Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest szansa na lepsze połączenie kolejowe Mazowsza i Podlasia po Rail Baltice

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
06-03-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest szansa na lepsze połączenie kolejowe Mazowsza i Podlasia po Rail Baltice
Fot. Michał Szymajda, RK
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego zastanawia się nad przedłużeniem regionalnych pociągów Kolei Mazowieckich z Małkini do Czyżewa lub nawet Szepietowa. Te ostatnie miejscowości znajdują się już w województwie podlaskim.

Do podjęcia decyzji na temat wydłużenia pociągów Kolei Mazowieckich, obecnie kończących bieg w zlokalizowanej jeszcze na Mazowszu Małkini, namawia województwo mazowieckie wiceprezes Fundacji Nowe Spojrzenie – Piotr Figiel. Pociągów regionalnych, które przekraczałyby granicę województw nie ma na 24-kilometrowym odcinku magistrali E75 od 10 lat. M.in. w tej sprawie Figiel spotkał się z przedstawicielami mazowieckiego urzędu marszałkowskiego. Pierwsze informacje na temat rezultatu rozmów w sprawie przywrócenia połączeń były optymistyczne i informowały o możliwości ich uruchomienia nawet od grudnia 2019 roku. Obecnie informacje urząd przekazuje z większym dystansem.

– W ramach założeń i wytycznych do rozkładu jazdy pociągów 2019/2020 przekazanych przez organizatora transportu zbiorowego (…) spółce Koleje Mazowieckie nie zaplanowano reaktywacji połączeń na odcinku Małkinia – Czyżew. Pociągi zostaną zaplanowane i uruchomione z chwilą zakończenia prac remontowych na linii nr 6, które to prace aktualnie mają wpływ na wykonywanie przewozów kolejowych na odcinku Małkinia – Łochów/Sadowne Węgrowskie – napisała Marta Milewska, rzecznik prasowy samorządu.

Przynajmniej 5 par pociągów "transwojewódzkich"

Przedstawicielka urzędu informuje , że wstępne plany dotyczą chęci uruchomienia co najmniej 5 par pociągów na styku województw. – Ostateczna wielkość pracy eksploatacyjnej będzie zależna od możliwości zawarcia porozumienia z samorządem województwa podlaskiego, dotyczącym organizacji przewozów na styku województw, możliwości finansowych organizatora przewozów, zdolności organizacyjnych i technicznych przewoźników operujących na tym odcinku linii oraz faktycznych potrzeb przewozowych wśród podróżnych. Ponadto wyraziliśmy zainteresowanie prowadzeniem przewozów pasażerskich na zmodernizowanej linii kolejowej nr 6 (o pożądanej prędkości maksymalnej 160 km/h) na odcinku Małkinia – Czyżew, wraz z możliwością zamiany kierunku jazdy na stacji Czyżew – wyjaśnia rzeczniczka.

Zarząd województwa mazowieckiego przypomniał też, że nie wyraził zgody na likwidację przystanków kolejowych między Małkinią a Czyżewem. – W 2014 r. Zarząd Województwa Mazowieckiego (ZWM) wyraził negatywną opinię w stosunku do wniosku jaki został złożony przez PKP SA w sprawie fizycznej likwidacji przystanków kolejowych: Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Koty w związku z modernizacją linii Rail Baltica – czytamy w mailu od samorządu. Obecnie między stacją Małkinia i Czyżew można poruszać się 11 pociągami uruchamianymi przez spółkę PKP Intercity, które dystans między Małkinią a Czyżewem pokonują w około 22 minuty.

Modernizacja "z poślizgiem"

Na odcinku od Sadownego przez Małkinię do Czyżewa toczą się obecnie prace związane z budową drugiego toru w ramach projektu modernizacji Rail Baltiki. W końcu roku 2018 informowaliśmy o opóźnieniach na tym odcinku. 7 marca PKP PLK zaplanowała przejazdy po nowym moście na Bugu (dla drugiego toru) pomiędzy Sadownem a Małkinią.



Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij