NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jakie pociągi dla zachodniej grupy zakupowej?

| jm, Rynek Kolejowy 12.04.2013 138

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-04-12 14:42:00 Autor: juz_piatek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
>Podłoga w pojazdach ma być obniżona do 760 mm
Po co? Po jaką ch...rę? Przez takie modne d...erele pociągi muszą mieć gigantyczne (jak na pociąg) schody i pochylnie. Patrz dowolny elf.
2013-04-12 15:36:14 Autor: Teddy Rozpor
---.adsl.inetia.pl
Gdy zamawiano Smerfy to tez pisano , że będzie w nich WiFi, okazało się , że nie ma i teraz rozpisano przetarg na zainstalowanie...
2013-04-12 15:38:07 Autor: Nowak
---.dynamic.lte.plus.pl
Podobno Newag już pisze protest ....
2013-04-12 16:28:29 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Bardzo możliwe, że tak właśnie jest. Wymagane są drogie w zakupie i utrzymaniu falowniki chłodzone cieczą, równoważne chłodzone powietrzem są z bliżej nieznanych przyczyn zakazane.
2013-04-12 17:40:31 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tylko co w tym odwołaniu napisze, że inni potrafią o on nie i dlatego trzeba go dopuścić do przetargu?
2013-04-12 18:02:07 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Ĺťe nie dopuszczono rozwiązań równoważnych.
2013-04-12 18:18:34 Autor: spinhxu5
---.dynamic.chello.pl
@Sphinx1

A na przetarg dla Śląska były zakazane falowniki chłodzone cieczą. Też nie dopuszczono, jak piszesz \"rozwiązania równoważnego\".
Co do utrzymania to jesteś w błędzie, bo koszty są tego samego rzędu co przy falownikach chłodzonych powietrzem, a chłodzenie wodne pozwala osiągać znacznie lepsze parametry.
2013-04-12 18:31:13 Autor: marek nr 2
---.mielec.mm.pl
No nareszcie normalny układ siedzeń.
2013-04-12 18:54:16 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Chłodzenie wodne przydaje się przy mocach ponad 1MW, do tej wartości (a takie są stosowane w EZTach) chłodzenie powietrzem wystarcza w zupełności. W falownikach chłodzonych powietrzem nie trzeba kontrolować, uzupełniać i wymieniać czynnika chłodzącego.
2013-04-13 13:42:13 Autor: Jacob
---.static.sitel.net.pl
Po ilości podłogi obniżonej do 760mm wydaje mi się, że właśnie pod Newag lub Stadlera jest ten przetarg, bo w Elfach są ogromne pochylnie i raczej nie wydaje mi się że zajmują tylko 20% podłogi. Za to w Impulsie i Flircie pochylnie są połowę krótsze...
2013-04-13 13:46:59 Autor: Paul86
---.183.180.8.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Wifi rzecz drugorzędna, obecnie internet jest w telefonach. Ważne, żeby się nie psuły!
2013-04-13 15:25:42 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
W Elfach pochylnie są faktycznie wyższe, ale w innych przetargach Pesa nie miała z tym problemu. Za to chłodzone cieczą falowniki z takim punktowaniem terminów to ustawka pod Pesę. Wystarczy, że Newag zaoferuje dostawę za 3 miesiące (co i tak jest nierealne ze względu na zakres zmian jakich musi dokonać) za 20 mln zł każdy to Pesa może sobie zaśpiewać 25 mln zł za sztukę a i tak wygra. Dla zamówienia z opcją daje to 85 mln zł PRZEPŁACONE ZA NIC!
2013-04-13 15:37:47 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Autopoprawka. Jeśli Newag zaoferuje składy po 20 mln zł każdy i 3 miesiące jako termin dostawy 3 pierwszych sztuk to Pesa może zaśpiewać nawet 35 mln zł za sztukę, a i tak wygra.
2013-04-14 17:40:40 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ sphinx1:
\"Ĺťe nie dopuszczono rozwiązań równoważnych.\"

