szukaj
Śledź nas:

Opóźnienie prac na Rail Baltice. PLK znów nie poinformowała pasażerów

| Jakub Madrjas 29.10.2018 29

Opóźnienie prac na Rail Baltice. PLK znów nie poinformowała pasażerów
Fot. Jan Niezbędny, SM42.pl
Wykonawca spóźnia się z kolejną inwestycją realizowaną przez PKP PLK. Tym razem chodzi o odcinek Sadowne – Czyżew na Rail Baltice. Zarządca infrastruktury znów za późno poinformował o tym przewoźników i pasażerów.
Na odcinku linii Rail Baltica Sadowne – Czyżew prowadzone są prace modernizacyjne powodujące utrudnienia w ruchu pociągów. W przeciwieństwie do odcinka Warszawa - Sadowne, zamknięcia są jednotorowe, a poszczególne tory są otwierane i zamykane podczas korekt rozkładu jazdy. Od korekty 21 października miało zakończyć się zamknięcie odcinka Łochów – Sadowne Węgrowskie. Na kilka dni przed jej wprowadzeniem Koleje Mazowieckie poinformowały jednak pasażerów, że, z powodu wydłużonych prac torowych PKP PLK w dniach 21-28 października zostaną wprowadzone zmiany w kursowaniu pociągów względem rozkładu.

W związku ze zmianami, część pociągów kursowało w skróconej relacji lub zostało zastąpionych autobusami. Pasażerowie KM mogli korzystać z pociągów PKP Intercity, którym zwiększono liczbę zatrzymań, wydłużając czas przejazdu.

UTK bada sprawę


O przyczynę wydłużenia zamknięcia zapytaliśmy PKP PLK. Z otrzymanej od spółki (po dwóch tygodniach, czyli już pod koniec obowiązywania zmienionego nagle rozkładu) odpowiedzi wynika, że "przedłużające się prace wynikają z opóźnień w dostawie i montażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym". Zarządca infrastruktury poinformował, że naliczy kary umowne wykonawcy - firmie Intercor. Nie wiadomo jednak, dlaczego tak późno powiadomiono o opóźnieniu przewoźników i pasażerów.

To niestety nie pierwsza tego typu sytuacja. We wrześniu tuż przed wejściem w życie zmienione zostały rozkłady jazdy Kolei Mazowieckich na linii nr 7 oraz Kolei Dolnośląskich. Jak pisaliśmy, Urząd Transportu Kolejowego wszczął postępowanie administracyjne wobec PKP PLK w sprawie nałożenia kary za złe informowanie pasażerów o korekcie rozkładów jazdy.

Czy tak samo będzie tym razem? – Prezes UTK bada sprawę pod kątem wypełnienia przez zarządcę obowiązku terminowej publikacji zmian w rozkładzie jazdy – informuje rzecznik UTK Tomasz Frankowski. Jak przypomina, zarządca musi podać rozkład jazdy w formie ogłoszenia na swojej stronie internetowej nie później niż w terminie 21 dni przed dniem jego wejścia w życie. Obowiązek ten dotyczy także zmian rozkładu jazdy pociągów pasażerskich.

PLK grożą kolejne kary

Jak wyjaśnia rzecznik, postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia na PKP Polskie Linie Kolejowe kary pieniężnej za niepodanie zmiany rozkładu jazdy na linii nr 7 w dalszym ciągu się toczy. – Niewykluczone jest rozszerzenie toczącego się postępowania o nowe przypadki niepodania w przepisowym terminie do wiadomości podróżnych zmiany rozkładu jazdy pociągów – informuje Frankowski. Jak dodaje, w ramach posiadanych kompetencji, prezes UTK zobowiązał zarządcę infrastruktury do przekazania wykazu wszystkich opóźnień w realizacji prac remontowych. Zwrócił też spółce uwagę, że w przypadku gdy stan zaawansowania prac torowych nie pozwoli na dotrzymanie terminów oddania do eksploatacji kolejnych odcinków modernizowanych linii kolejowych, informacje o tym należy z odpowiednim wyprzedzeniem przekazać zarówno przewoźnikom, jak i pasażerom.

Przewoźnicy kolejowi coraz częściej nie wierzą w zapewnienia PLK o terminowej realizacji kontraktów i ubezpieczają się umowami z przewoźnikami autobusowymi na wypadek przełożenia otwarcia szlaków, co oczywiście powoduje dodatkowe koszty po ich stronie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5