Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jednak będzie elektryfikacja linii 38 Giżycko - Korsze. Torpol wybrany

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
12-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jednak będzie elektryfikacja linii 38 Giżycko - Korsze. Torpol wybrany
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Oferty wykonawców na przebudowę i elektryfikację ważnej linii kolejowej nr 38 przez Mazury znacząco spadły podczas aukcji elektronicznej. Ostatecznie oferta Torpolu zmieściła się w kosztorysie. 

Prace nad remontem i modernizacją linii kolejowej nr 38 łączącej Mazury z Podlasiem miały zacząć się w 2020 roku, ale start inwestycji wielokrotnie przesuwano, a w końcu ograniczono tylko do odcinka od Ełku do Wydmin. Obecnie trwają m. in. prace na stacji Giżycko.

PKP Polskie Linie Kolejowe w końcu ogłosiły przetarg na modernizację i elektryfikację odcinka Giżycko – Korsze, ale został on unieważniony. Drugi przetarg, ogłoszony już 14 miesięcy temu, w październiku 2022 roku dotarł do etapu otwarcia ofert. Było ich aż trzynaście, ale wszystkie przekraczały określony na 1,083 mld złotych brutto kosztorys o co najmniej 50%. 

Od czasu, gdy PKP PLK prowadzi aukcje elektroniczne w przetargach wykonawcy podkreślają, że ceny wyjściowe są zupełnie orientacyjne - i znacznie je obniżają podczas dogrywki. Tak było też i tym razem - w wyniku aukcji ceny spadły tak bardzo, że oferta Torpolu warta ostatecznie 1 078 mln zł brutto znalazła się tuż pod kosztorysem. W związku z tym PKP PLK wybrał ją jako najkorzystniejszą.

Umowa będzie mogła zostać zawarta jeśli nie będzie odwołań. Termin realizacji Inwestycji został określony na 30 miesięcy od daty rozpoczęcia. Inwestycja ma zostać sfinansowana z KPO, które wprawdzie wciąż pozostaje dla Polski zawieszone, ale PKP PLK ma umowę na prefinansowanie inwestycji wartych 11 mld złotych z Polskim Funduszem Rozwoju.

W maju tego roku PKP PLK ogłosiły również przetarg na zaprojektowanie oraz budowę pięciu podstacji trakcyjnych wraz z liniami zasilającymi dla odcinka Ełk – Korsze. Na razie jednak przesuwane jest otwarcie ofert.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Przemysław Jezierski 24 lipca 2025

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Infrastruktura

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Jakub Rösler, Roman Czubiński 29 maja 2025

Linia kolejowa z Brna do Jihlavy zostanie w całości zelektryfikowana?

Infrastruktura

Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych

Infrastruktura

Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych

inf. pras. UTK, ms, RK 12 października 2024

KPO: Budimex zbuduje podstacje dla linii Ełk - Korsze

Infrastruktura

Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"

Pasażer

Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"

inf. pras. Księży Młyn Dom Wydawniczy 09 lutego 2024

Zobacz również:

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Przemysław Jezierski 24 lipca 2025

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Infrastruktura

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Jakub Rösler, Roman Czubiński 29 maja 2025

Linia kolejowa z Brna do Jihlavy zostanie w całości zelektryfikowana?

Infrastruktura

Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych

Infrastruktura

Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych

inf. pras. UTK, ms, RK 12 października 2024

KPO: Budimex zbuduje podstacje dla linii Ełk - Korsze

Infrastruktura

Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"

Pasażer

Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"

inf. pras. Księży Młyn Dom Wydawniczy 09 lutego 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij