Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Ukraińskie kładą nowy tor od Chyrowa do polskiej granicy [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
21-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Nie tylko Polacy zajęli się linią kolejową 108. Także Ukraińcy prowadzą remont linii, która pozwoli na przejazd pociągów z Sanoka do Chyrowa po torze europejskiej szerokości.

Bartosz Romanowicz, burmistrz Ustrzyk Dolnych, pokazał na twitterze,  jak przebiegają prace przy modernizacji linii 108 po stronie ukraińskiej. Prace rozpoczęły się w sierpniu i obecnie na niektórych fragmentach, zwłaszcza bliżej Chyrowa, położone są już podkłady, a na niektórych odcinkach jest też tor. Oczywiście, trzeba go jeszcze podsypać tłuczniem i podbić. Niemal cały odcinek od Chyrowa do polskiej granicy w Korścienku został rozebrany do poziomu gruntu.



Ciekawostką jest zastosowanie podkładów, które są przygotowane do montażu torów o rozstawie: 1435 mm i 1520 mm. Dzięki temu pociągi ponownie będą mogły przejechać przez granicę bez konieczności zmiany rozstawu kół. Inwestycja prawdopodobnie zakończy się w pierwszej połowie 2023 roku. 

Polacy także przygotowali linię 108 do kursowania pociągów, co miało miejsce na wiosnę, przy okazji konfliktu na Ukrainie. Niestety jej stan pomiędzy Uhercami a granicą państwa jest bardzo zły i umożliwia kursowanie pociągów z maksymalną prędkością 20 km/h. O perspektywach dla linii piszemy tutaj.

Sprostowanie

Pierwotnie na łamach "Rynku Kolejowego" pojawiła się informacja dotycząca tego, że remont toru dotyczy linii nr 102 z Chyrowa do Przemyśla. Przepraszamy za ten błąd.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Prawo i polityka

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Damian Kelman 12 września 2025

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Biznes

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Zobacz również:

Dwa lata przerwy w ruchu z Krosna do Sanoka

Infrastruktura

Dwa lata przerwy w ruchu z Krosna do Sanoka

Kasper Fiszer 03 października 2025

Tranzyt z Przemyśla do Sanoka przez Ukrainę będzie niemożliwy

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Prawo i polityka

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Damian Kelman 12 września 2025

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Biznes

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Zobacz również:

Dwa lata przerwy w ruchu z Krosna do Sanoka

Infrastruktura

Dwa lata przerwy w ruchu z Krosna do Sanoka

Kasper Fiszer 03 października 2025

Tranzyt z Przemyśla do Sanoka przez Ukrainę będzie niemożliwy

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij