NUMER 06/2019
NUMER 06/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Przewozy w regionach
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 30.12.2015 0

PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
Przedziałowy wagon 1 klasy. Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
PKP Intercity prezentuje nowe wagony na trasę Warszawa – Szczecin (zdjęcia)
Na dworcu Warszawa Wschodnia odbyła się prezentacja czterech z dwudziestu nowych wagonów, jakie PKP Intercity kupiło od poznańskiej fabryki FPS. Wagony pojadą w zestawieniu trzech pociągów EIC kursujących pomiędzy Warszawą, Poznaniem i Szczecinem.

PKP Intercity zaprezentowało dziennikarzom 4 typy wagonów, na które złożyło zamówienie. To wagon przedziałowy 2 klasy z przestrzenią dla osób niepełnosprawnych i windą dla nich, przedziałowy wagon 1 klasy z trzema przedziałami menadżerskimi dla 4 osób każdy, wagon restauracyjny, oraz bezprzedziałowy wagon 2 klasy. We wszystkich standardem są indywidualne gniazdka elektryczne, system informacji pasażerskiej oraz klimatyzacja. Pojawi się także bezpłatny internet. Wagony mogą kursować z prędkością maksymalną 200 km/h, do Poznania i Szczecina pojadą jednak ciągnięte lokomotywami zdolnymi pojechać 160 km/h, pojadą też po infrastrukturze przygotowanej do maksymalnie 160 km/h. Więcej na temat zakupu 20 wagonów przez PKP Intercity przeczytasz TUTAJ. O długiej historii zamówienia piszemy TUTAJ.

Uwagę przyciągał wagon restauracyjny – ze śmiałym, ale bardzo interesującym i znakomicie oświetlonym wnętrzem. Na taką ekstrawagancję w projektowaniu wagonów dla potrzeb gastronomicznych dotąd nikt się w Polsce nie odważył, ale efekt jest bardzo obiecujący. Są tu bardzo wygodne fotele, eleganckie półki na bagaż, indywidualne oświetlenie stolików, rolety okienne i oczywiście klimatyzacja. Rezultat jest świetny.

Bardzo ciekawy jest także wagon 2 klasy z przestrzenią dla osób niepełnosprawnych. Trudno przyczepić się w nim do czegokolwiek, jest dobrze oświetlony, bardzo cichy, wykonany z dobrych materiałów. Wydzielona przestrzeń dla pasażerów z ograniczoną mobilnością i winda dobrej jakości to z pewnością atut. Doświadczenia wyniesione z eksploatacji tego wagonu pozwolą przygotować PKP Intercity projekt wagonów Combi, które zamierza zamówić w ramach modernizacji w przyszłym roku. Projekt zakończył już fazę konsultacji z pasażerami.

Wagon 1 klasy to pojazd znany już pasażerom pociągów EIC, z tym wyjątkiem, że w jego środku umieszczono 3 przedziały menadżerskie z 4 fotelami ze stolikiem. Przy każdym fotelu znajduje się regulator temperatury, oświetlenia i głośności komunikatów. Fotele są też częściowo obracane.

Bezprzedziałowy wagon 2 klasy także prezentuje standard znany pasażerom pociągów EIC i IC. FPS w ten sposób zaprojektował przestrzeń w wagonie, że każdy z pasażerów ma widok na to co dzieje się za oknem. Brak tego komfortu był bolączką starszych wagonów bezprzedziałówych posiadanych przez PKP Intercity. Niestety, trudno jest nam zrozumieć, dlaczego fotele w tym wagonie nie są regulowane.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43214)
2015-12-30 14:23:34 Autor: Gość
---.net.e-net24.pl
Te wagony przebijają 100 razy pendolino i te całe darty , brawo wagony klasa ;-) będę często nimi jezdził ;-)
2015-12-30 14:25:08 Autor: inmotion
---.static.ip.netia.com.pl
Są naprawdę fajne. Restauracyjny to coś na co czekałem od lat.
2015-12-30 14:31:55 Autor: Dart
---.play-internet.pl
Dlaczego my tacy brzydcy w porównaniu do tych wagonów? Dlaczego nas tak spaprali? Nasi koledzy flirt i edek250 trochę ładniejsi ale tylko troche:(((( jak żyć pani premier?
Pozdrawiam dart
2015-12-30 14:32:43 Autor: Gość
---.net.e-net24.pl
widać w nich komfort warty ceny biletu , takim mogę przez całą Polske jechać , jak najwięcej takich wagonów bo dla mnie to jest prawdziwy wygodny pociąg do którego miło wsiąść .
2015-12-30 14:36:33 Autor: Gość
---.net.e-net24.pl
flirt i edek ładny z zewnątrz ale w środku jak w autobusie , EZT mnie nie przekonały , wagon to wagon jest wygoda i klasa tylko jazda takimi wagonami jest warta ceny tego drogiego biletu , ale nie EZT bo komfortem tylko pendolino się równa ale nie te wynalazki .
2015-12-30 14:39:35 Autor: ed
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czy to oznacza, że takie składy będą jeździły jako EIC Mewa do Świnoujścia. Bo te co jeżdżą teraz to delikatnie mówiąc nic specjalnego jak na EIC.
2015-12-30 14:43:11 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Znakomite te wagony.

W zasadzie ze zdjec to widac tylko dwie uwagi 1. czy nie da sie mniej topornie zaprojektowac windy dla wozkow inwalidzkich? ta konstrukcja jak od czolgu jest taka sama i toporna we wszystkich pociagach 2. w polsce nie powinno sie stosowac anglojezycznych oznaczen takich jak "business class". co prawda niestety jestesmy krajem kolonialnym ale fizycznie jeszcze nie podbitym.

reszta w tych wagonach jest naprawde super.

Cos czuje ze za pare lat jak ktos bedzie chcial jechac jak dawniej w komfortowych warunkach pociagiem z wagonami i lokomotywa to bedzie musial specjalnie doplacic za jakies super-hiper-premium-IC.

A dla zwylych ludzi ktorych nie stac beda te wszystkie ciasne tramwajo-pendolino-darto-flirty.
2015-12-30 14:45:16 Autor: giraff
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
no restaurant extra klasa
można tylko zrobić wielkie WOW
BRAWO!!!
2015-12-30 14:46:47 Autor: zvezdan
---.devs.futuro.pl
wooow, wagon restauracyjny klasa światowa, szczególnie design z tymi "podcieniami i łukami"
2015-12-30 14:49:18 Autor: gość
---.net.e-net24.pl
Zgadzam się z poprzednikiem , daje dwa lata i większość zmieni zdanie przyjdzie czas że będą szukać połączeń wagonowych ,bo tramwaje ciasne szybko zbrzydną , wagony zawszę były wygodne i zawszę pozostaną najlepsze jak dla mnie .
2015-12-30 15:09:37 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
teraz tylko lokomotywy EU07 zmodernizować i jadymy.a póki co to zatrudnić do obsługi tej trasy na stałe EP08
2015-12-30 15:12:08 Autor: GregMaster
---.vsoft.pl
A gdzie zdjęcia kibli?
2015-12-30 15:49:49 Autor: Romo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Brawo FPS
2015-12-30 15:58:57 Autor: quest
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wizualnie znakomite wagony. A co to za firma FPS ? i jak to jest, że produkując tak fajne wagony PKP kupuje od tej firmy tak mało tej klasy wagonów - przecież idealnie by pasowały do kategorii EIC - która nie jest tania, ale przynajmniej pasażer wiedziałby za co płaci. Porównując np z Pesą jest DUŻA różnica, w wykończeniu - Pesa stosuje minimalizm, żeby wygrać ceną i zrobić wagony jak najtaniej a to od razu widać. Podejrzewam jednak, że jeśli PKP by w przetargu zażądała aby wagon tak wyglądał to i Pesa nie miała by wyjścia (jeśli chciała by wygrać przetarg) i musiała by "na bogato" go wykończyć.
2015-12-30 16:03:49 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ta firma to stary dobry H.Cegielski z tradycjami budowy prawdziwych lokomotyw i wagonów a nie tylko tramwajów.

