Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Opóźnienie prac na Rail Baltice. PLK znów nie poinformowała pasażerów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
29-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Opóźnienie prac na Rail Baltice. PLK znów nie poinformowała pasażerów
Fot. Jan Niezbędny, SM42.pl
Wykonawca spóźnia się z kolejną inwestycją realizowaną przez PKP PLK. Tym razem chodzi o odcinek Sadowne – Czyżew na Rail Baltice. Zarządca infrastruktury znów za późno poinformował o tym przewoźników i pasażerów.

Na odcinku linii Rail Baltica Sadowne – Czyżew prowadzone są prace modernizacyjne powodujące utrudnienia w ruchu pociągów. W przeciwieństwie do odcinka Warszawa - Sadowne, zamknięcia są jednotorowe, a poszczególne tory są otwierane i zamykane podczas korekt rozkładu jazdy. Od korekty 21 października miało zakończyć się zamknięcie odcinka Łochów – Sadowne Węgrowskie. Na kilka dni przed jej wprowadzeniem Koleje Mazowieckie poinformowały jednak pasażerów, że, z powodu wydłużonych prac torowych PKP PLK w dniach 21-28 października zostaną wprowadzone zmiany w kursowaniu pociągów względem rozkładu.

W związku ze zmianami, część pociągów kursowało w skróconej relacji lub zostało zastąpionych autobusami. Pasażerowie KM mogli korzystać z pociągów PKP Intercity, którym zwiększono liczbę zatrzymań, wydłużając czas przejazdu.

UTK bada sprawę


O przyczynę wydłużenia zamknięcia zapytaliśmy PKP PLK. Z otrzymanej od spółki (po dwóch tygodniach, czyli już pod koniec obowiązywania zmienionego nagle rozkładu) odpowiedzi wynika, że "przedłużające się prace wynikają z opóźnień w dostawie i montażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym". Zarządca infrastruktury poinformował, że naliczy kary umowne wykonawcy - firmie Intercor. Nie wiadomo jednak, dlaczego tak późno powiadomiono o opóźnieniu przewoźników i pasażerów.

To niestety nie pierwsza tego typu sytuacja. We wrześniu tuż przed wejściem w życie zmienione zostały rozkłady jazdy Kolei Mazowieckich na linii nr 7 oraz Kolei Dolnośląskich. Jak pisaliśmy, Urząd Transportu Kolejowego wszczął postępowanie administracyjne wobec PKP PLK w sprawie nałożenia kary za złe informowanie pasażerów o korekcie rozkładów jazdy.

Czy tak samo będzie tym razem? – Prezes UTK bada sprawę pod kątem wypełnienia przez zarządcę obowiązku terminowej publikacji zmian w rozkładzie jazdy – informuje rzecznik UTK Tomasz Frankowski. Jak przypomina, zarządca musi podać rozkład jazdy w formie ogłoszenia na swojej stronie internetowej nie później niż w terminie 21 dni przed dniem jego wejścia w życie. Obowiązek ten dotyczy także zmian rozkładu jazdy pociągów pasażerskich.

PLK grożą kolejne kary

Jak wyjaśnia rzecznik, postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia na PKP Polskie Linie Kolejowe kary pieniężnej za niepodanie zmiany rozkładu jazdy na linii nr 7 w dalszym ciągu się toczy. – Niewykluczone jest rozszerzenie toczącego się postępowania o nowe przypadki niepodania w przepisowym terminie do wiadomości podróżnych zmiany rozkładu jazdy pociągów – informuje Frankowski. Jak dodaje, w ramach posiadanych kompetencji, prezes UTK zobowiązał zarządcę infrastruktury do przekazania wykazu wszystkich opóźnień w realizacji prac remontowych. Zwrócił też spółce uwagę, że w przypadku gdy stan zaawansowania prac torowych nie pozwoli na dotrzymanie terminów oddania do eksploatacji kolejnych odcinków modernizowanych linii kolejowych, informacje o tym należy z odpowiednim wyprzedzeniem przekazać zarówno przewoźnikom, jak i pasażerom.

Przewoźnicy kolejowi coraz częściej nie wierzą w zapewnienia PLK o terminowej realizacji kontraktów i ubezpieczają się umowami z przewoźnikami autobusowymi na wypadek przełożenia otwarcia szlaków, co oczywiście powoduje dodatkowe koszty po ich stronie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Infrastruktura

Litwa: Pierwsze szyny na najbardziej zaawansowanym odcinku Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 14 października 2025

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Infrastruktura

Jest umowa na elektryfikację 870 km Rail Baltiki

Przemysław Farsewicz 20 września 2025

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Infrastruktura

Litwa zleciła projektowanie odcinka Rail Baltiki do Polski

Przemysław Farsewicz 30 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij