NUMER 05/2019
NUMER 05/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej na giełdzie
szukaj
Śledź nas:

Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]

| Michał Szymajda 15.05.2019 655

Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Fot. Adam Kupniewski
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
Impuls przejechał odcinek między Opolem a Wrocławiem w 36 minut [zdjęcia]
W sobotę 11 maja w trasę do Wrocławia wyruszył „Opolski ekspres dęty” z orkiestrą na pokładzie. Tegoroczny przejazd miał na celu pobicie rekordu przejazdu na trasie Opole Główne – Wrocław Główny.
Poprzedni rekord na tym odcinku został ustanowiony w 1937 roku, przez pociąg pod nazwą „Latający Ślązak” kursujący z Bytomia do Berlina. Odcinek ten spalinowy zespół trakcyjny pokonywał w 39 minut. Pomysłodawcy bicia rekordu – Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego i Przewozy Regionalne – chcieli przejechać odcinek między Opolem a Wrocławiem w 38 minut.

Pierwsza próba – przejazd na trasie do Wrocławia – nie okazała się sukcesem. Jednak w drodze powrotnej, dwa połączone ze sobą Impulsy, należące do opolskiego samorządu, dojechały do Opola w 36 minut, tym samym bijąc rekord czasu przejazdu między wojewódzkimi miastami.

– Impreza wpisała się w obchody 15-lecia wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Należy zaznaczyć, że tabor, którym bity był rekord w 85% dofinansowany był właśnie ze środków pochodzących z funduszy europejskich – chwali się biuro prasowe przewoźnika. – Ogromne zasługi przypadają również maszynistom z Oddziału Opolskiego Polregio, którzy w tak doskonałym czasie poprowadzili pociąg po trasie – czytamy.

Jak informowaliśmy w lutym, obecnie trwa procedura przekazania do eksploatacji systemu ETCS/ERTMS na odcinku Opole – Wrocław – Legnica. Po odbiorze systemu każdy pociąg wyposażony w sygnalizację kabinową (ETCS) będzie mógł pojechać z prędkością 160 km/h bez konieczności obecności drugiego maszynisty w kabinie.

Aktualizacja: Dodaliśmy zdjęcia z przejazdu autorstwa Adama Kupniewskiego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2019
NUMER 05/2019
W numerze 5/2019 miesięcznika "Rynek Kolejowy" analizujemy raporty roczne kolejowych spółek giełdowych (i nie tylko) oraz plan PKP PLK na warszawską "średnicę". Poza tym piszemy o problemie z punktualnością na linii Polska – Ukraina, karach umownych (a raczej ich braku) dla Pesy w Wielkopolsce i rozwoju kolei w Polsce Wschodniej. Polecamy również rozmowy, w tym z Kolejami Rosyjskimi (RŻD) oraz firmą Graw.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5