Swoją drogą chciałbym żeby cegielski dodatkowo zaprojektował i zbudował następcę EP09.
2015-12-30 16:06:32 Autor: Avejj
---.242.138.101
Czy jakiś psychofan przedziałów wytłumaczy mi, patrząc na powyższe zdjęcia z wagonu przedziałowego 2 klasy oraz wagonu bez-przedziałowego 2 klasy, jakim cudem według nich w przedziałowym jest więcej miejsca na nogi? Szczególnie kiedy naprzeciwko ciebie w przedziale ktoś siedzi?
2015-12-30 16:10:00 Autor: Avejj
---.242.138.101
To widać zwłaszcza w "czwórkach" w bezprzedziałowym, gdzie siedzenia są ustawione identycznie jak w przedziale tylko dodany stolik jest
2015-12-30 16:10:23 Autor: sz
---.dynamic.mm.pl
Wsypię trochę soli do beczki miodu zachwytów.
Są bardzo duże odległości (ściany) między oknami
2015-12-30 16:11:49 Autor: gość
---.net.e-net24.pl
Cegielski budował i nadal buduje najlepsze i najtrwalsze wagony , maja doświadczenie i wieloletnia tradycje ta firma moim zdaniem jest najlepsza jeżeli chodzi o jakość produktów .
2015-12-30 16:13:51 Autor: fixall
---.181.88.158
Choć jestem zwolennikiem bezprzedziałowych to Ci wytłumaczę.
Zazwyczaj piszą to mikole typu łowcy RP1 i tym podobni co to robią różne kółeczka po Polsce w czterech i zajmują cały przedział zasłaniając zasłonki, wieszając kamizelki itp. I takim faktycznie jest w przedziale wygodnie.
Bo jak jedziesz sam lub z np.: z żoną lub dziewczyną to siądziesz sobie spokojnie, nikt cię nie kipie, nogi możesz sobie spokojnie wyciągnąć i co chwilę nikt nie mówi "przepraszam" bo musi koniecznie wyjść na korytarz i tak co kilkanaście minut.
No ale w sumie o gustach się nie dyskutuje...
2015-12-30 16:16:15 Autor: onerail :D
---.adsl.inetia.pl
Ciekawe ile FPS-ów wyciska IC na ultra? ;D
2015-12-30 16:21:42 Autor: gość
---.net.e-net24.pl
Wagony są na v200 km/h
2015-12-30 16:28:27 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Choć jestem zwolennikiem przedziałowych to Ci wytłumaczę.
Zazwyczaj piszą to korpoludki typu call-center-team-leader i tym podobni co to robią różne kółeczka po Polsce w
pojedynkę i zajmują miejsce w bezprzedziałowcu co im firma bilet kupiła jak jadą na szkolenie z szybszego odbierania telefonów w robocie , a przyzwyczajeni są do tzw. OPEN-SPACE bo w korpo tylko tak się pracuje z uwagi na niższe koszty najmu powierzchni biurowej.
I takim faktycznie jest w bezprzedziałowcu wygodnie i czują się jak w ukochanej robocie.

No ale w sumie o gustach się nie dyskutuje...
2015-12-30 16:51:34 Autor: Avejj
---.242.138.101
@fixall

No ja do tego uważam że to piszą też kulejarze, którzy wracają sobie z roboty o różnych dziwnych porach (bo na pewno nie w szczycie) i w przedziałach to się zamkną kluczem konduktorskim i sobie piją alkohol.
2015-12-30 16:58:16 Autor: wdr
---

wdr
jak się jedzie z rodziną czy znajomymi na wycieczkę to przedział lepszy, jak samotnie lub we dwójkę to lepszy bezprzedziałowy. dlatego powinno trochę tego i owego ;-)
2015-12-30 17:52:20 Autor: ???
---.play-internet.pl
Czy ktoś wie jaka jest stacja macierzysta na wagonach wpisana?

