Partnerzy serwisu:

Francja: Ponad 1000 kolejarzy do zwolnienia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Riviera Times/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Francja: Ponad 1000 kolejarzy do zwolnienia
Francuzi coraz bardziej obawiają się strajków na kolei. Powodem planowanych protestów jest informacja, że w ramach restrukturyzacji z pracy na kolei zostanie zwolnionych łącznie około 1100 osób. Dodakowo związkowcy wciąż są niezadowoleni z dopiero co przeprowadzonej reformy kolei.

Władze SNCF zaprezentowały właśnie swój budżet na rok 2015. Wynika z niego, że na kolei będzie musiała zostać przeprowadzona redukcja etatów. Chodzi dokładnie o 1600 miejsc pracy w spółce SNCF Mobilités odpowiedzialnej za przewozy pasażerskie. Ostatecznie liczba zwolnionych w całym przedsiębiorstwie bilansuje się jednak na poziomie 1100 osób, ponieważ zarządca infrastruktury SNCF Réseau Ferré de France, planuje zatrudnić około 500 osób.

Niewykluczone protesty

Łącznie w przedsiębiorstwie SNCF jest zatrudnionych 149 tys. pracowników, dlatego w skali grupy nie są to drastyczne cięcia etatów. Niewykluczone jest jednak, że związkowcy odpowiedzą ostrym atakiem na władze SNCF, dlatego Francuzi już obawiają się strajków, szczególnie, że związki zawodowe upatrują w działaniu władz grupy również innych działań: zamykania kas biletowych, stacji oraz zwalniania konduktorów. Jednocześnie Powszechna Konfederacja Pracy Francji na 29 stycznia zapowiedziała inny strajk - przeciwko niedawno wcielonej w życie reformie kolei.

Odważny krok - restrukturyzacja

Głównym założeniem reformy kolei we Francji było zintegrowanie struktury przedsiębiorstw kolejowych - tak aby działały w ramach jednego podmiotu. Ma to posłużyć przywróceniu równowagi w sektorze kolejowym, poprawie stabilności finansów kolei oraz przygotowaniu francuskich torów na wprowadzenie konkurencji.

W ramach reformy ustanowiono podmiot będący organem nadzorującym - SNCF jako spółka - matka. Podlegają jej dwie spółki - córki: zarządca infrastruktury SNCF Réseau Ferré de France oraz odpowiedzialna za przewozy kolejowe spółka SNCF Mobilités. Zarządca infrastruktury powstał po połączeniu dotychczasowego zarządcy - RFF, firmy zajmującej się utrzymaniem - SNCF Infra oraz DCF - podmiotu odpowiedzialnego za prowadzenie ruchu kolejowego. Zarządzanie stacjami pozostało jednak w zadaniach operatora przewozów.

Minister transportu Frederic Cuvillier przyznał w minionym roku, że zadłużenie francuskiego sektora kolejowego jest szacowane w tej chwili na około 40 mld euro. Według ministra, brak zmian reform doprowadzi w roku 2025 do podwojenia tego zadłużenia. Nowa struktura, będąca niejako powrotem do stanu rzeczy sprzed roku 1997, ma pozwolić na ograniczenie wydatków kolei o 1,5 mld euro rocznie.

Zaprezentowany przez SNCF budżet jest pierwszym po zeszłorocznej reformie struktur francuskiej kolei.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Transformacja kolei: Sukcesy i zaprzepaszczone szanse

Prawo i polityka

Transformacja kolei: Sukcesy i zaprzepaszczone szanse

Roman Czubiński 18 listopada 2019

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

CAF: Nowe jednostki dalekobieżne dla SNCF już w produkcji

Tabor i technika

Ouigo startuje z kolejnymi relacjami w Hiszpanii. Ile kosztują bilety?

Koleje Dużych Prędkości

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Transformacja kolei: Sukcesy i zaprzepaszczone szanse

Prawo i polityka

Transformacja kolei: Sukcesy i zaprzepaszczone szanse

Roman Czubiński 18 listopada 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5