To mu KIO odpisze (za 15 tys. zł) że w PZP nie ma zapisu wymagającego dopuszczania do przetargu firm tylko z powodu że czegoś nie potrafią zrobić.
2013-04-14 19:56:10 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
To nie jest kwestia, że nie potrafią bo potrafią. Ale to zajmie czas, który jest 40% kryterium wyboru. I ustawi przetarg pod Pesę, a to jest nielegalne. I to nie zmienia faktu, że zmuszani są do robienia czegoś bez powodu bo falowniki chłodzone powietrzem są w EZTach rozwiązaniem równie dobrym, jak nie lepszym (tańsze w zakupie, obsłudze, a w przypadku awarii można na drugim falowniku zjechać ze szlaku). Zamawiający nie wybroni focha niczym bo nie ma żadnego interesu (np. nie mają żadnego pojazdu z falownikami chłodzonymi cieczą) w takim zapisie oprócz tego, żeby wygrała Pesa. Mogą się podeprzeć wyrokiem KIO, w którym ta wskazywała, że nie tylko należy dopuszczać rozwiązania równoważne, ale również musi mieć to charakter realny. Falowniki chłodzone powietrzem takim rozwiązaniem są.
2013-04-15 10:06:19 Autor: dfbdfbdb
---.adsl.inetia.pl
oby nie te złomy ze zdjęcia
2013-04-15 14:08:35 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Moim zdaniem czas najwyższy skończyć z opieką nad ułomnymi producentami w imię pseudokonkurencyjności. Jak tak dalej będzie to nie da się zamówić niczego nowego, bo słabi producenci zawsze znajdą coś na swoje usprawiedliwienie. Jak teraz KIO uzna że Newag nie musi wykonać takiego drobiazgu jak wstawienie chłodnicy to co będzie dalej? Innymi fotelami, innymi oknami, inną liczbą drzwi też będzie szachował przetargi, zamiast wziąć się do roboty i spełniać zachcianki zamawaiających?

Dlatego uważam że KIO odpowie mu że \"nie wszyscy wykonawcy zawsze muszą być dopuszczeni\", że brak jego operatywności nie uzasadnia do stosowania ulgowego traktowania.
2013-04-15 15:21:48 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Wg Ciebie ułomni są Stadler, Alstom, Bombardier, Siemens, CAF? Bo oni choćby chcieli nie mają najmniejszych szans w tym przetargu. Twój podział wygląda tak: Pesa-super, cała reszta - ułomni bo to nie Pesa?

Wstawienie chłodnicy nie jest proste. Trzeba zamówić po prostu inny podzespół, przeprojektować pudło, zrobić nowemu falownikowi homologację (badania oddziaływania na infrastrukturę). O produkcji samych składów nie wspomnę. To trwa miesiącami, za to aż 40% kryterium wyboru jest dostawa w okolicach 30 dni. Czyli składy trzeba już mieć prawie gotowe jak np. ... Pesa u której zalegają wielkopolskie Elfy.

Tu chodzi o kombinację nieuzasadnionych warunków wycinających całą konkurencję. Z wyroku KIO 361/2010:

\"...dopuszczalny stopień ograniczenia dostępu do zamówienia i
preferowania jednych wykonawców kosztem innych rósł będzie wraz ze wzrostem znaczenia
i wagi potrzeb zamawiającego, które tego typu ograniczenia będą dyktować i uzasadniać. I
na odwrót: jako proforcjonalnie malejące, w świetle przepisów ustawy, należało będzie
ocenić przyzwolenie na ograniczanie konkurencji w przypadku relatywnie słabego
uzasadnienia dla tego typu działań zamawiającego – nieuzasadnione ograniczenie
konkurencji należy uznać za przekreślenie zasady „uczciwej konkurencji”.\"

Tutaj mamy tą drugą sytuację - bez uzasadnienia w postaci potrzeb (foch nie jest potrzebą), nie tylko ogranicza, ale wręcz eliminuje się całą konkurencję.
2013-04-16 00:32:54 Autor: mathewicforum
---.162.106.229
Chyba Południowa Grupa Zakupowa postawiła poprzeczkę \"nieco\" wyżej, nie sądzicie? :D.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5