NUMER 10/2018
NUMER 10/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Maszyniści vs 160 km/h
szukaj
Śledź nas:

InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany

| Jakub Madrjas 19.09.2018 23

InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
Fot. Łukasz Malinowski / Rynek Kolejowy
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
InnoTrans: Stadler Traverso zaprezentowany
Szwajcarski przewoźnik Südostbahn AG (SOB) i Stadler zaprezentowali dziś w Berlinie nowy pociąg Traverso. Pasażerowie skorzystają z niego już w przyszłym roku.
Zamówienie szwajcarskiego przewoźnika na sześć ośmioczłonowych i pięć czteroczłonowych ezetów zostało złożone w 2016 roku i rozszerzone rok później o kolejnych 11 długich jednostek. Przedstawiciele Stadlera podkreślali dziś bardzo szybkie opracowanie i wyprodukowanie pojazdu, będącego najnowszą wersją rozwojową rodziny Flirt.

Przestronne i przytulne wnętrze

Pociąg o prędkości maksymalnej 160 km/h wyposażono w nowy rodzaj wózka napędowego i podzespoły trakcyjne opracowane we współpracy z ABB. Stadler pochwalił się również łatwiejszą do przeprowadzenia wymianą wózka i przeniesieniem większości elementów napędu na dach w celu ułatwienia obsługi.

Czteroczłonowy skład Traverso może pomieścić 197 pasażerów, w tym 22 w pierwszej klasie. Ośmioczłonowe jednostki mogą pomieścić 359 pasażerów, w tym 68 w pierwszej klasie. Zaletą pociągu są m.in. powiększone okna, miejsca na narty i rowery czy kącik dla dzieci. W pierwszej klasie znajdziemy dodatkowo pełnowymiarowe wieszaki na marynarki i rozkładane fotele z dodatkową przestrzenią na drobny bagaż. W przestronnej pierwszej klasie część foteli zamontowano w układzie 1+1. Pomiędzy pierwszą a drugą klasą jest nieduża przestrzeń barowa z automatami z kawą i przekąskami. Informację pasażerską wyświetla od czterech do siedmiu ekranów na człon.

Eksploatacja od przyszłego roku

Zamówione jednostki mają zastąpić obecnie eksploatowane przez SOB składy, z których niektóre liczą sobie nawet 40 lat. Eksploatacja nadzorowana ma się rozpocząć na wiosnę, a wraz ze zmianą rozkładu w grudniu 2019 roku Traverso mają rozpocząć obsługę linii VoralpenExpress pomiędzy St. Gallen i Lucerną. Rok później SOB wspólnie z Kolejami Szwajcarskimi SBB obsłuży składami Traverso linię z Bazylei i Zurychu do Locarno – przez atrakcyjną widokowo linię Gottharda. Pociągi pojawią się też na linii Berno – Chur.



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szwajcaria (109)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szwajcaria (109)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2018
NUMER 10/2018
W tym numerze miesięcznika raport poświęciliśmy planom umożliwienia przewoźnikom jazdy z prędkością 160 km/h w pojedynczej obsdzie. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy, w tym z prezesami ZUE i PKP Energetyki. Polecamy również dział tabor i technika, w którym m. in. podsumowujemy dotychczasowe dostawy taboru szynowego w tym roku. W numerze trzy organizacje pozarządowe prezentują swoją propozycję „Strategia kolejowa 2040”, dotyczącą między innymi budowy nowych linii kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS