Wagony od konsorcjum Škoda – Siemens na czeskich torach w połowie 2021 [zdjęcia]
Koleje Czeskie przygotowują się do wprowadzenia do ruchu nowoczesnych wagonów, które zbudowało konsorcjum Škoda Transportation i Siemens. Pojazdy z bardzo udanej platformy Viaggio zabiorą pasażerów na pokład w drugiej połowie 2021 roku.
Jak poinformował czeski portal zdopravy.cz, testy nowych wagonów dla Kolei Czeskich, które prowadzone są na torze w Velimiu, dobiegają końca. W marcu i kwietniu mają pojadą na Węgry, po to, by i tam otrzymać zezwolenie do kursowania.

50 wagonów z platformy Viaggio zostało zamówionych w lecie 2018 roku. Pudła wagonów wykonano (spawanie konstrukcji i lakierowanie) w Wiedniu, w zakładach Siemensa, resztę prac wykonała zaś Škoda w Ostrawie. Gotowych 50 wagonów będzie podzielonych na 5 zestawów po 10 wagonów, w których podróżować będzie mogło na miejscach siedzących 330 pasażerów. Pociągi z nich zestawione połączą Pragę z miastem Cheb przy Niemieckiej granicy. Pojadą do tej miejscowości dwoma trasami: zarówno przez Pilzno, jak i przez Usti nad Łabą i Chomutów.

Wagony mają być jednymi z najcichszych na rynku, będą posiadały pewne nowinki techniczne dotąd niespotykane w naszej części Europy. Jak np. szyby, które dzięki niewidocznej gołym okiem strukturze „plastra miodu” wzmacniać będą zasięg telefonów komórkowych. W wagonach będą też np. indukcyjne ładowarki.

Konsorcjum Škoda – Siemens przygotuje wagony do prędkości 200 km/h, chociaż w Czechach dopiero trwają prace nad przyspieszeniem pociągów do tej prędkości. Mają być, poza Węgrami, homologowane także w krajach-sąsiadach Czech, w tym także w Polsce. Na razie nie będą jednak kursować w połączeniach międzynarodowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (718)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (718)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5