Partnerzy serwisu:
Pasażer

Postępują prace na stacji Słupsk i odcinku Słupsk - Lębork [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
30-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Postępują prace przy przebudowie pierwszego z trzech peronów oraz przejścia podziemnego stacji w Słupsku. Rozpoczęła się przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Szczecińską, co dla kierowców oznacza istotne zmiany w ruchu drogowym. Na odcinku Lębork – Słupsk wykonawca przygotowuje się do budowy drugiego toru. 

Prace na stacji Słupsk oraz na odcinku linii kolejowej nr 202 Słupsk – Lębork to jedna z największych inwestycji PLK S.A. w województwie pomorskim.

Jak informują PKP PLK, na stacji Słupsk przebudowane zostaną trzy perony (w zasadzie powstanie trzeci, zupełnie nowy, ponieważ obecny peron 3 jest tak naprawdę przedłużeniem peronu 2). Aktualnie prace toczą się na peronie nr 3, gdzie powstaje nowa, wyższa konstrukcja, z której podróżni wygodniej wsiądą do pociągu. W przebudowie jest także przejście podziemne, z którego na każdy peron będą prowadzić windy. W Słupsku pojawi się nowoczesny system informacji pasażerskiej, który ułatwi orientację na stacji, a wyświetlacze poinformują o przyjazdach i odjazdach pociągów. Rozpoczęła się budowa nowego budynku nastawni dla lokalnego centrum sterowania Słupsk. 

Zmiany dla kierowców i pieszych

Prace obejmą także przebudowę mostu na Słupi oraz 3 wiaduktów kolejowych na terenie miasta. Najpierw prace obejmą obiekt nad ul. Szczecińską. Ze względu na zakres prac, w nocy z niedzieli na poniedziałek (5-6 maja), zamknięty zostanie ruch pojazdów oraz osób pieszych pod wiaduktem. W uzgodnieniu z zarządcą drogi przygotowane zostały objazdy ulicami Sobieskiego, 3 Maja i Kołłątaja (objazdy alternatywne ulicami Chodkiewicza i Żółkiewskiego oraz Grottgera, Koszalińską, Witkacego i Przemysłową). Dla pieszych zapewniona zostanie komunikacja przez stację Słupsk – od strony ul. Konopnickiej z wykorzystaniem tymczasowego przejścia w poziomie torów do dworca autobusowego przy ul. Towarowej. Ruch pociągów podczas prac na wiadukcie będzie utrzymany. Nowe konstrukcje mostu i wiaduktów na terenie miasta zapewnią sprawny i bezpieczny ruch pociągów w kierunku Trójmiasta.

Na szlaku Lębork – Słupsk będzie drugi tor

Na modernizowanym, 47-kilometrowym odcinku linii nr 202 Słupsk – Lębork wykonawca prowadzi prace ziemne pod zabudowę drugiego toru, który zwiększy przepustowość na trasie, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Wykonawca przystąpił do pierwszych prac związanych z przebudową wiaduktów i przepustów, infrastruktury podziemnej i odwodnienia.

Wszystkie istniejące stacje i przystanki na linii: Leśnice, Pogorzelice, Potęgowo, Głuszyno Pomorskie, Strzyżyno Słupskie, Damnica, Jezierzyce Słupskie będą miały wyższe, nowe perony. Lepszy dostęp do pociągów umożliwią 3 zupełnie nowe przystanki: w Runowie, Łebieniu oraz Siemianicach.

Po zakończeniu wszystkich prac na odcinku Lębork – Słupsk, a także planowanych prac na odcinku Gdynia Chylonia – Lębork, oraz po uzyskaniu wymaganych pozwoleń czas podróży między Gdynią Chylonią a Słupskiem skróci się około 15 minut. Pociągi pasażerskie przyśpieszą ze 120 km/h do 160 km/h, a towarowe z 70 km/h do 120 km/h. W praktyce oznacza to, że najszybsze pociągi Pendolino na tej linii pojadą ze Słupska do Gdyni w około 50-55 minut, a pociągi IC w czasie około 55-60 minut.

Prace warte 1,8 mld

Oba zadania są wartę łącznie ponad 1,8 mld zł netto. Zakończenie prac budowlanych na stacji Słupsk oraz na odcinku Lębork – Słupsk planowane jest w 2026 r. Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Słupsk” planowany jest do realizacji w ramach dwóch perspektyw finansowych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ) oraz Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK podsumowuje inwestycję na węźle Czechowickim [zdjęcia]

Infrastruktura

Malepszak: Nie będzie złotych klamek na liniach lokalnych

Prawo i polityka

Budimex ukończył modernizację węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice

Infrastruktura

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK podsumowuje inwestycję na węźle Czechowickim [zdjęcia]

Infrastruktura

Malepszak: Nie będzie złotych klamek na liniach lokalnych

Prawo i polityka

Budimex ukończył modernizację węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice

Infrastruktura

Nasuwają most kolejowy nad Regalicą w Szczecinie

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5