NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Ruszą prace przygotowawcze przed rewitalizacją linii do Świeradowa [oferty]

| Michał Szymajda 04.02.2021 357

Ruszą prace przygotowawcze przed rewitalizacją linii do Świeradowa [oferty]
Zdjęcie ilustracyjneFot. DSDiK
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozpisała przetarg, w którym poszukuje chętnego do przygotowania linii 317 i 336 do planowanej tu modernizacji. Właśnie poznaliśmy oferty, które złożyło w konkursie ofert aż 16, głównie niewielkich i lokalnych, firm z Dolnego Śląska.
DSDiK chciałby uporządkować teren linii kolejowej 317 w relacji Gryfów Śląski – Mirsk (8 kilometrów) i 336 w relacji Mirsk – Świeradów-Zdrój (również 8 kilometrów). Na obu liniach kolejowych ruch pasażerski skończył się w ostatnich tygodniach 1995 r. i od tego czasu nie był prowadzony. Tory kolejowe w wielu miejscach zostały rozkradzione, a tam, gdzie są, nie gwarantują żadnego bezpieczeństwa w przyszłym ruchu. W wielu miejscach rosną drzewa.

Właśnie pozostałości po linii w postaci torów, podkładów, łubków i śrub mają być usunięte, podobnie jak drzewa – samosiejki. Szyny mają pozostać jedynie na przejazdach kolejowych i na mostach. Ponadto należy ściąć wierzchnią warstwę tłucznia, pospółki i klińca na całej długości szlaku na głębokość 20 centymetrów od górnej części podkładów. Materiał należy wywieść i zutylizować zgodnie z obowiązującymi przepisami. W ten sposób linia będzie przygotowana do ułożenia nowego torowiska.

[aktualizacja]

Kryterium wyboru oferty to w 60% cena, a w 40% czas realizacji. Maksymalny czas, w jakim należy wykonać prace to 4 miesiące. Otwarcie ofert w przetargu odbyło się w końcu stycznia. Wpłynęło łącznie 16 propozycji, 7 mieści się w budżecie województwa określonym na 2 mln złotych brutto. Najtaniej, za 1,2 mln złotych brutto, prace chce zrealizować spółka Bakamax z Opatowa. Podobnie jak inni, chce je wykonać w trzy miesiące.

Obie linie kolejowe województwo dolnośląskie przejęło w połowie 2020 roku. Dla linii gotowe jest studium wykonalności. Po pracach porządkowych przyjdzie czas na projekt i naprawę linii.

Szacowany przez województwo koszt rewitalizacji tej linii to około 50 mln zł. Po zakończeniu wszystkich prac i oddaniu linii do użytku trasę od stacji Gryfów Śląski do Świeradowa-Zdroju będzie można pokonać w niespełna 20 minut. Kiedy to się stanie? Na razie nie wiadomo.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5