NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje w USA. Amerykańscy analitycy przestrzegają przed CRRC

| Piotr Kumelowski 22.12.2019 7,1k

Koleje w USA. Amerykańscy analitycy przestrzegają przed CRRC
Fot. Leaflet, CC BY-SA 3.0
Co słychać na kolei w USA? Streszczenie najświeższych informacji o kolei „zza wielkiej wody” przygotował dla czytelników "Rynku Kolejowego" Piotr Kumelowski.
  • Jeszcze niedawno poniższe rozważania byłyby uważane za “anty-chińską teorię spiskową”, ale obecnie publikowane są w apolitycznym, trzeźwym miesięczniku branżowym Railway Age. Chodzi o szybką, światową ekspansję chińskiego przemysłu taborowego, która toczy się wg innych reguł, niż te panujące na Zachodzie. Oto kilka wyjątków z raportu firmy analitycznej Radarlock, zatytułowanego “CRRC i Pekin w wyścigu do globalnej dominacji na rynku taboru kolejowego”:
  • Konglomerat CRRC (China Railway Rolling Stock Corp.) jest ramieniem chińskiego rządu, z powiązaniami z tamtejszą Partią Komunistyczną, a jego zarząd przedstawia się alternatywnie jako biznesmani lub funkcjonariusze partyjni. Raport Radarlock stwierdza, że CRRC oświadczał, iż celem jest zwycięstwo nad amerykańskim przemysłem taboru kolejowego. CRRC należy do najbardziej subsydiowanych państwowych firm chińskich. Ich międzynarodowa ekspansja nakierowana jest na pozyskiwanie zagranicznych technologii oraz tajemnic handlowych z udziałem czynników wojskowych, a doroczny raport CRRC stwierdza, że w swojej działalności kierują się tzw. fuzją wojskowo-cywilną (military-civil fusion), podporządkowaną lojalności wobec chińskiego państwa.
  • W sierpniu miało miejsce dość symboliczne wydarzenie: w byłej fabryce lokomotyw General Electric (obecnie Wabtec) w pensylwańskiej miejscowości Erie zdemontowano 110-letnia sieć trakcyjną nad 4-milowym torem testowym. Ostatnimi wyprodukowanymi tam lokomotywami elektrycznymi były maszyny E60 dla pasażerskiego Amtraka we wczesnych latach 90. XX wieku, później General Electric przestawiła się całkowicie na lokomotywy spalinowe. Demontaż przyspieszyły gnijące drewniane słupy trakcyjne oraz złodzieje podkradający miedzianą sieć jezdną.
  • Pasażerski, dalekobieżny Amtrak zanotował bardzo dobre wyniki finansowe za rok obrachunkowy od października 2018 do 30 września 2019 r.: przewieziono 32,5 mln pasażerów (wzrost o 2,5%), całkowity przychód wyniósł 3,3 mld dolarów, zaś roczny operacyjny deficyt spadł aż o 83%. Nakłady inwestycyjne w wysokości 1,6 mld dolarów wzrosły o 9,4% w porównaniu do poprzedniego roku obrachunkowego. Mimo pozytywnych trendów w amerykańskiej ekonomii, nadanie ładownych wagonów klasycznych i intermodalu spadło o 8% w porównaniu z ubiegłym rokiem, zaś zatrudnienie przez największe towarzystwa kolejowe tzw. Class I zmniejszyło się w ostatnich 12 miesiącach o 9.5%.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5