Prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) wydał w dn. 19 marca 2014 r. pierwsze w historii polskiej kolei zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji systemu GSM-R zainstalowanego przez Kapsch CarrierCom na linii kolejowej E30 na odcinku Bielawa Dolna - Węgliniec - Legnica.
Zezwolenie wydane przez UTK dotyczy systemu GSM-R, którego realizację przeprowadzono po raz pierwszy w Europie, w pełnej zgodności z nową Techniczną Specyfikacją Interoperacyjności dla kolei konwencjonalnych dla podsystemu sterowanie - urządzenia przytorowe. GSM-R jest częścią wdrażanego w Unii Europejskiej systemu ERTMS (European Rail Traffic Management System).
Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) to wspierany przez Unię Europejską projekt jednolitego systemu sterowania ruchem kolejowym, który ma zapewnić interoperacyjność transportu kolejowego przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa.
Projekt pod tytułem „MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ E 30, ETAP II. PILOTAŻOWE WDROŻENIE ERTMS/ETCS I ERTMS/GSM-R W POLSCE NA ODCINKU LEGNICA – WĘGLINIEC – BIELAWA DOLNA” obejmował następujące usługi: zaprojektowanie, wybudowanie, wyposażenie, uruchomienie, skonfigurowanie funkcjonalne oraz przetestowanie i certyfikacja infrastruktury ERTMS/GSM-R dla potrzeb radiołączności kolejowej i systemu ETCS poziom 2.
Projekt realizowany był w ramach Umowy podpisanej w kwietniu 2011 r. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z konsorcjum firm Kapsch CarrierCom Sp. z o.o. i Kapsch CarrierCom AG. Jego wykonanie nastąpiło w założonym przez PKP PLK terminie.