NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Nowy pojazd ratownictwa technicznego w PKP PLK

| inf. pras. 16.02.2017 85

Nowy pojazd ratownictwa technicznego w PKP PLK
Nowy pojazd ratownictwa technicznego w PKP PLK
Szósty specjalistyczny pociąg jeszcze w tym roku wzmocni kolejowe ratownictwo techniczne PKP PLK. Pojazd posiada warsztat i żuraw. Dzięki dodatkowym urządzeniom umożliwi także wycinanie gałęzi, odśnieżanie i holowanie uszkodzonego składu. W lutym PLK podpisały umowę na dostawę specjalistycznego pociągu wartego 4,5 mln zł.
Samojezdny pojazd kolejowego ratownictwa technicznego wyposażony jest w urządzenia do szybkiego usuwania awarii na sieci kolejowej. Ma ładowności 18 ton i może jechać z prędkością do 80 km/h. Poza kierującym może zabrać siedmioosobową załogę.

Pojazd wielofunkcyjny, z możliwością holowania

Zamontowany na stałe żuraw hydrauliczny pozwala przenosić z torowiska uszkodzone elementy lub, wykorzystując czerpak, ładować tłuczeń. Po zainstalowaniu dodatkowego, będącego na wyposażeniu sprzętu, obsługa może obcinać gałęzie i wykonywać prace przy torowisku. Zimą, po podłączeniu frezowej odśnieżarki, można usuwać śnieg. Pojazd może holować tabor o ciężarze 50 ton z prędkością do 60 km/h.

Posiada pomieszczenie socjalne oraz magazynowo-warsztatowe. Elektryczna wiertarka, spawarka i szlifierka pozwalają na miejscu wykonać część prac. Zasilanie wewnętrznych i zewnętrznych urządzeń zapewnia agregat prądotwórczy (o mocy 21kVA i napięciu 400/230 V). Ładowanie sprzętu niezbędnego do usuwania skutków zdarzeń ułatwiają hydraulicznie opuszczane i podnoszone burty.

Ważne inwestycje w zaplecza

– Dla zarządcy infrastruktury bezpieczeństwo i przejezdność linii kolejowych są bardzo ważne. Dlatego PLK regularnie doposażają jednostki techniczne. Coraz nowocześniejsze i uniwersalne wyposażenie skraca czas i zwiększa sprawność usuwania skutków zdarzeń na torach. Szybko i bezpiecznie prowadzone są akcje w trudnych warunkach atmosferycznych – mówi Marek Olkiewicz, wiceprezes PKP PLK. Dla zespołów ratownictwa technicznego kupiono m.in. pompy elektryczne i spalinowe, specjalistyczne mostki do wkolejania pojazdów, wózki holownicze na tor normalny i szeroki. Na wyposażeniu jednostek są też poduszki pneumatyczne i plecakowe aparaty spawalnicze oraz rozpieracze i nożyce hydrauliczne.

Zespoły ratownictwa technicznego PLK są jedynymi w kraju jednostkami wyspecjalizowanymi do działania na liniach kolejowych. To dwadzieścia w pełni wyposażonych załóg, tworzonych przez ponad 500 wyszkolonych pracowników. Pociągi ratownictwa technicznego są rozmieszczone na terenie całego kraju. Ich lokalizacja umożliwia jak najszybszy dojazd na każde miejsce sieci kolejowej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (3174)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (3174)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS