Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest umowa na ERTMS na Rail Baltice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
28-08-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest umowa na ERTMS na Rail Baltice
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP PLK podpisała dziś z Bomberdier ZWUS umowę na montaż systemu sterowania ruchem ERTMS/ETCS p 2 na odcinku Warszawa Rembertów - Białystok. Kontrakt jest wart 98 mln zł, z tym że montaż systemu na odcinku Sadowne - Białystok, zapisano w opcji.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś (28 sierpnia 2019 r.) umowę z firmą Bombardier Transportation (ZWUS) Polska na projekt i budowę systemu ERTMS/ETCS na linii E75 na odcinku Warszawa Rembertów - Białystok. Wykonawca ma wykonać pełną dokumentację robót budowlanych oraz uzyskać wszystkie niezbędne pozwolenia na użytkowanie. Zakres podstawowy o wartości ok. 64,4 mln złotych netto obejmuje realizację części zadania inwestycyjnego na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne. Na wykonanie robót przewidziano 44 miesiące. Zakres opcji o wartości ok. 33,8 mln złotych netto będzie obejmował realizację części zadania inwestycyjnego na odcinku Sadowne – Białystok, z planowanym terminem zakończenia umowy na koniec 2024 r.

To o tyle istotne, że odcinek Rail Baltiki pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem nie ma jeszcze wykonawcy, a prace na odcinku Sadowne - Czyżew są znacząco opóźnione. Inwestycja boryka się z szeregiem problemów i wciąż nie jest pewne, czy polska nie straci przyznanych na nią środków z funduszu CEF.

Jak informuje PKP PLK, projekt przewiduje wyposażenie 176 km linii pomiędzy Warszawą Rembertowem a Białymstokiem w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Obejmie 12 stacji, które będą zarządzane z trzech lokalnych centrów sterowania w Tłuszczu, Małkini i Białymstoku.

Jak czytamy, dzięki systemowi ETCS, lokalizacja i prędkość pociągów będą na bieżąco weryfikowane m.in. dzięki tzw. eurobalisom, które przesyłają sygnały o warunkach przejazdu, dopuszczalnej prędkości i położeniu innych pociągów na pulpit maszynisty. Dzięki temu kierujący pociągiem uzyska wszystkie dane niezbędne do bezpiecznego prowadzenia pociągu. System nie ogranicza się tylko do przekazywania bieżących danych. Reaguje także na zachowanie maszynisty i w przypadku zignorowania ostrzeżeń, automatycznie dostosuje prędkość pociągu do panujących warunków. Budowa łączności dla systemu ERTMS (GSM-R) realizowana jest na mocy kontraktu z Nokią.

W uroczystości podpisania umowy wziął udział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. - Zabudowa na międzynarodowej trasie Rail Baltica, nowoczesnego systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 zapewni sprawniejsze połączenia pasażerskie i przewozy towarów w Polsce i w Europie. Inwestycja ma znaczenie zarówno dla podróży dalekobieżnych, jak i tych, codziennych w aglomeracji warszawskiej. Przełoży się na bezpieczeństwo, atrakcyjność i punktualność kolei – powiedział.


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij