NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity: Przetarg na 35 szybkich pociągów do 2023, do 2030 modernizacje posiadanych ezt

| Michał Szymajda 05.01.2022 10,3k

PKP Intercity: Przetarg na 35 szybkich pociągów do 2023, do 2030 modernizacje posiadanych ezt
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
Do 20 zespołów trakcyjnych Pendolino, które mogą kursować z prędkością 250 km/h, za kilka lat ma dołączyć 35 składów zespolonych zdolnych jeździć z taką samą prędkością.
Zakup składów zespolonych o parametrach podobnych do Pendolino planowany jest w ramach programu inwestycyjnego PKP Intercity do roku 2030, który właśnie ogłosiła spółka. Nowe pociągi mają kursować ma ramach siatki połączeń „premium” i po liniach do tego przygotowanych kursować z prędkością do 250 km/h.

– Przetarg na zakup 35 takich pojazdów chcielibyśmy ogłosić jeszcze w tym roku, ewentualnie w następnym – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity. Finansowanie zakupów miałoby pochodzić z kredytów, środków własnych spółki, a być może także z obligacji lub Krajowego Programu Odbudowy.



Na liście zaprezentowanej przez PKP Intercity, obok zakupu zespołów trakcyjnych, umieszczono także modernizację elektrycznych zespołów trakcyjnych już posiadanych przez spółkę. Okazuje się, że do programu inwestycyjnego wpisano naprawę najwyższego stopnia (P5) włącznie z unowocześnieniem Flirtów i Dartów lub Dartów i Pendolino (spółka posiada 20 ED160 Flirt, 20 ED161 Dart i 20 ED250 Pendolino), które w 2030 roku będą miały 15 lat. Łącznie w tej rubryce wpisano 54 pojazdy, więc przebudowa projektowana na przyszłość może dotyczyć także właśnie wchodzących do ruchu po naprawach ED74.

– Każdy pojazd po 15 latach wymaga naprawy poziomu P5. Po tym czasie technologia się zmienia, pojazdy nie stwarzają już takiego komfortu, jakie prezentowały jako nowe. Aby były wciąż atrakcyjne dla pasażera wprowadza się pewne zmiany, na przykład poprawia się system informacji pasażerskiej, wstawia ładowarki, lepszy internet czy fotele. Zobaczymy jakie nowinki przyniosą najbliższe lata i będziemy śledzić trendy, które pozwolą nam w przyszłości walczyć o pasażera – dodał Oniszczuk.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5