Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jasiński: Nowoczesna drezyna powinna być w każdej sekcji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
23-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jasiński: Nowoczesna drezyna powinna być w każdej sekcji
fot. PLK
Mimo dużej umowy podpisanej dziś z ZPS, w najbliższych latach w PLK wciąż będą przeważały kilkudziesięcioletnie pojazdy do utrzymania linii kolejowych. Zarządca infrastruktury już myśli jednak o kolejnych zakupach.

Analizując ogłaszane w ostatnim czasie przetargi PLK, nie dało się nie zauważyć sporych inwestycji w tabor techniczny. Podczas dzisiejszego podpisania umowy na zakup aż 36 nowych drezyn poprosiliśmy członka zarządu Antoniego Jasińskiego o porównanie obecnych inwestycji w tabor techniczny z poprzednimi latami. – Trudno to zrobić, bo od trzydziestu lat zakupów po prostu nie było – odparł zapytany.

Faktem jest, że zdarzały się pojedyncze zakupy, ale były to na przykład pojazdy ratownictwa, a nie maszyny do utrzymania infrastruktury. – W ubiegłym roku kupiliśmy sześć koparek dwudrogowych ze środków własnych. To pozwala na mechanizację pracy. Ale poza tym od trzydziestu lat inwestycji nie było. Zarówno podbijarki, jak i drezyny to zamierzchła historia. Dopiero w tej chwili ten tabor odnawiamy – podkreślił.

Awaryjność największym problemem. Będą modernizacje

Stopień awaryjności tego wysłużonego taboru jest bardzo duży. Proszę sobie wyobrazić drezynę, która jedzie usuwać usterkę i… sama ulega awarii. Tak się niestety dzieje. Przez odnawianie tego parku taborowego podnosimy dostępność taboru – stwierdził.

Członek zarządu PLK przyznaje, że wymiana całego taboru technicznego jest poza obecnymi możliwościami finansowymi PLK. Przypomnijmy, że obecne inwestycje są możliwe dzięki zapisaniu w Krajowym Programie Kolejowym 250 milionów złotych dedykowanych na ten właśnie cel. – Będziemy modernizować z własnych środków to, co nadaje się do modernizacji – zapowiedział. Ten program, dotyczący modernizacji kilkudziesięciu pojazdów w ciągu 6-8 lat, ma się rozpocząć w przyszłym roku.

Szykują się kolejne zakupy

Drezyny zakupione w ramach umowy z ZPS będą zlokalizowane w różnych miejscach kraju. Zdaniem Antoniego Jasińskiego nowoczesna drezyna powinna znaleźć się w każdej z 76. Sekcji Eksploatacji PKP PLK. Oznacza to, że będzie potrzebna jeszcze jedna umowa tej wielkości. – Będziemy szukać finansowania dla tej inwestycji, prawdopodobnie będą to środki z następnej perspektywy unijnej – powiedział “Rynkowi Kolejowemu” członek zarządu PLK. W tym roku PLK nie planuje kolejnych przetargów na taki tabor.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij