Partnerzy serwisu:

Holendrzy potwierdzają bezprzetargowy zakup Flirtów firmy Stadler

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-04-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Holendrzy potwierdzają bezprzetargowy zakup Flirtów firmy Stadler
Koleje Holenderskie NS już oficjalnie przyznały szwajcarskiemu producentowi taboru wart 280 mln euro kontrakt na zakup 58 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Do wyboru dostawcy taboru doszło w trybie bezprzetargowym.

Na początku grudnia 2014 roku Koleje Holenderskie poinformowały, że zamierzają zakupić około 60 ezt z uwagi na konieczność poprawy oferty przewozowej, ponieważ stale rośnie liczba pasażerów korzystających z linii regionalnych. Firmy Alstom i Bombardier chciały zaskarżyć decyzję Kolei Holenderskich o zakupie w trybie bezprzetargowym pociągów szwajcarskiego producenta, ponieważ też chciały mieć szansę na ubieganie się o kontrakt. NS tłumaczyły jednak, że procedury przetargowe znacznie opóźniłyby terminy dostaw, a to spowodowałoby poważne problemy dla przewoźnika.

Holendrzy w planach mają też zakup 120 ezt firmy CAF. Pociągi Civity mają jednak znaleźć się na holenderskich torach dopiero w 2018 roku. Problem w tym, że Koleje Holenderskie nie mogą tak długo czekać na nowy tabor, dlatego zdecydowały się na dokupienie składów Stadlera. Pierwsze z nich mają wyjechać na tory do końca 2016 roku. Z informacji przedstawionych przez NS wynika, że przewoźnik do 2018 roku, czyli do czasu pierwszych dostaw pociągów CAF-u, nie będzie w stanie zapewnić wystarczającej ilości taboru, szczególnie, że pod koniec 2015 roku zacznie obowiązywać nowa, dziesięcioletnia koncesja na przewozy na terenie kraju.

Dodatkowo przewoźnik musi uporać się z tym, że stopniowo będzie ograniczana dostępność pociągów Sprinter Light Trains (wyprodukowanych przez Siemensa i Bombardiera), które będą wyposażane w urządzenia niezbędne do funkcjonowania systemu ETCS.

25 czteroczłonowych pociągów Flirt będzie miało po 32 siedzenia w pierwszej klasie, 170 w drugiej i 12 siedzeń składanych. W 33 pociągach trzyczłonowych znajdzie się po 32 siedzenia w pierwszej klasie, 114 w drugiej oraz również 12 siedzeń rozkładanych. Przy każdym siedzeniu znajdzie się gniazdo USB. Pociągi będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażone w system informacji pasażerskiej i w klimatyzację.

Pojazdy przystosowane do sieci o napięciu 1,5 kV prądu stałego będą zbudowane z aluminiowych pudeł. Prędkość maksymalna pociągu wyniesie do 160 km/h. Pociągi będzie można w przyszłości wyposażyć w system ETCS.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5