Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Holendrzy wjadą nowymi Flirtami do Niemiec na holenderskim „Wspólnym Bilecie”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
25-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Holendrzy wjadą nowymi Flirtami do Niemiec na holenderskim „Wspólnym Bilecie”
Fot. Hein56didden / CC BY-SA 4.0
Niemcy zaczęli właśnie akceptować wjazd do swojego kraju pasażerów z kartą transportu publicznego swojego sąsiada – Holandii. Wiąże się to z wjazdem nowoczesnych pociągów na trasę Maastricht – Akwizgran.

Taka sytuacja będzie miała miejsce od 27 stycznia 2019 roku na linii Maastricht – Heerlen – Akwizgran (Aachen). Zakończona elektryfikacja transgranicznego odcinka linii kolejowej między stacjami Landgraaf i Herzogenrath pozwoliła na wprowadzenie na międzynarodową trasę fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt 3. Pierwotnie miały one zacząć kursować od momentu wprowadzenia nowego rozkładu rocznego w grudniu 2019, jednak ze względu na problemy proceduralne po stronie niemieckiej (konieczność otrzymania certyfikatu z EBA), termin startu połączenia przesunięto na koniec stycznia 2019.

Flirty, które połączą Holandię i Niemcy są trójsystemowe. Pomiędzy Holandią (gdzie jest napięcie 1,5 kV DC) a Niemcami (15 kV AC) będą korzystać ze swojej „elektrycznej uniwersalności”. Wkrótce mają też wjechać do miasta Liège w Belgii, gdzie będą jeździć pod jeszcze innym zasilaniem (3 kV DC). Arriva, która jest operatorem tych połączeń, zakupiła 8 trójczłonowych, trójsystemowych Flirtów do kursowania pomiędzy krajami.

Holendrzy zadbali o to, by połączenie było popularne. Ze swojego kraju do centrum Akwizgranu będą mogli dojechać posiadając OV Kartę – uniwersalny nośnik biletów działający w niemal wszystkich środkach transportu na terenie Holandii. Na tej linii będą też akceptowane wszelkie holenderskie bilety sezonowe, a także zniżki studenckie tego kraju.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 24 października 2025

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Tabor i technika

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Jakub Rösler 15 października 2025

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Redakcja/inf. pras. 11 października 2025

Zobacz również:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 24 października 2025

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi na Sycylię

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi na Sycylię

Redakcja/inf. pras. 09 października 2025

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 24 października 2025

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Tabor i technika

Stadler: Pierwszy Flirt dla LTG Link już w Wilnie

Jakub Rösler 15 października 2025

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Tabor i technika

Stadler dostarczy nowe tramwaje do Helsinek. Do 183 pojazdów

Redakcja/inf. pras. 11 października 2025

Zobacz również:

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Tabor i technika

Stadler w Polsce. Dynamiczne tempo wzrostu

Łukasz Malinowski, współpr. Kasper Fiszer 24 października 2025

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi na Sycylię

Tabor i technika

Stadler dostarczy wąskotorowe pociągi na Sycylię

Redakcja/inf. pras. 09 października 2025

Wodór, baterie, elektryfikacja. Jak zastąpić pociągi spalinowe?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij