Wiedeń/Newcastle, 23. czerwiec 2014 – Kapsch CarrierCom rozszerzył zakres swojej działalności o rozwiązania dla sektora transportu publicznego, i w ciągu dwóch ostatnich lat, utworzył nowy dział biznesowy firmy – Transport Publiczny. Długoletnie doświadczenia z zakresu budowy systemów telekomunikacyjnych, znajomość potrzeb branży transportu publicznego oraz najnowocześniejsza technologia, przyczyniły się do podpisania kontaktu o wartości 7.7 milionów funtów na wdrożenie cyfrowej sieci radiowej opartej na standardzie TETRA. Zamawiającym jest firma Nexus będąca kluczowym operatorem transportu publicznego w północno-wschodniej Anglii z siedzibą w Newcastle. Nexus jest właścicielem i zarządcą sieci kolei podziemnej w aglomeracji Tyne and Wear z której rocznie korzysta 37 milionów pasażerów. Nowa technologia cyfrowa zostanie zainstalowana w całe flocie 90 pociągów metra, zastępując dotychczasowy system analogowy. Pozwoli to na wzrost bezpieczeństwa i ułatwienie zarządzania, pozwalając firmie Nexus na rozwój oraz poprawę jakości świadczonych usług. Projekt jest częścią 11-letniego programu modernizacyjnego o wartości 389 milionów funtów, obejmującego wszystkie linie metra w aglomeracji Tyne and Wear, finansowanego przez rząd Wielkiej Brytanii.
„Kontrakt dla firmy Nexus jest największym tego typu projektem nowego działu rozwiązań dla Transportu Publicznego. Dowodzi to słuszności decyzji by wdrożyć strategię opartą na naszym doświadczeniu w projektowaniu, wdrażaniu oraz utrzymaniu systemów komunikacyjnych w sektorze transportu publicznego”, powiedział Kari Kapsch, CEO Kapsch CarrierCom. Kapsch będzie odpowiedzialny za budowę kompleksowej infrastruktury sieci TETRA, dostarczy radia kabinowe (urządzenia służące do komunikacji w lokomotywach), jak również terminale do centrów zarządzania. Nowy system łączności będzie obejmował całą sieć obsługiwaną przez firmę Nexus, zapewniając jednocześnie lepszą jakość niż dotychczasowy system analogowy.
Dyrektor Kolei i Infrastruktury w firmie Nexus, Raymond Johnstone, powiedział: „Zadanie polegające na wymianie systemu radiowego na Tyne and Wear Metro jest istotną częścią naszego programu modernizacyjnego o wartości 389 milionów funtów. Ten kluczowy projekt, wdrażający najnowocześniejszą technologię cyfrową, w znaczący sposób usprawni nasz system komunikacji. Obecny system analogowy jest niezawodny, ale komunikacja bardziej nowoczesna technologicznie pozwoli nam osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.”
Migracja bez negatywnego wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa
Największym wyzwaniem jest zainstalowanie cyfrowej sieci łączności trunkingowej w ciągu najbliższych 18 miesięcy, bez negatywnego wpływu na funkcjonowanie firmy. Podczas migracji do nowej technologii pracownicy muszą mieć możliwość pracy zarówno w nowym jaki i starym systemie. Wdrożenie systemu w sieć składającej się łącznie z 60 przystanków, 2 linii metra o łącznej długości 75 kilometrów, 90 lokomotyw i 3 lokomotyw manewrujących, wymaga starannych i intensywnych przygotowań.
Nowoczesne partnerstwo
Nexus jest bardzo nowoczesnym operatorem transportu publicznego. Firma jako pierwsza wprowadziła ciągły dostęp do sieci komórkowej i na liniach metra. Po wdrożeniu nowego systemu komunikacji, bazującego na technologii IP systemu TETRA, pojawia się nowe możliwości wprowadzania innowacji.
Program modernizacji metra rozpoczął się w 2010 roku, kiedy to Rząd Wielkiej Brytanii przeznaczył fundusze w wysokości 389 milionów funtów na unowocześnienie 34-letniej sieci Tyne and Wear.
Firma Nexus, będąca głównym przewoźnikiem w Wielkiej Brytanii, zrealizuje projekt obejmujący swoim zakresem przebudowę stacji Metra, modernizacje pociągów, wprowadzenie nowoczesnego systemu sprzedaży biletów oraz wymiana głównych części infrastruktury kolejowej.