NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Nowe otwarcie na Czechy Kolei Dolnośląskich. Są bezpośrednie bilety Wrocław – Praga

| Michał Szymajda 14.12.2017 271

Nowe otwarcie na Czechy Kolei Dolnośląskich. Są bezpośrednie bilety Wrocław – Praga
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Z momentem wprowadzenia nowego rozkładu jazdy Koleje Dolnośląskie zastąpiły Przewozy Regionalne na trasie Wrocław – Kłodzko – Międzylesie – Lichkov. Od tego dnia obowiązuje też nowa oferta międzynarodowa przewoźnika. Będą też inne zmiany, które ułatwią dojazd do wielu ciekawych miejscowości naszego południowego sąsiada.
„Taryfa Polska – Czechy” zastąpiła taryfę stosowaną przez Przewozy Regionalne. Znosi też stosowane wcześniej przez KD taryfy transgraniczne dla biletów jednorazowych. W ofercie pozostają bilety całodzienne "Euro-Nysa", dzięki którym nadal można wygodnie przemieszczać się po regionie styku granic: Polski, Czech i Niemiec.

Przejściówek w dłuższych relacjach nie będzie

W nowej ofercie zrezygnowano z pobierania opłat za przejazd granicy (tzw. przejściówka), decydując się na zastosowanie normalnej taryfy krajowej od kilometra, także na obszarze Czech.

– Tym samym odchodzimy od złej praktyki „karania” ludzi za chęć wjazdu na teren kraju sąsiada. Upraszczamy też ofertę. Wszystko co musi zrobić pasażer, to kupić bilet do interesującej go stacji w naszej kasie – powiedział Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.

50 zł za bilet do Pragi, czeskie bilety dobowe w polskich kasach


Na bilecie kupionym w kasie KD można dojechać aż do Pragi. Przejazd w taryfie normalnej ze stolicy Dolnego Śląska do stolicy Czech kosztuje 50 zł. Na bilecie liczonym według stawki kilometrowej będzie można dojechać także do Brna, na przykład z Kłodzka taki bilet kosztuje 31 zł. Bilet można kupić z dowolnej stacji skąd odjeżdżają pociągi KD, do dowolnej gdzie działają Koleje Czeskie. Wszystkie ceny obowiązują bez jakichkolwiek wyjątków w każdy dzień tygodnia i przez cały rok.

Ponadto posiadacze „Biletu Sudeckiego”, biletu „Podróżuj z KD” i miesięcznego sieciowego mogą na ich podstawie podróżować do czeskiej stacji Lichkov bez konieczności nabywania dodatkowych biletów. Ta oferta obowiązuje też do Harrachova skąd dojedziemy ze Szklarskiej Poręby Górnej.

– Natomiast dla osób chcących podróżować wyłącznie po północnej części Republiki Czeskiej przygotowaliśmy specjalną dopłatę „KD + Czechy” w atrakcyjnej cenie 19 zł. Dla pozostałych podróżnych chcących wyłącznie pokonać granicę polsko-czeską i nabyć dalej bilet po stronie czeskiej mamy z kolei bilety graniczne z jednakową opłatą w wysokości 4,00 zł (z ulgą 50% dla dzieci) – czytamy w komunikacie KD.

Od 10 grudnia w kasach KD można też nabyć jednodniowy bilet sieciowy ČD, ważny na terenie całej Republiki Czeskiej do godziny 24:00. Bilet można kupić na wskazaną datę. Podróż na jego podstawie można rozpocząć i zakończyć bez dodatkowych opłat już po polskiej stronie granicy – na stacjach Szklarska Poręba Jakuszyce i Międzylesie.

Jak jeździć?

Na razie aby dojechać w głąb Czech (z uwzględnieniem nowo obsługiwanej przez KD linii) należy dojechać do stacji Lichkov i dalej kontynuować podróż przesiadając się na pociąg Kolei Czeskich w żądanym przez nas kierunku. Jadąc do Pragi przesiądziemy się w Lichkovie, a później w miejscowości Usti nad Orlici. Podróż potrwa, w zależności od godziny wyjazdu z Wrocławia, od 5 do 6 godzin. To dłużej niż np. autokarem Polskiego Busa (4 godziny i 20 minut), ale będzie to oferta atrakcyjna cenowo (obecnie bilet kupiony z dwudniowym wyprzedzeniem na trasę to wydatek 65 zł, ale na niektóre autobusy w ogóle nie ma już biletów). Podróż będzie też wygodniejsza, mimo przesiadek.

Na razie nowe, bardzo wygodne Impulsy KD docierają do pierwszej stacji za polską granicą – do Lichkova. Koleje Dolnośląskie wkrótce rozpoczną starania o wydanie czeskiej homologacji dla pociągów, dzięki którym pojadą dalej – do Usti nad Orlici lub Pardubic, dzięki czemu ograniczy się liczbę koniecznych przesiadek. Trwają też rozmowy z Kolejami Czeskimi, których rezultatem może być uruchomienie bezpośredniego połączenia Wrocław – Praga.

Już za kilka miesięcy Koleje Dolnośląskie zaczną dojeżdżać przez inne przejście graniczne do Adrszpachu. Więcej piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS