Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Mazowsze: Samorządy chcą pociągów pasażerskich na linii do Siekierek

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Mazowsze: Samorządy chcą pociągów pasażerskich na linii do Siekierek
Fot. Marcin Michalski, SM42.pl
Samorządy podwarszawskiego powiatu piaseczyńskiego chcą uruchomienia połączenia kolejowego z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury do Elektrowni Siekierki. 

Gmina Piaseczno, Starosta powiatowy, Konstancin-Jeziorna oraz Lesznowola chcą wykorzystać linię kolejową nr 937 prowadzącą do Elektrowni Siekierki w przewozach pasażerskich. połączenia kolejowego z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury do Siekierek. Mówi o tym burmistrzem miasta i gminy Piaseczno Zdzisław Lis na oficjalnej stronie urzędu miasta.

– Gmina Piaseczno od początku jest zwolennikiem uruchomienia połączenia kolejowego z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury do Siekierek, niestety projekt nie doszedł do realizacji. Tym bardziej cieszy mnie, że w ostatnim czasie Pan Starosta wykazał inicjatywę i wspólnie z burmistrzem Konstancina-Jeziorny oraz wójt Lesznowoli postanowiliśmy temat reaktywować i przygotowaliśmy rodzaj listu intencyjnego, który przekazaliśmy Prezesowi Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe – mówi burmistrz.
 
Rys. openrailwaymap.org
Samorządy oferują pomoc

Jak dodaje, my sygnały, że obecnie jest duże zrozumienie dla tej idei ze strony PKP PLK. – Stąd nasza wspólna deklaracja, w której oferujemy wszelką pomoc i współdziałanie w realizacji takiej inwestycji, a zwłaszcza w zakresie aktualizacji dokumentów i uzgodnień niezbędnych do uruchomienia procesu inwestycyjnego (...) nigdy nie odpuściliśmy tego tematu, dlatego uwzględnialiśmy ten pomysł we wszystkich dokumentach strategicznych, m.in. w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego oraz konkretnych planach miejscowych, w których zabezpieczyliśmy miejsce pod przystanki kolejowe oraz potrzebną infrastrukturę jak chociażby Parkingi P&R.

Na terenie gminy Piaseczno przewidziano przystanki przy ul. Mleczarskiej, planowanej ulicy Elektronicznej oraz Julianowskiej. Miasto deklaruje też udział finansowy w realizacji infrastruktury towarzyszącej czy organizacji systemu linii dowozowych do przystanków kolejowych. Na pytanie, czy nie łatwiej i prościej byłoby uruchomić linię tramwajową wzdłuż ulicy Puławskiej odpowiada, że w przypadku linii Siekierkowskiej mamy gotową i przejezdną trasę. – W 2010 roku był nawet zorganizowany pokazowy przejazd osobowy, który udowodnił, że technicznie jest to możliwe, a czas przejazdu z Nowej Iwicznej do Centrum Konstancina wynosił 12 minut. W drugą stronę linia łączyć może się z główną trasą kolejową w kierunku Okęcia –
 dodaje.

Województwo sceptyczne

Entuzjazmu lokalnych samorządów nie podziela urząd marszałkowski województwa. – W roku 2010 Samorząd Województwa Mazowieckiego wspólnie ze Spółką Koleje Mazowieckie zorganizował próbny przejazd pociągu na trasie Warszawa - Konstancin-Jeziorna. Przejazd ten pokazał ogrom prac i potrzebę realizacji wielu inwestycji, które dostosowałyby linię do możliwości prowadzenia pasażerskiego ruchu kolejowego. Linia tzw. siekierkowska nigdy nie była wykorzystywana do przewozu osób. Zatem konieczne jest przebudowanie toru pod kątem możliwości mijanek, zbudowanie infrastruktury przystankowej oraz podniesienie parametrów technicznych linii, tak aby czas przejazdu był satysfakcjonujący dla podróżnych – mówi "Rynkowi Kolejowemu" rzeczniczka marszałka Marta Milewska.

Jak informuje, w roku 2010 wprowadzenie połączeń na tej trasie było analizowane pod kątem wykonania prac modernizacyjnych na linii nr 937, które byłby prowadzone wraz z planową wówczas modernizacją linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa Okęcie – Radom. Z uwagi na kolejne przesunięcia w rozpoczęciu prac remontowych na linii nr 8, odstąpiono od pomysłu uruchomienia połączeń na odcinku Nowa Iwiczna – Konstancin Jeziorna.

– Obecnie nie jest analizowana możliwości uruchomienia połączeń na linii „siekierkowskiej”. W Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na terenie województwa mazowieckiego linia nr 937 nie została ujęta jako linia, na której mają być prowadzone przewozy pasażerskie – przypomina Milewska i dodaje, że lokalne samorządy, które są zainteresowane uruchomieniem połączeń pasażerskich na tej linii, nie kontaktowały się z samorządem województwa w celu przedstawiania propozycji działań i udziału województwa jako partnera projektu.

O możliwościach skomunikowania Piaseczna ze stolicą portal Transport-Publiczny.pl pisał już w 2014 roku. Już wówczas warszawski ZTM radził wykorzystanie tej linii kolejowej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łódzkie: Transport wśród priorytetów RPO 2017

Zintegrowany transport

Łódzkie: Transport wśród priorytetów RPO 2017

Kasper Fiszer 13 stycznia 2017

Łódzkie: 13 projektów transportowych w konkursie RPO

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łódzkie: Transport wśród priorytetów RPO 2017

Zintegrowany transport

Łódzkie: Transport wśród priorytetów RPO 2017

Kasper Fiszer 13 stycznia 2017

Łódzkie: 13 projektów transportowych w konkursie RPO

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5