Grochów czy Szczecin?
2015-12-30 17:55:03 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
No i niepotrzebna jest łaskawa zgoda KE dot. tzw."polskiego Pendolino"- mamy wagony na trasę z Kołobrzegu do Krakowa! Zamiast ciasnego "tramwaju międzymiastowego", w którym 8-godzinna podróż nie wydaje się być szczególną przyjemnością - eleganckie, wygodne wagony...
2015-12-30 18:25:33 Autor: sz
---.dynamic.mm.pl
Cegielski robi BEZNADZIEJNE wagony bezprzedziałowe.
Układ autobusowy jest OK jeśli chodzi o miejsca na nogi. Ale odległości między oknami powinny być jak najmniejsze!
Tymczasem tu mamy niezbyt szerokie okna i szerokie ściany między oknami. Chyba pasażerom należy się coś także dla oczu, co nie? Tak jak w innych krajach. A u nas nasi pożal się projektanci zakładają że pasażer ma się godzinami gapić w ścianę albo w laptopa.
Dlaczego w Szwajcarii można projektować z głową, w Czechach można, w Stanach można, a u nas decydenci mają pasażera w ....
2015-12-30 18:27:22 Autor: sz
---.dynamic.mm.pl
Chociaż trzeba powiedzieć, że w porównaniu z poprzednią serią jakiś postęp jednak jest. O kilka centymetrów.
2015-12-30 20:33:58 Autor: DBme
---.adsl.inetia.pl
"FPS w ten sposób zaprojektował przestrzeń w wagonie, że każdy z pasażerów ma widok na to co dzieje się za oknem"

Nieprawda - i widać to na zdjęciach wagonu drugiej klasy.
2015-12-30 20:41:56 Autor: DBme
---.adsl.inetia.pl
"Są naprawdę fajne. Restauracyjny to coś na co czekałem od lat. "

Knajpa swoim projektem nawiązuje do tych projektów sprzed nastu lat, których nigdy nie wdrożono - a dzisiaj widać że były .. ponadczasowe.

Nie patrząc na pewne drobiazgi wagony te są ... naprawdę fajne.
Niestety wszystko na to wskazuje, że więcej nie będzie.
2015-12-30 20:43:12 Autor: anna2
---.dynamic.chello.pl
Dzieki Zarządowi PKP który został zmuszony do rezygnacji mamy te piękne pociągi. Czekamy co teraz będzie robiły nowe władze PKP. Teraz będą chwalićić się tym co zrobili porzednicy i znów nic nie robić.
2015-12-30 20:43:34 Autor: inmotion
---.dynamic.chello.pl
Tak się składa, że byłem w tym wagonie - napisano prawdę - każdy ma widok.
2015-12-30 20:44:33 Autor: st. kolejarz
---.173.60.64.tesatnet.pl
Sądzisz koleś po sobie. Widać wyraźnie twój hejterski charakter.
2015-12-30 20:46:03 Autor: st.kolejarz
---.173.60.64.tesatnet.pl
To powyżej jest
DO Avejj ---.242.138.101
@fixall

No ja do tego uważam że to piszą też kulejarze, którzy wracają sobie z roboty o różnych
dziwnych porach (bo na pewno nie w szczycie) i w przedziałach to się zamkną kluczem konduktorskim
i sobie piją alkohol.
2015-12-30 20:50:19 Autor: st.kolejarz
---.173.60.64.tesatnet.pl
"Autor: fixall ---.181.88.158
Choć jestem zwolennikiem bezprzedziałowych to Ci wytłumaczę.
Zazwyczaj piszą to mikole typu łowcy RP1 i tym podobni co to robią różne kółeczka po Polsce w
czterech i zajmują cały przedział zasłaniając zasłonki, wieszając kamizelki itp. I takim
faktycznie jest w przedziale wygodnie.
Bo jak jedziesz sam lub z np.: z żoną lub dziewczyną to siądziesz sobie spokojnie, nikt cię nie
kipie, nogi możesz sobie spokojnie wyciągnąć i co chwilę nikt nie mówi "przepraszam" bo musi
koniecznie wyjść na korytarz i tak co kilkanaście minut.
No ale w sumie o gustach się nie dyskutuje..."

Kup sobie najlepiej bryczkę, ale uważaj, żeby cię koń nie kopnął ...
2015-12-30 20:58:19 Autor: ep40
---.dynamic.mm.pl
W odpowiedzi na post sz:
"Cegielski robi BEZNADZIEJNE wagony bezprzedziałowe.
Układ autobusowy jest OK jeśli chodzi o miejsca na nogi. Ale odległości między oknami powinny być jak najmniejsze!
Tymczasem tu mamy niezbyt szerokie okna i szerokie ściany między oknami. Chyba pasażerom należy się coś także dla oczu, co nie? Tak jak w innych krajach. A u nas nasi pożal się projektanci zakładają że pasażer ma się godzinami gapić w ścianę albo w laptopa.
Dlaczego w Szwajcarii można projektować z głową, w Czechach można, w Stanach można, a u nas decydenci mają pasażera w ...."
W bezprzedziałówce 2 klasy użyto tego samego pudła jak w bezprzedziałówce 1 klasy, ta sama ilość okien (w przedziale pasażerskim po 9 na stronę), różnica tylko w aranżacji foteli i podświetleniu zielonymi diodami zamiast niebieskimi.
Rzecz w tym, że te wagony choć teraz dostarczone to były wyprodukowane w 2013 bodajże. Wagony FPS na trasę Gdynia-Wrocław są nowsze, z 2014 i 2015 roku, tutaj FPS skorygował błędne podejście z wcześniejszych bezprzedziałówek i na Gdynia-Wrocław opracował bezprzedziałówkę 2 klasy o nowej konstrukcji, posiadającą 11 okien i z układem siedzeń doskonale dopasowanym do okien.

Jako, że wiadomo z czym ma się do czynienia to nie trzeba się obawiać o eksploatację tych wagonów, sprawdzą się doskonale. 157Aa bardzo ciekawy, dobrze, że inżynierowie nie lecieli schematami, lecz opracowali wagon ze specyficznym ułożeniem drzwi prawie w ogóle nie stosowanym przez innych, lecz mającym sens biorąc pod uwagę przeznaczenie wagonu. 407A jako nowy restaurant jest to coś niesamowitego.
2015-12-30 21:20:52 Autor: DBme
---.adsl.inetia.pl
"każdy ma widok"

Tak, oczywiście - ale z głową "na ścianie".
A nie o to tu chodzi - polecam porównanie z właściwymi pudłami (o właściwej liczbie i proporcji okien do danej klasy wagonu).
2015-12-30 21:29:20 Autor: ep40
---.dynamic.mm.pl
Tymczasem PKP IC podbija stawkę i jak w tym roku wypożyczyła 30 wagonów od ČD to w 2016 chce wypożyczyć na wakacje 150 wagonów:
http://intercity.pl/pl/dokumenty/przetargi/rok%202015/Zapytanie%20o%20informacje%20wynajem%20wagon%C3%B3w/RFI%20wynajem%20wagon%C3%B3w.docx.pdf
2015-12-30 23:58:57 Autor: autorka
---.icpnet.pl
Obowiązkowo w fotoreportażu zdjęcie z kibelka musi być ;-)
2015-12-31 00:36:40 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
Wspaniałe wagony, jakość rewelacyjna. Top światowy i lider stawki to zdecydowanie wagon restauracyjny. Ktoś z głową zamówiłby więcej takich. Stosunkowo najsłabiej wypadł wagon bezprzedziałowy, choć też jest bardzo dobry.

Jako fan przedziałów życzyłbym sobie jak najwięcej wagonów w takim standardzie.
2015-12-31 12:28:01 Autor: Avejj
---.242.138.101
@st. kolejarz

Hahahahahahahahaha

jak to mawiają... "uderz w stół, a nożyce sie odezwą"

