NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Szybkie rozstrzygnięcie. SKM Warszawa akceptuje ofertę Newagu

| Witold Urbanowicz 27.02.2020 386

Szybkie rozstrzygnięcie. SKM Warszawa akceptuje ofertę Newagu
fot. MJ
SKM Warszawa rozstrzygnął przetarg na dostawy i utrzymanie 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z usługą utrzymania przez siedem lat. Zamawiający zaakceptował dobrą cenowo ofertę Newagu, który wystartował w postępowaniu jako jedyny producent.
Przedmiotem ogłoszonego zamówienia jest dostawa 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przewidziano pojazdy dwóch długości. Zamawiający zakłada, że 15 pojazdów będzie miało długość od 85 do 95 m, a pozostałe sześć – od 70 do 77 m. Więcej o specyfikacji pisaliśmy tutaj.

Przewidziano też usługę utrzymana przez okres siedmiu lat wraz z wykonaniem przeglądu P4. Przegląd ten musi być wykonany między piątym a siódmym rokiem eksploatacji. Zamawiający wymaga świadczenia usług utrzymania pojazdów w stosunku do każdego z pojazdów w sposób gwarantujący zachowanie współczynnika gotowości taboru na poziomie 97 % kwartalnie.

Oferty otwarto 14 lutego. Wystartował jedynie Newag, który wycenił swoją ofertę na kwotę 667,9 mln zł brutto, w tym 556,8 mln zł za dostawę pojazdów i 111,1 mln zł za usługę utrzymania. Mieści się to w budżecie zamawiającego, który określono na 779,3 mln zł brutto.

Zamawiający w ciągu dwóch tygodni dokonał analizy dokumentów pod kątem spełnienia wymogów określonych w postępowaniu i dzisiaj (27 lutego) rozstrzygnął postępowanie. Zgodnie z przewidywaniami SKM zaakceptowała ofertę Newagu. – Dzisiaj możemy potwierdzić oficjalnie, że nowe pojazdy dla warszawskiej SKM dostarczy polska spółka Newag. Producent z Nowego Sącza spełnił wszystkie wymagane procedury, zarówno w zakresie parametrów zamawianych pojazdów, jak i kwoty zamówienia – powiedział Alan Beroud, Prezes Zarządu SKM.

Dostawa dwóch pierwszych pojazdów powinna nastąpić w terminie do 23 miesięcy od podpisania umowy. Okres realizacji zamówienia określono na koniec listopada 2022 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4743)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4743)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5