Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

200 km/h pociągiem w Czechach. Na razie na testach [wideo]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Czeski zarządca infrastruktury rozpoczął testowanie współpracy pociągu i infrastruktury dla prędkości 200 km/h na odcinku linii kolejowej Brno – Brzecław. Z taką prędkością w Republice Czeskiej nie jeżdżą na razie żadne pociągi rozkładowe.

Pierwsze dwa przejazdy z prędkością 200 km/h, na 55-kilometrowym odcinku pomiędzy Brnem a Brzecławiem, miały miejsce w grudniu. Na trzeci przejazd, który odbył się 13 stycznia, zaproszono także media. Pociąg testowy składał się z lokomotywy Siemens Vectron, wypożyczonej od towarowego operatora ČD Cargo i dwóch wagonów osobowych: restauracyjnego i 1. klasy.

Czeski zarządca infrastruktury sprawdza w pierwszej kolejności jak zachowuje się tor i sieć trakcyjna podczas przejazdów, bada też oddziaływanie na okolicę toru, mierząc np. hałas. Badane są naprężenia na obiektach inżynieryjnych. Sprawdzana jest też współpraca systemu ETCS/ERTMS dla prędkości powyżej 160 km/h. Rezultatem testów ma być lista modyfikacji, które doprowadzą do wprowadzenia prędkości 200 km/h. Ale, jak zaznacza w wypowiedzi dla portalu zdopravy.cz Jiří Svoboda, prezes SŻDC: „Nie chcemy zwiększać prędkości za wszelką cenę”.

Odcinek między Brzecławiem przy granicy czesko-austriackiej a Brnem – drugim największym miastem Czech, ma szanse być pierwszym w Republice Czeskiej, gdzie pociągi pasażerskie będą mogły rozkładowo poruszać się z prędkością 200 km/h. Między miastami nie ma przejazdów kolejowo-drogowych w poziomie szyn. Z linii korzystają głównie pociągi międzynarodowe kursujące z Pragi do Wiednia, Bratysławy i Budapesztu.
Na odcinku Brno – Brzecław w 2004 osiągnięto krajowy rekord prędkości, kiedy osiągnięto tu prędkość 237 km/h podczas przejazdu specjalnego pociągiem Pendolino.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

200 km/h w Serbii. Trwają jazdy próbne DB Systemtechnik [film]

Infrastruktura

Czesi przebudują odcinek Brno – Przerów do prędkości 200 km/h

Infrastruktura

PLK testowała prędkość 200 km/h na trasie Warszawa – Gdańsk

Infrastruktura

Prędkość 200 km/h na E65 Północ w 2018 roku

Infrastruktura

Zobacz również:

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

200 km/h w Serbii. Trwają jazdy próbne DB Systemtechnik [film]

Infrastruktura

Czesi przebudują odcinek Brno – Przerów do prędkości 200 km/h

Infrastruktura

PLK testowała prędkość 200 km/h na trasie Warszawa – Gdańsk

Infrastruktura

Prędkość 200 km/h na E65 Północ w 2018 roku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5