Potwierdzasz tylko, że mam rację.
2015-12-31 12:45:02 Autor: GRUBY Z BYDGOSZCZY
---.cable.net-inotel.pl
tylko osoby nieodpowiedzialne kupują stare wagony za cenę wyższą niż nowe. Te wagony to rok produkcji 2011/12. Wszystkie elementy z tych lat. A jaki jest okres starzenia się gumy, jakie są resursy naprawcze, te wagony stały i rdzewiały. Szanowni panowie panienkę trzeba obejrzeć z zewnątrz i od środka , w tym przypadku ładny zewnętrzny pic a pod spodem rdza i syf. Cegielski wyprodukował wagony 158 i 159 na bazie pudła wagonu 152/4 konstrukcja lata 80. Teraz to tylko lifting. Toalety jak były małe tak są małe. Można dostać miejscówkę przy oknie jak się ma szczęście bo częściej to ściana. Wagony PKP IC musiało kupić bo odchodzaca ekipa ARP kolegów z PO i PSL musiała gdzieś ulokować te kilkaset baniek które umoczyła w 2011 roku w firemce z Katowic. Mam nadzieje że tak jak PESIE patrzy CBS I CBA tak popatrzy na ręce ARP-PTS-FPS a wtedy może być wesoło. Te firmy wydają nasze państwowe pieniądze a nie prywatne. No Panowie czas do pracy. Życzę powodzenia
2015-12-31 12:45:34 Autor: elfynatory
---.181.160.58
Fajnie. Pojade. Tym. To jest lepsze od:DART, PIELDOLINO, TGV, ACELA, HIROHITO, ŻABKA i BEDRONKA. Jakie fajne bary. Tu zeżre jajecznice z 20 JAJ. Oprócz dwóch moich. No i wy...ram się na tej tualecie. MAJĄ TAM WIFI. Wetknę sobie kabel do d...py i połącze się ze WARSZAWA WSCHODNIA obok targu. Halo. Puszczam pie..dy, jest rozmowa, mówi się. CHYBA POJADE TYM Ze SZCZECINA I BEDE szybko.
2015-12-31 13:58:48 Autor: ble
---.play-internet.pl
Rewelacja , gdyby takie wagony jezdzily Wrocek - Krynica/ Biecz, Bieszczady - 2 KL + restauracyjny to by ludzi przybylo. Mimo to Galicja dalej jest traktowana po macoszemu. To co, autonomia ? z gornym slaskiem ? Niech sie polandia wy i.
2015-12-31 19:18:12 Autor: quest
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post GRUBY Z BYDGOSZCZY:
"tylko osoby nieodpowiedzialne kupują stare wagony za cenę wyższą niż nowe. Te wagony to rok produkcji 2011/12. Wszystkie elementy z tych lat. A jaki jest okres starzenia się gumy, jakie są resursy naprawcze, te wagony stały i rdzewiały. Szanowni panowie panienkę trzeba obejrzeć z zewnątrz i od środka , w tym przypadku ładny zewnętrzny pic a pod spodem rdza i syf. Cegielski wyprodukował wagony 158 i 159 na bazie pudła wagonu 152/4 konstrukcja lata 80. Teraz to tylko lifting. Toalety jak były małe tak są małe. Można dostać miejscówkę przy oknie jak się ma szczęście bo częściej to ściana. Wagony PKP IC musiało kupić bo odchodzaca ekipa ARP kolegów z PO i PSL musiała gdzieś ulokować te kilkaset baniek które umoczyła w 2011 roku w firemce z Katowic. Mam nadzieje że tak jak PESIE patrzy CBS I CBA tak popatrzy na ręce ARP-PTS-FPS a wtedy może być wesoło. Te firmy wydają nasze państwowe pieniądze a nie prywatne. No Panowie czas do pracy. Życzę powodzenia"
Ma ktoś zdjęcia podwozia tych wagonów, tak aby można potwierdzić lub zaprzeczyć informacjom "Grubego" że "pod spodem rdza i syf". Ja nie ukrywam, że te wagony mi się BARDZO podobają, przyjemnie popatrzeć na taki standard...no ale... zarzuty, że wagony pod spodem są zasyfione i przerdzewiałe to dość poważne oskarżenie pod adresem producenta.... Na + na pewno to, że wagony są dostosowane do prędkości 200 KM/h a jak wygląda sprawa z przejściem ciśnieniowo szczelnym - zastosowanym również w tych wagonach. Czy jest różnica między "zwykłym" przejściem a "ciśnieniowym" tak z punktu widzenia podróżnego ?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Polska (43214)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2019
NUMER 06/2019
W raporcie znajdą Państwo najnowsze informacje z Kolei Wielkopolskich, Mazowieckich, Dolnośląskich oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Piszemy także o pomyśle PKP Intercity na bezpośrednie połączenia z Łodzi na lotnisko im. F. Chopina i sposobie, w jaki może się ono odbić na funkcjonowaniu kolei w aglomeracji warszawskiej.W numerze także relacja z przyznanych pod koniec maja Polskich Nagród Kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5