Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PLK nareszcie kupuje drezyny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

– Takiego zamówienia nie było w PLK od trzydziestu lat – mówi członek zarządu Antoni Jasiński. PKP PLK podpisała ze stargardzkim ZPS umowę na dostawę aż 36 nowych drezyn do prowadzenia napraw.

Umowa na dostawę pojazdów została podpisana dziś w Warszawie.  Opiewa ona na kwotę 153,6 mln złotych brutto. Jeden nowy wózek motorowy będzie kosztował 4,27 mln złotych. ZPS - mimo zainteresowania wielu dostawców - był jedynym oferentem w przetargu. W tym roku dostarczy sześć pojazdów, a w kolejnych dwóch latach - po piętnaście.

Zakup pojazdów zostanie dofinansowany w ramach projektu "Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego” (POIiŚ 5.2-10), w ramach którego zainwestowanych zostanie ćwierć miliarda złotych. - Bezpieczeństwo traktujemy priorytetowo, dlatego w projektach Krajowego Programu Kolejowego znajduje się m.in. modernizacja urządzeń i przejazdów. Celem są bezpieczne, sprawne podróże i poprawa warunków do przewozu towarów – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Wnioski z próbnego zamówienia

Jak powiedział „Rynkowi Kolejowemu” prezes ZPS Stanisław Miszczyk, to największy pojedynczy kontrakt w historii producenta. Jego realizacja nie budzi jednak obaw, bo tego typu drezyn ZPS wyprodukowało już 18. Pierwsze trafiły do Hiszpanii, a sześć zamówiło w ubiegłym roku PKP PLK. Jedna z nich była prezentowana dziś.

– Zamówienie sześciu pojazdów było dla nas poligonem doświadczalnym, z którego wciągnęliśmy wnioski – mówi członek zarządu PLK Antoni Jasiński. Zostało ono złożone jeszcze w 2016 roku w ramach projektu POIiŚ za ok.15 mln zł. Pojazdami dysponują zespoły techniczne m.in. na Śląsku, Mazowszu iLubelszczyźnie. Podstawowym zadaniem pojazdów jest przewóz materiałów i specjalistycznego sprzętu do prac interwencyjnych związanych z naprawą infrastruktury dla bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego. Wózki są wyposażone w żurawie o zasięgu do 12 m i udźwigu do 1590 kg. Są przeznaczone do prac awaryjnych i interwencyjnych związanych z naprawą nawierzchni. Maksymalna prędkość pojazdów wynosi 80 km/h, wyposażone są w silniki spalinowe o mocy 298 kW.

Sześć pojazdów jeszcze w tym roku

Pojazdy z nowego zamówienia będą szybsze (prędkość maksymalna 100 zamiast 80 km/h) i wyposażone w dodatkowe urządzenia do prac zimowych. Zamówiony przez PKP PLK sprzęt wzmocni zespoły techniczne na terenie całego kraju. Jeszcze w tym roku 6 pojazdów trafi do zakładów PKP PLK w Bydgoszczy, Łodzi, Wałbrzychu, Krakowie, Gdyni i Poznaniu.

W porównaniu do kilkudziesięcioletnich drezyn, użytkowanych obecnie przez PLK, pojazdy nowego typu wyposażone są m. in. w system SHP (dzięki czemu może je prowadzić jedna osoba), są bardziej komfortowe dla załogi i bezpieczniejsze, m. in. dzięki wyjściu z kabiny na platformę, a nie bezpośrednio na tory. Mają m. in. nowoczesny dźwig z ogranicznikiem, który może pracować pod siecią trakcyjną z włączonym napięciem. Ciekawostką są oddzielnie kierowane, mocne szperacze, przydatne w pracach nocnych. Najważniejsza ma być jednak podniesiona niezawodność sprzętu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Co z pojazdem diagnostycznym dla PLK, który spłonął na testach?

Tabor i technika

Co z pojazdem diagnostycznym dla PLK, który spłonął na testach?

Jakub Madrjas 21 marca 2021

PLK czeka na jeszcze jeden pojazd diagnostyczny

Tabor i technika

PLK czeka na jeszcze jeden pojazd diagnostyczny

Jakub Madrjas 21 października 2018

Spłonął najnowszy pojazd diagnostyczny dla PLK

Tabor i technika

Spłonął najnowszy pojazd diagnostyczny dla PLK

Jakub Madrjas 08 października 2018

PLK kupiła w ZPS profilarkę tłucznia

Tabor i technika

PLK kupiła w ZPS profilarkę tłucznia

inf. pras. 24 września 2018

ZPS dostarczy pojazd ratownictwa PKP PLK

Tabor i technika

ZPS dostarczy pojazd ratownictwa PKP PLK

Jakub Madrjas 16 stycznia 2017

Zobacz również:

Co z pojazdem diagnostycznym dla PLK, który spłonął na testach?

Tabor i technika

Co z pojazdem diagnostycznym dla PLK, który spłonął na testach?

Jakub Madrjas 21 marca 2021

PLK czeka na jeszcze jeden pojazd diagnostyczny

Tabor i technika

PLK czeka na jeszcze jeden pojazd diagnostyczny

Jakub Madrjas 21 października 2018

Spłonął najnowszy pojazd diagnostyczny dla PLK

Tabor i technika

Spłonął najnowszy pojazd diagnostyczny dla PLK

Jakub Madrjas 08 października 2018

PLK kupiła w ZPS profilarkę tłucznia

Tabor i technika

PLK kupiła w ZPS profilarkę tłucznia

inf. pras. 24 września 2018

ZPS dostarczy pojazd ratownictwa PKP PLK

Tabor i technika

ZPS dostarczy pojazd ratownictwa PKP PLK

Jakub Madrjas 16 stycznia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5