Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Czeskie wprowadziły do ruchu lokomotywy wielosystemowe Taurus. Nie wjadą do Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-04-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Czeskie wprowadziły do ruchu lokomotywy wielosystemowe Taurus. Nie wjadą do Polski
Fot. Ceske Drahy
Ceske Drahy zakupiły dwie trzynastoletnie, używane wcześniej przez Austriaków, lokomotywy Siemens ES64U4 „Taurus”. Wielosystemowe, szybkie lokomotywy mogłyby wjeżdżać do Polski, na razie będą jednak jeździć po Republice Czeskiej, a później wjadą do Austrii.

Zapotrzebowanie na wielosystemowe elektrowozy w Europie rośnie. Koleje Czeskie rozpoczęły poszukiwania takich pojazdów na rynku wtórnym w 2019 roku i zwróciły uwagę na elektrowozy, których do prowadzenia pociągów towarowych używała kompania Rail Transport Service Gmbh. W swoim taborze posiadała ona trzy lokomotywy wielosystemowe ES64U4 (odpowiedniki używanych przez PKP Intercity "Husarzy"), z których dwie wystawiła na sprzedaż. „Na pniu” kupiły je Ceske Drahy.

Pierwsza z nich zaczęła prowadzić pociągi 1 kwietnia, druga weszła do ruchu 8 kwietnia. Lokomotywy mogą prowadzić pociągi z prędkością do 230 km/h. Na razie teoretycznie, bowiem w Czechach dopiero przygotowywane są odcinki na 200 km/h, w ruchu rozkładowym jeździ się natomiast z prędkością 160 km/h.

– W związku z epidemią koronawirusa i wynikającym z tego zamknięciem granic lokomotywy prowadzą pociągi EC Moravia, EC Porta Moravica oraz EC Bathory na odcinku w granicach Republiki Czeskiej – poinformowała „Rynek Kolejowy” Vanda Rajnochová z biura prasowego Kolei Czeskich. Czy po zakończeniu stanu wyjątkowego w Czechach lokomotywy przekroczą granicę? Tak, ale tylko pomiędzy Czechami a Austrią.

– Elektrowozy serii 1216 o numerach 902 i 903 przeznaczone będą do prowadzenia pociągów EC 100/101 Moravia (rel. Wiedeń – Katowice), EC 102/103 (rel. Wiedeń – Warszawa) oraz EC 106/107 Sobieski (rel. Wiedeń – Warszawa / Gdynia), ale tylko na odcinku od Bohumina do Wiednia – dodała Vanda Rajnochová.

Oznacza to, że wskazane pociągi międzynarodowe nadal będą musiały zmieniać lokomotywę z polskiej na czeską w Bohuminie. Choć technicznie nowe czeskie nabytki mogłyby operować na całej trasie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5