NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Największa umowa w historii Newagu podpisana. Elektronicznie.

| Jakub Madrjas 07.04.2020 271

Największa umowa w historii Newagu podpisana. Elektronicznie.
fot. Newag
Newag poinformował o podpisaniu umowy z SKM Warszawa na dostawę 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z usługą utrzymania przez siedem lat.
Zarząd Newagu poinformował o podpisaniu dziś umowy ze społką Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie na dostawę dwudziestu jeden elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniami dodatkowymi oraz usługami utrzymania przez siedem lat. Dostawy będą wykonywane w 2022 roku zgodnie z uzgodnionym przez strony harmonogramem.

Wartość umowy wynosi 543 028 200 złotych netto, na którą składa się wynagrodzenie z tytułu dostawy pociągów (452,7 mln zł) oraz wynagrodzenie z tytułu usług utrzymania składów (77,6 mln zł). To maksymalna kwota, przy czym SKM gwarantuje Newagowi zrealizowanie wszystkich przeglądów P3 i P4 oraz 60% przeglądów P1 i P2, a wykonanie pozostałych przeglądów P1 i P2 przez Spółkę będzie zależne od decyzji SKM.

Newag udziela czteroletniej gwarancji. Umowa przewiduje kary umowne z tytułu opóźnienia w dostawie do 30 % łącznej wysokości wynagrodzenia.

W ogłoszonym przez SKM przetargu Newag wystartował jako jedyny oferent

Aktualizacja: największy kontrakt w historii Newagu

Jak czytamy w oficjalnej informacji prasowej, 7 kwietnia Alan Beroud, prezes Szybkiej Kolei Miejskiej Sp. z o.o. i Zbigniew Konieczek, prezes Newagu podpisali umowę na dostawę nowego taboru dla warszawskiej SKM elektronicznie. 

Zgodnie z postanowieniami umowy pierwsze pojazdy typu Impuls 2 pojawią się na początku 2022 roku. Do końca listopada 2022 roku na torach stołecznej aglomeracji pojawi się 21 „Impulsów” drugiej generacji produkowanych przez nowosądecką spółkę. – To dobra wiadomość dla Mieszkańców stolicy i podwarszawskich miejscowości, zwłaszcza tych dojeżdżających codziennie do pracy. Wiemy, jak bardzo czekają na te pociągi. Nowe Impulsy 2 z Newagu pozwolą zwiększyć komfort ich codziennego podróżowania, a nam wzmocnić linie SKM cieszące się największym zainteresowaniem pasażerów – powiedział Alan Beroud, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej cytowany w komunikacie. – Planujemy także wykorzystać nowy tabor, po zakończeniu prac remontowych i modernizacyjnych w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego, do uruchomienia kolejnych połączeń – dodał.

– W 2012 roku dostarczyliśmy pierwsze pojazdy Impuls wyprodukowane przez Newag właśnie dla SKM Warszawa. Dzisiaj, po 8 latach, kontynuując naszą współpracę, możemy dostarczyć pojazdy nowej generacji - Impuls2. Mamy nadzieję, że ezety Impuls 2 cieszące się wysoką niezawodnością i bezpieczeństwem, spełnią oczekiwania pasażerów stolicy. – dodał Zbigniew Konieczek, prezes Newagu.

Zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez producenta, dwa pierwsze pociągi dotrą do Warszawy w początkiem 2022 roku. Umowa przewiduje, że stołeczny przewoźnik najpóźniej do końca listopada 2022 roku otrzyma 21 pojazdów: 15 pięcioczłonowych oraz 6 czteroczłonowych. Będą one stacjonowały na terenie nowoczesnego zaplecza SKM na warszawskich Odolanach. Umowa obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie ich obsługi oraz wykonywanie wszelkich niezbędnych przeglądów i napraw przez okres siedmiu lat.

Nowe elektryczne zespoły trakcyjne w barwach Szybkiej Kolei Miejskiej zostaną wyposażone w monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, hotspot Wi-Fi, ładowarki USB oraz ratujące życie defibrylatory AED. Każdy z pojazdów będzie klimatyzowany i w pełni dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się.

To największy zakup w historii Szybkiej Kolei Miejskiej i jednocześnie największy pojedynczy kontrakt w historii Newagu. Wartość całego zamówienia wyniesie 667.924.686 zł brutto i uwzględnia dofinansowanie ze środków unijnych w wysokości 202.621.049,45 zł, które przewoźnik uzyskał w 2018 roku z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 Priorytet V: „Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4771)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4771)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5