Partnerzy serwisu:
Biznes

Koleje w USA. Amerykańscy analitycy przestrzegają przed CRRC

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
22-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Piotr Kumelowski

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Koleje w USA. Amerykańscy analitycy przestrzegają przed CRRC
Fot. Leaflet, CC BY-SA 3.0
Co słychać na kolei w USA? Streszczenie najświeższych informacji o kolei „zza wielkiej wody” przygotował dla czytelników "Rynku Kolejowego" Piotr Kumelowski.

  • Jeszcze niedawno poniższe rozważania byłyby uważane za “anty-chińską teorię spiskową”, ale obecnie publikowane są w apolitycznym, trzeźwym miesięczniku branżowym Railway Age. Chodzi o szybką, światową ekspansję chińskiego przemysłu taborowego, która toczy się wg innych reguł, niż te panujące na Zachodzie. Oto kilka wyjątków z raportu firmy analitycznej Radarlock, zatytułowanego “CRRC i Pekin w wyścigu do globalnej dominacji na rynku taboru kolejowego”:
  • Konglomerat CRRC (China Railway Rolling Stock Corp.) jest ramieniem chińskiego rządu, z powiązaniami z tamtejszą Partią Komunistyczną, a jego zarząd przedstawia się alternatywnie jako biznesmani lub funkcjonariusze partyjni. Raport Radarlock stwierdza, że CRRC oświadczał, iż celem jest zwycięstwo nad amerykańskim przemysłem taboru kolejowego. CRRC należy do najbardziej subsydiowanych państwowych firm chińskich. Ich międzynarodowa ekspansja nakierowana jest na pozyskiwanie zagranicznych technologii oraz tajemnic handlowych z udziałem czynników wojskowych, a doroczny raport CRRC stwierdza, że w swojej działalności kierują się tzw. fuzją wojskowo-cywilną (military-civil fusion), podporządkowaną lojalności wobec chińskiego państwa.
  • W sierpniu miało miejsce dość symboliczne wydarzenie: w byłej fabryce lokomotyw General Electric (obecnie Wabtec) w pensylwańskiej miejscowości Erie zdemontowano 110-letnia sieć trakcyjną nad 4-milowym torem testowym. Ostatnimi wyprodukowanymi tam lokomotywami elektrycznymi były maszyny E60 dla pasażerskiego Amtraka we wczesnych latach 90. XX wieku, później General Electric przestawiła się całkowicie na lokomotywy spalinowe. Demontaż przyspieszyły gnijące drewniane słupy trakcyjne oraz złodzieje podkradający miedzianą sieć jezdną.
  • Pasażerski, dalekobieżny Amtrak zanotował bardzo dobre wyniki finansowe za rok obrachunkowy od października 2018 do 30 września 2019 r.: przewieziono 32,5 mln pasażerów (wzrost o 2,5%), całkowity przychód wyniósł 3,3 mld dolarów, zaś roczny operacyjny deficyt spadł aż o 83%. Nakłady inwestycyjne w wysokości 1,6 mld dolarów wzrosły o 9,4% w porównaniu do poprzedniego roku obrachunkowego. Mimo pozytywnych trendów w amerykańskiej ekonomii, nadanie ładownych wagonów klasycznych i intermodalu spadło o 8% w porównaniu z ubiegłym rokiem, zaś zatrudnienie przez największe towarzystwa kolejowe tzw. Class I zmniejszyło się w ostatnich 12 miesiącach o 9.5%.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Singapur: Pociągi metra Alstom Movia już w ruchu z pasażerami

Tabor i technika

RegioJet będzie testował chińskiego Siriusa z pasażerami!

Tabor i technika

Co słychać na kolei za wielką wodą?

Infrastruktura

Co słychać na kolei za wielką wodą?

Piotr Kumelowski 09 lutego 2020

Co słychać na kolei w USA?

Infrastruktura

Co słychać na kolei w USA?

Piotr Kumelowski 19 listopada 2017

Zobacz również:

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Zintegrowany transport

Tajlandia: Monorail produkcji Alstomu wchodzi do użytku w Bangkoku

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Singapur: Pociągi metra Alstom Movia już w ruchu z pasażerami

Tabor i technika

RegioJet będzie testował chińskiego Siriusa z pasażerami!

Tabor i technika

Co słychać na kolei za wielką wodą?

Infrastruktura

Co słychać na kolei za wielką wodą?

Piotr Kumelowski 09 lutego 2020

Co słychać na kolei w USA?

Infrastruktura

Co słychać na kolei w USA?

Piotr Kumelowski 19 listopada 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5