NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Czeskie wprowadziły do ruchu lokomotywy wielosystemowe Taurus. Nie wjadą do Polski

| Michał Szymajda 16.04.2020 10,4k

Koleje Czeskie wprowadziły do ruchu lokomotywy wielosystemowe Taurus. Nie wjadą do Polski
Fot. Ceske Drahy
Ceske Drahy zakupiły dwie trzynastoletnie, używane wcześniej przez Austriaków, lokomotywy Siemens ES64U4 „Taurus”. Wielosystemowe, szybkie lokomotywy mogłyby wjeżdżać do Polski, na razie będą jednak jeździć po Republice Czeskiej, a później wjadą do Austrii.
Zapotrzebowanie na wielosystemowe elektrowozy w Europie rośnie. Koleje Czeskie rozpoczęły poszukiwania takich pojazdów na rynku wtórnym w 2019 roku i zwróciły uwagę na elektrowozy, których do prowadzenia pociągów towarowych używała kompania Rail Transport Service Gmbh. W swoim taborze posiadała ona trzy lokomotywy wielosystemowe ES64U4 (odpowiedniki używanych przez PKP Intercity "Husarzy"), z których dwie wystawiła na sprzedaż. „Na pniu” kupiły je Ceske Drahy.

Pierwsza z nich zaczęła prowadzić pociągi 1 kwietnia, druga weszła do ruchu 8 kwietnia. Lokomotywy mogą prowadzić pociągi z prędkością do 230 km/h. Na razie teoretycznie, bowiem w Czechach dopiero przygotowywane są odcinki na 200 km/h, w ruchu rozkładowym jeździ się natomiast z prędkością 160 km/h.

– W związku z epidemią koronawirusa i wynikającym z tego zamknięciem granic lokomotywy prowadzą pociągi EC Moravia, EC Porta Moravica oraz EC Bathory na odcinku w granicach Republiki Czeskiej – poinformowała „Rynek Kolejowy” Vanda Rajnochová z biura prasowego Kolei Czeskich. Czy po zakończeniu stanu wyjątkowego w Czechach lokomotywy przekroczą granicę? Tak, ale tylko pomiędzy Czechami a Austrią.

– Elektrowozy serii 1216 o numerach 902 i 903 przeznaczone będą do prowadzenia pociągów EC 100/101 Moravia (rel. Wiedeń – Katowice), EC 102/103 (rel. Wiedeń – Warszawa) oraz EC 106/107 Sobieski (rel. Wiedeń – Warszawa / Gdynia), ale tylko na odcinku od Bohumina do Wiednia – dodała Vanda Rajnochová.

Oznacza to, że wskazane pociągi międzynarodowe nadal będą musiały zmieniać lokomotywę z polskiej na czeską w Bohuminie. Choć technicznie nowe czeskie nabytki mogłyby operować na całej trasie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (854)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (854)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5