NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

200 km/h pociągiem w Czechach. Na razie na testach [wideo]

| Michał Szymajda 15.01.2020 244

Czeski zarządca infrastruktury rozpoczął testowanie współpracy pociągu i infrastruktury dla prędkości 200 km/h na odcinku linii kolejowej Brno – Brzecław. Z taką prędkością w Republice Czeskiej nie jeżdżą na razie żadne pociągi rozkładowe.
Pierwsze dwa przejazdy z prędkością 200 km/h, na 55-kilometrowym odcinku pomiędzy Brnem a Brzecławiem, miały miejsce w grudniu. Na trzeci przejazd, który odbył się 13 stycznia, zaproszono także media. Pociąg testowy składał się z lokomotywy Siemens Vectron, wypożyczonej od towarowego operatora ČD Cargo i dwóch wagonów osobowych: restauracyjnego i 1. klasy.

Czeski zarządca infrastruktury sprawdza w pierwszej kolejności jak zachowuje się tor i sieć trakcyjna podczas przejazdów, bada też oddziaływanie na okolicę toru, mierząc np. hałas. Badane są naprężenia na obiektach inżynieryjnych. Sprawdzana jest też współpraca systemu ETCS/ERTMS dla prędkości powyżej 160 km/h. Rezultatem testów ma być lista modyfikacji, które doprowadzą do wprowadzenia prędkości 200 km/h. Ale, jak zaznacza w wypowiedzi dla portalu zdopravy.cz Jiří Svoboda, prezes SŻDC: „Nie chcemy zwiększać prędkości za wszelką cenę”.

Odcinek między Brzecławiem przy granicy czesko-austriackiej a Brnem – drugim największym miastem Czech, ma szanse być pierwszym w Republice Czeskiej, gdzie pociągi pasażerskie będą mogły rozkładowo poruszać się z prędkością 200 km/h. Między miastami nie ma przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn. Z linii korzystają głównie pociągi międzynarodowe kursujące z Pragi do Wiednia, Bratysławy i Budapesztu.
Na odcinku Brno – Brzecław w 2004 osiągnięto krajowy rekord prędkości, kiedy osiągnięto tu prędkość 237 km/h podczas przejazdu specjalnego pociągiem Pendolino.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (630)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (630)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5