NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Koleje w USA. Amerykańscy analitycy przestrzegają przed CRRC

| Piotr Kumelowski 22.12.2019 80

Koleje w USA. Amerykańscy analitycy przestrzegają przed CRRC
Fot. Leaflet, CC BY-SA 3.0
Co słychać na kolei w USA? Streszczenie najświeższych informacji o kolei „zza wielkiej wody” przygotował dla czytelników "Rynku Kolejowego" Piotr Kumelowski.
  • Jeszcze niedawno poniższe rozważania byłyby uważane za “anty-chińską teorię spiskową”, ale obecnie publikowane są w apolitycznym, trzeźwym miesięczniku branżowym Railway Age. Chodzi o szybką, światową ekspansję chińskiego przemysłu taborowego, która toczy się wg innych reguł, niż te panujące na Zachodzie. Oto kilka wyjątków z raportu firmy analitycznej Radarlock, zatytułowanego “CRRC i Pekin w wyścigu do globalnej dominacji na rynku taboru kolejowego”:
  • Konglomerat CRRC (China Railway Rolling Stock Corp.) jest ramieniem chińskiego rządu, z powiązaniami z tamtejszą Partią Komunistyczną, a jego zarząd przedstawia się alternatywnie jako biznesmani lub funkcjonariusze partyjni. Raport Radarlock stwierdza, że CRRC oświadczał, iż celem jest zwycięstwo nad amerykańskim przemysłem taboru kolejowego. CRRC należy do najbardziej subsydiowanych państwowych firm chińskich. Ich międzynarodowa ekspansja nakierowana jest na pozyskiwanie zagranicznych technologii oraz tajemnic handlowych z udziałem czynników wojskowych, a doroczny raport CRRC stwierdza, że w swojej działalności kierują się tzw. fuzją wojskowo-cywilną (military-civil fusion), podporządkowaną lojalności wobec chińskiego państwa.
  • W sierpniu miało miejsce dość symboliczne wydarzenie: w byłej fabryce lokomotyw General Electric (obecnie Wabtec) w pensylwańskiej miejscowości Erie zdemontowano 110-letnia sieć trakcyjną nad 4-milowym torem testowym. Ostatnimi wyprodukowanymi tam lokomotywami elektrycznymi były maszyny E60 dla pasażerskiego Amtraka we wczesnych latach 90. XX wieku, później General Electric przestawiła się całkowicie na lokomotywy spalinowe. Demontaż przyspieszyły gnijące drewniane słupy trakcyjne oraz złodzieje podkradający miedzianą sieć jezdną.
  • Pasażerski, dalekobieżny Amtrak zanotował bardzo dobre wyniki finansowe za rok obrachunkowy od października 2018 do 30 września 2019 r.: przewieziono 32,5 mln pasażerów (wzrost o 2,5%), całkowity przychód wyniósł 3,3 mld dolarów, zaś roczny operacyjny deficyt spadł aż o 83%. Nakłady inwestycyjne w wysokości 1,6 mld dolarów wzrosły o 9,4% w porównaniu do poprzedniego roku obrachunkowego. Mimo pozytywnych trendów w amerykańskiej ekonomii, nadanie ładownych wagonów klasycznych i intermodalu spadło o 8% w porównaniu z ubiegłym rokiem, zaś zatrudnienie przez największe towarzystwa kolejowe tzw. Class I zmniejszyło się w ostatnich 12 miesiącach o 9.5%.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5