NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Koleje Czeskie wprowadziły do ruchu lokomotywy wielosystemowe Taurus. Nie wjadą do Polski

| Michał Szymajda 16.04.2020 182

Koleje Czeskie wprowadziły do ruchu lokomotywy wielosystemowe Taurus. Nie wjadą do Polski
Fot. Ceske Drahy
Ceske Drahy zakupiły dwie trzynastoletnie, używane wcześniej przez Austriaków, lokomotywy Siemens ES64U4 „Taurus”. Wielosystemowe, szybkie lokomotywy mogłyby wjeżdżać do Polski, na razie będą jednak jeździć po Republice Czeskiej, a później wjadą do Austrii.
Zapotrzebowanie na wielosystemowe elektrowozy w Europie rośnie. Koleje Czeskie rozpoczęły poszukiwania takich pojazdów na rynku wtórnym w 2019 roku i zwróciły uwagę na elektrowozy, których do prowadzenia pociągów towarowych używała kompania Rail Transport Service Gmbh. W swoim taborze posiadała ona trzy lokomotywy wielosystemowe ES64U4 (odpowiedniki używanych przez PKP Intercity "Husarzy"), z których dwie wystawiła na sprzedaż. „Na pniu” kupiły je Ceske Drahy.

Pierwsza z nich zaczęła prowadzić pociągi 1 kwietnia, druga weszła do ruchu 8 kwietnia. Lokomotywy mogą prowadzić pociągi z prędkością do 230 km/h. Na razie teoretycznie, bowiem w Czechach dopiero przygotowywane są odcinki na 200 km/h, w ruchu rozkładowym jeździ się natomiast z prędkością 160 km/h.

– W związku z epidemią koronawirusa i wynikającym z tego zamknięciem granic lokomotywy prowadzą pociągi EC Moravia, EC Porta Moravica oraz EC Bathory na odcinku w granicach Republiki Czeskiej – poinformowała „Rynek Kolejowy” Vanda Rajnochová z biura prasowego Kolei Czeskich. Czy po zakończeniu stanu wyjątkowego w Czechach lokomotywy przekroczą granicę? Tak, ale tylko pomiędzy Czechami a Austrią.

– Elektrowozy serii 1216 o numerach 902 i 903 przeznaczone będą do prowadzenia pociągów EC 100/101 Moravia (rel. Wiedeń – Katowice), EC 102/103 (rel. Wiedeń – Warszawa) oraz EC 106/107 Sobieski (rel. Wiedeń – Warszawa / Gdynia), ale tylko na odcinku od Bohumina do Wiednia – dodała Vanda Rajnochová.

Oznacza to, że wskazane pociągi międzynarodowe nadal będą musiały zmieniać lokomotywę z polskiej na czeską w Bohuminie. Choć technicznie nowe czeskie nabytki mogłyby operować na całej trasie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5